Prawie jak Black Series – Inden Mercedes-Benz SLS AMG Roadster Borrasca (2013)

Nieco zmodyfikowane nadwozie, dodatki z kompozytów węglowych oraz wzmocniony do 635 KM silnik – to najkrótsza charakterystyka Mercedesa SLS AMG bez dachu z pakietem Borrasca.

Obraz
Olgierd Lachowski

Obecnie topową fabryczną wersją Mercedesa SLS AMG jest Black Series. Co więcej, nie zanosi się na to, by w ogóle miała się pojawić jakaś mocniejsza odmiana. Moim zdaniem dopiero właśnie Black Series wygląda jak supersportowe auto. Według mnie normalnemu SLS-owi brakuje muskulatury, którą miał SLR McLaren.

Obraz

Nie brakuje mu za to wydolnych płuc, a właściwie jednego płuca zmieniającego mieszankę paliwowo-powietrzną w moc. Ten organ to V-ósemka o objętości skokowej 6,2 l. W seryjnej konfiguracji silnik M 159 miał moc 571 KM przy 6800 obr./min. To w zupełności wystarczało, żeby srebrny roadster osiągał 317 km/h, a setkę załatwiał w 3,80 s.

Obraz

Samo przekazanie napędu na tylne koła nie jest żadną nowością, ale pewną nowinką dla Mercedesa było zastosowanie w SLS-ie zautomatyzowanej skrzyni biegów o dwóch sprzęgłach i siedmiu przełożeniach.

Specjalizujące się w tuningu Mercedesów Inden Design bez problemu poradziło sobie ze zwiększeniem mocy w potężnym motorze. Zainstalowanie bardziej sportowego układu wylotowego oraz nowego ECU przyniosło efekt w postaci mocy wynoszącej 635 KM. Teraz to auto ma nawet więcej mocy niż Black Series. Do tego brzmi równie groźnie jak jego półwyczynowa wersja – nowy „wydech” ma klapy sterujące natężeniem dźwięku.

Obraz

Łatwo zauważyć, że również w kwestii wyglądu auta firma Inden Design mocno starała się nawiązać do Black Series. Zastosowano pakiet stylistyczny, który obejmuje przedni zderzakospojler, listwy progowe, błotniki oraz tylny zderzak. Splitter, osłony wylotów powietrza z boku i dyfuzor z tyłu zrobiono z kompozytu węglowego.

Aby całość wyglądała odpowiednio atrakcyjnie, tuner zdecydował się założyć 21-calowe felgi o szerokości 10,5” z przodu oraz 11,5” z tyłu. Na te pierwsze wciśnięto opony Continental o rozmiarze 265/30, na drugie obręcze naciągnięto również produkt Continental, ale o parametrach 295/25.

Obraz

Ostatnim punktem modyfikacji były przeróbki fabrycznego zawieszenia. Nie wiadomo, na czym dokładnie te ulepszenia polegały, ale ich efekt jest taki, że sportowy wóz ze Stuttgartu jest niższy o około 15 mm.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 159
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 635 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 102,29 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa AMG SpeedShift DCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Koła przednie: 10,5 x 21”
  • Koła tylne: 11,5 x 21”
  • Opony przednie: 265/30 R 21
  • Opony tylne: 295/25 R 21

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1735 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,73 kg/KM (seryjny – 3,04 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Wysokość: 1247 mm (- 15 mm)
  • Rozstaw osi: 2680 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/14] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery