Skrzydlak – Brabus SLS Widestar (2010)

Już raz pisałem o Brabusie SLS. Tym razem firma z Bottrop postanowiła popracować nad zmianami w tylnej części nadwozia.

Skrzydlak – Brabus SLS Widestar (2010)
Olgierd Lachowski

29.11.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:49

Brabus SLS Widestar fot.1
Brabus SLS Widestar fot.1

Mercedes-Benz SLS wywołuje w zasadzie dwie reakcje. Jedni są zachwyceni wyglądem samochodu nawiązującym do legendarnego 300 SL Gullwing, a inni twierdzą, że temu autu czegoś brakuje. Konkretnie chodzi o tył samochodu, który według niektórych jest nieudany. Rzeczywiście można odnieść wrażenie, że tył bolidu jest nieco zbyt delikatny i nie emanuje mocą, którą auto rzeczywiście ma niemałą.

Brabus postanowił nadać SLS-owi nieco „muskułów” w tylnej części, a przy okazji zmienić to i owo w porównaniu z pierwszą wersją, którą proponował.

O ile na wcześniej prezentowanym czarnym Mercedesie nie wszystko być może było dobrze widoczne, o tyle na prezentowanym teraz wiśniowym Brabusie każdy dodany i zmieniony detal widać dokładnie. SLS jest niewdzięcznym samochodem do tuningu, bo łatwo zepsuć jego wygląd, dodając nierozważnie spojlery i dodatki w takich miejscach, w których znaleźć się nie powinny.

Brabus SLS Widestar fot.3
Brabus SLS Widestar fot.3

Jeśli chodzi o wygląd Brabusa z pakietem Widestar, to nie podobają mi się nakładki na wloty powietrza zainstalowane w przednim zderzaku. Choć są z włókna węglowego, to z większej odległości sprawiają wrażenie, jakby były gumowymi nasadkami na zderzaki. Na czarnym samochodzie nie rzucało się to tak w oczy. Oprócz tych nakładek pod przednim zderzakiem zamontowano również kompozytową listwę.

Z pierwszym projektem Brabusa pokrywają się też boczne wyloty powietrza, tylna listwa na pokrywie bagażnika i dyfuzor. Nowy dodatek stanowi listwa pod progiem z wlotem w tylnej części. Ten wlot najprawdopodobniej jest tylko atrapą. Cały ten dodatek przymocowany do progu optycznie obniża samochód. Największą zmianą w stosunku do auta fabrycznego są nakładki poszerzające na tylne błotniki. Dodatki te, w przeciwieństwie do innych, pomalowano na kolor nadwozia.

Brabus SLS Widestar fot.12
Brabus SLS Widestar fot.12

W notce prasowej znajduje się informacja, że dzięki poszerzeniom możliwe było zwiększenie rozstawu kół o 20 mm. W tej samej notce nie podano, o ile auto jest szersze, ale na stronie internetowej Brabusa można się doczytać, że pakiet Widestar poszerza Mercedesa o około 30 mm. Za cały zestaw trzeba zapłacić ponad 40 000 euro.

Do samochodu dobrze pasują koła z pomalowanymi na czarny mat felgami o średnicy 20” z przodu i 21” z tyłu. Przednie opony są szersze o 10 mm od fabrycznych, a więc mają szerokość 275 mm, ale profil o 5% mniejszy (teraz 30%) od seryjnych. W tylnych obniżono profil z 30% do 25%, ale pozostawiono szerokość z oryginalnego SLS-a, czyli 295 mm. Tuner zapewnia, że mimo iż koła są nieco większe, to są o 12% lżejsze od seryjnych. Za komplet felg Brabus Monoblock F Platinum Edition trzeba zapłacić ponad 9300 euro, czyli niemało, a jeszcze przecież należy dokupić do nich opony.

Brabus SLS Widestar fot.11
Brabus SLS Widestar fot.11

Opracowane z firmą Bilstein zawieszenie obniżyło samochód o 30 mm. Możliwa jest zarówno regulacja jego wysokości, jak i charakterystyki pracy. W kwestii tej ostatniej - z kabiny kierowca może wybierać spośród dwóch opcji – komfortowej i sportowej. Firma tuningowa wspomina także o instalacji sztywniejszych stabilizatorów, które zmniejszają przechyły nadwozia podczas pokonywania łuków. Za zawieszenie wraz ze stabilizatorami trzeba wyłożyć ponad 12 5000 euro. Brabus ma w ofercie również system unoszenia przodu o 50 mm, ale jego cena jest nieznana.

Brabus nadal nie zwiększył znacząco mocy silnika, ale potwierdziło się to, że firma dodała bolidowi 10 KM. Ten wzrost SLS zawdzięcza układowi wydechowemu ze stali nierdzewnej. Układ wylotowy został zaopatrzony w sportowe konwertery katalityczne i tłumiki oraz pneumatycznie sterowane klapy. Tymi przesłonami można wybrać jeden z dwóch poziomów głośności „wydechu”, np. cichszą opcję o nazwie Coming Home. Końcówki rur mają średnicę 84 mm. Układ wydechowy jest o 12 kg lżejszy od fabrycznego urządzenia. Cena to ponad 9500 euro.

Brabus SLS Widestar fot.4
Brabus SLS Widestar fot.4

Dzięki wspomnianym 10 KM dodatkowej mocy 8-cylindrowa widlasta jednostka o oznaczeniu wewnętrznym M159 rozwija 581 KM. Niestety tylko tyle o nim na razie wiadomo.

Na zdjęciach wnętrza co prawda widać czarnego SLS-a, którego już opisywałem, ale zmiany proponowane w nowym aucie są podobne. Kabina przez tapicerów została podzielona na dwie części. Dolna została pokryta skórą zszytą czerwoną nicią, natomiast górna – Alcantarą[sup]®[/sup].

Brabus SLS Widestar fot.16
Brabus SLS Widestar fot.16

Poza tym zmieniono nakładki na pedały oraz dodano wielki podświetlany napis „Brabus” na progu wozu. Wyskalowany optymistycznie do 400 km/h prędkościomierz sugeruje, że w przyszłości SLS będzie miał podkręcany silnik. Cena tuningu wnętrza jest sprawą dość indywidualną, bo oprócz proponowanych modyfikacji przez Brabusa klient może zażyczyć sobie czegoś zupełnie innego, a to wymaga indywidualnych rozmów na temat ceny.

Osiągi SLS-a Widestar są na razie nieznane, ale nie będą się one różnić zbytnio od auta seryjnego. Dopiero poważniejsze przeróbki jednostki napędowej mogą sprawić, że Mercedes stanie się szybszy. Auto póki co można podziwiać w Essen.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, M159
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 581 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 93,59 KM/l (?) (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 9,5 x 20″ Brabus Monoblock F Platinum Edition
  • Koła tylne: 11,0 x 21″ Brabus Monoblock F Platinum Edition
  • Opony przednie: 275/30 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 21

Masy i wymiary:

  • Masa własna: ≈ 1600 kg (- ok. 20 kg)
  • Stosunek masy do mocy: ≈ 2,75 kg/KM (seryjny – 2,84 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Wysokość: 1232 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2680 mm

Koszty:

  • Nadwozie Widestar: 40 507,60 euro
  • Układ wydechowy: 9508,10 euro
  • Zawieszenie: 9460,50 euro
  • Stabilizatory: 3082,10 euro
  • Komplet felg: 9329,60 euro
  • Czujniki ciśnienia powietrza w kołach: 124,95 euro
  • Skórzana tapicerka we wnętrzu: 6426,00 euro
  • Deska rozdzielcza i konsola środkowa z Alcantary: 3439,10 eurosup1)/sup
  • Konsola ze skóry/Alcantary: 1166,20 eurosup1)/sup
  • Drzwi ze skóry/Alcantary: 2142,00 eurosup1)/sup
  • Podłoga ze skóry/Alcantary: 5355,00 euro
  • Welurowe dywaniki z logo Brabusa do wnętrza: 592,62 euro
  • Bagażnik wyłożony skórą/Alcantarą: 5355,00 euro
  • Welurowy dywanik z logo Brabusa do bagażnika: 354,62 euro
  • Prędkościomierz: od 2130,10 euro
  • Podstawka pod stopę: 113,05 euro
  • Podświetlany napis na progach: 1047,20 euro
  • Nakładki na pedały: 473,62 euro
  • Kołki blokad drzwi: 235,62 euro
  • Brabus SLS Widestar fot.1
  • Brabus SLS Widestar fot.2
  • Brabus SLS Widestar fot.3
  • Brabus SLS Widestar fot.4
  • Brabus SLS Widestar fot.5
  • Brabus SLS Widestar fot.6
  • Brabus SLS Widestar fot.7
  • Brabus SLS Widestar fot.8
  • Brabus SLS Widestar fot.9
  • Brabus SLS Widestar fot.10
  • Brabus SLS Widestar fot.11
  • Brabus SLS Widestar fot.12
  • Brabus SLS Widestar fot.13
  • Brabus SLS Widestar fot.14
  • Brabus SLS Widestar fot.15
  • Brabus SLS Widestar fot.16
  • Brabus SLS Widestar fot.17
  • Brabus SLS Widestar fot.18
  • Brabus SLS Widestar fot.19
[1/19] Brabus SLS Widestar fot.1

Źródło: tuningnews

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)