Było coupé, jest roadster – Kicherer SLS AMG Roadster Supersport GT (2011)
Kilka miesięcy temu Kicherer pokazał Mercedesa SLS AMG z zamkniętym nadwoziem. Teraz przyszła kolej na odmianę roadster. Czy ten wóz jest tak samo interesujący jak coupé?
21.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:20
Kilka miesięcy temu Kicherer pokazał Mercedesa SLS AMG z zamkniętym nadwoziem. Teraz przyszła kolej na odmianę roadster. Czy ten wóz jest tak samo interesujący jak coupé?
Tuner z Niemiec przygotował bardzo skromny pakiet stylistyczny. W jego skład wchodzi zmieniona atrapa chłodnicy z usuniętym logotypem Mercedesa, mała listwa pod przednim zderzakiem, nakładki na progi i listwa na klapie bagażnika. Ostatnich dwóch elementów nie odnajdziemy w tym sportowym samochodzie, ale oczywiście znajdują się w ofercie.
Wóz porusza się na 20-calowych felgach z przodu i z tyłu (w aucie seryjnym przednie felgi mają średnicę 19”). To model RS-1 instalowany również w odmianie z zamkniętym dachem.
Kicherer SLS AMG Roadster ma większy zapas bezpieczeństwa przy dynamicznej jeździe po łukach. A to za sprawą nowego, kompletnego zawieszenia z amortyzatorami z regulowaną charakterystyką pracy. Przedni „zawias” posiada układ unoszenia o kilkadziesiąt milimetrów, co powinno ułatwić podjeżdżanie pod krawężniki.
Nawiązujący stylem do legendarnego 300 SL Gullwing sportowy Mercedes XXI wieku kryje pod niezwykle długą maską silnik o kodzie M159. To jednostka V8 o objętości skokowej 6,2 l wytwarzająca 571 KM mocy przy 6800 obr./min i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4750 obr./min.
Z M159 współpracuje 7-biegowa zautomatyzowana dwusprzęgłowa skrzynia biegów przekazująca moment obrotowy na tylne koła.
Dzięki takiemu motorowi auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,80 s i osiąga prędkość 317 km/h.
Prezentowany samochód dysponuje jednak nieco lepszymi osiągami i większą mocą silnika. Aż 59 KM więcej bierze się ze zmienionych niektórych elementów układu wydechowego (dodano m.in. zawór kontrolny oraz zmieniono ostatni tłumik), sportowego filtra powietrza oraz z przeprogramowanego ECU.
630 KM skróciło czas przyspieszania do setki do 3,50 s, a prędkość maksymalną podniosło do 320 km/h.
Osoby, którym to nie wystarczy mogą zażyczyć sobie wymiany całego „wydechu”. W nowym zestawie inne są kolektory wydechowe, tłumiki, a także konwertery katalityczne. Zaawansowane ulepszenia windują moc do 650 KM, a maksymalny moment obrotowy do 720 Nm.
Kicherer nie ujawnia kosztów tuningu, ani osiągów auta w wersji 650-konnej.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, M159
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 630 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 101,48 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 700 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 20” RS-1
- Koła tylne: 20” RS-1
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1735 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,75 kg/KM (seryjny – 3,04 kg/KM)
- Długość: 4638 mm
- Szerokość: 1939 mm
- Rozstaw osi: 2680 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,50 s
- Prędkość maksymalna: 320 km/hblock position=\inside7268/block
Źródło: automobilesreview