Roadster z Hunzenschwil – FAB Design SLS AMG Roadster Jetstream (2012)

Prawie rok po premierze swojej wersji SLS-a z nadwoziem coupé szwajcarska firma FAB Design zaprezentowała odmianę roadster. Auto otrzymało kontrowersyjnie wyglądający pakiet stylistyczny.

Obraz
Olgierd Lachowski

Tuner z Hunzenschwil słynie z dziwnie wyglądających samochodów. Kilka lat temu pojawił się na przykład niebieski Maybach, który, co tu dużo mówić, wyglądał śmiesznie. Teraz FAB Design promuje otwartą odmianę Mercedesa SLS AMG. Wóz także otrzymał zestaw nadwoziowy radykalnie zmieniający prezencję auta.

Obraz

Trudno w ogóle odnaleźć elementy karoserii, które nie zostały zmodyfikowane lub wymienione. Do tych nielicznych części należy maska silnika i pokrywa bagażnika. Zarówno przedni zderzakospojler, jak i tylny zderzak, wszystkie błotniki, progi i drzwi prezentują się inaczej. Auto jest znacznie szersze od oryginału, jednak nie wiem jak to wygląda konkretnie w liczbach. Uzupełnieniem modyfikacji optycznych są dużo większe koła, ale również w ich przypadku FAB nie podał rozmiarów.

Wnętrze Mercedesa nie prezentuje się już tak odważnie. Większość nowych elementów, to części o kształcie oryginalnych, tyle że wykonane z włókna węglowego. Tapicerzy ze Szwajcarii wymienili też skórę na siedzeniach, desce rozdzielczej i drzwiach na materiał wyższej jakości.

Auto zyskało nowe elementy zawieszenia renomowanej firmy Koni – brak jednak szczegółów, które dokładnie części zmieniono.

FAB Design SLS AMG Roadster Jetstream fot.8
FAB Design SLS AMG Roadster Jetstream fot.8

O ile można mieć mieszane uczucia co do kwestii tuningu nadwozia, to raczej nikt nie będzie narzekał na fakt wzmocnienia silnika. Co prawda różnica nie jest duża, ale jest. Fabryczna jednostka napędowa to maszyna V8 o objętości skokowej 6,2 l, która bez pomocy doładowania uzyskuje moc 571 KM przy 6800 obr./min i moment obrotowy 650 Nm.

Dzięki nowemu układowi wydechowemu i centralnej jednostce sterującej zaopatrzonej w nowe oprogramowanie, tunerowi udało się wykrzesać z serca Mercedesa o 64 KM mocy i 40 Nm momentu obrotowego więcej.

FAB Design SLS AMG Roadster Jetstream fot.7
FAB Design SLS AMG Roadster Jetstream fot.7

Obecnie sportowy roadster potrzebuje 3,60 s na przyspieszenie od 0 do 100 km/h i osiąga prędkość maksymalną 320 km/h.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M159
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 615 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 99,07 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 690 Nm przy 4600 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 402 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1735 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,82 kg/KM (seryjny – 3,04 kg/KM)
  • Rozstaw osi: 2680 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,60 s
  • Prędkość maksymalna: 320 km/hblock position=\inside6097/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟