Czerwona Srebrna Strzała – Domanig SLS (2010)

Stale wydłuża się lista firm, którym udało się poprawić to i owo w AMG Mercedesie SLS. Obok gigantów tuningu, takich jak Brabus chociażby, są małe manufaktury – jak Domanig.

Czerwona Srebrna Strzała – Domanig SLS (2010)
Olgierd Lachowski

08.09.2010 | aktual.: 20.10.2022 21:19

Stale wydłuża się lista firm, którym udało się poprawić to i owo w AMG Mercedesie SLS. Obok gigantów tuningu, takich jak Brabus chociażby, są małe manufaktury – jak Domanig.

Obraz

Tuner z Grossostheim zabrał się za dość nietypowo pomalowanego SLS-a. Czerwień nie jest kolorem omijanym szerokim łukiem przez fanów sportowych Mercedesów, ale zdecydowanie częściej klienci wybierają srebrny (barwa podstawowa) i czarny. W tym przypadku jest jednak inaczej.

Firma postanowiła dopasować barwę felg do koloru nadwozia. Domanig od początku działalności stosuje felgi o dość nietypowym wzorze, który z pewnością zyskał tyle samo przeciwników, co zwolenników. Felgi mają o jeden cal większe średnice niż te stosowane w samochodzie fabrycznym. Na koła przednie składają się felgi 10,5 x 20” z oponami 265/30 R 20, na tylnych natomiast, o rozmiarze 12,0 x 21”, osadzone są opony 305/25 R 21.

Domanig podjął współpracę z KW w celu opracowania komponentów do zawieszenia. W rezultacie w SLS-ie zamontowano nowe zawieszenie HLS (Hydraulic Lift System – hydrauliczny system unoszenia), które obniża auto o 40 mm z przodu i 35 mm z tyłu, ale jest też możliwość uniesienia przedniej części samochodu o 30 mm dla ułatwienia pokonywania krawężników.

Ostatnim punktem listy przeróbek jest ulepszony osprzęt silnika. Firma przygotowała sportowy układ wydechowy oraz nowe oprogramowanie jednostki napędowej. W wyniku tego silnik V8 o objętości 6,2 l ma równe 600 KM mocy (w aucie seryjnym 571 KM).

Obraz

Niestety, pracownicy Domanig nie pokusili się o usunięcie elektronicznej blokady prędkości maksymalnej. Więcej szczegółów tuner (jeszcze) nie ujawnił.

SLS od Domanig Autodesign to propozycja dla osób zainteresowanych sportowym Mercedesem w rzadkim kolorze i o nietypowych felgach.


Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: V8, M159
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 600 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 96,65 KM/l (seryjny - 91,98 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 10,5 x 20\
  • Koła tylne: 12,0 x 21\
  • Opony przednie: 265/30 R 20
  • Opony tylne: 305/25 R 21

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1620 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,70 kg/KM (seryjny - 2,84 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Rozstaw osi: 2680 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 317 km/h
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)