W drugiej grupie – Domanig SLS AMG (2011)
We wrześniu ubiegłego roku Domanig zaprezentował czerwonego SLS-a AMG, który legitymował się mocą 600 KM. Teraz mocy jest jeszcze więcej, a samochód jest szybszy.
31.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:50
We wrześniu ubiegłego roku Domanig zaprezentował czerwonego SLS-a AMG, który legitymował się mocą 600 KM. Teraz mocy jest jeszcze więcej, a samochód jest szybszy.
W odniesieniu do Mercedesa SLS AMG tunerów można podzielić na trzy grupy: pierwszą – wykonują tuning optyczny, drugą – dokonują zmian mechanicznych, trzecią – wykonują jedno i drugie. Domanig należy do grupy drugiej, gdyż szefostwo uważa, że tuning optyczny SLS-a jest nieporozumieniem. Takie zresztą podejście ma wiele osób, o czym można się przekonać czytając witryny internetowe (choćby Autokult).
Gdy po raz pierwszy Domanig zabrał się za przerabianie Mercedesa SLS wymienił w tym supersportowcu układ wydechowy i przestroił centralną jednostkę sterującą. Dzięki temu z silnika uzyskał „okrągłe” 600 KM. Tym razem ingerencja w ECU pozwoliła wykrzesać z 8-cylindrowego, 6,2-litrowego potwora o oznaczeniu M159 o 20 KM więcej.
Dzięki większej mocy można było podnieść prędkość maksymalną. Wzrost jednak nie jest duży, bo tuner ograniczył ją. Elektroniczny kaganiec zadziała przy 325 km/h.
Tak samo, jak w przypadku pierwszego samochodu, Domanig zainstalował gwintowane zawieszenie KW z układem HLS (Hydraulic Lift System – Hydrauliczny System Unoszenia). Firma tuningowa obniżyła auto z przodu o 40 mm, a z tyłu o 35 mm. Dzięki HLS-ówi, za naciśnięciem przycisku, kierowca może podnieść nos pojazdu o 30 mm.
Wizualne zmiany są nader skromne. Zamiast seryjnych pojawiły się nowe felgi o charakterystycznym dla Domaniga kształcie tarczy (którą zresztą pomalowano na kolor nadwozia) mające rozmiar 11,0 x 20” na kołach kierowanych i 12,5 x 21” na kołach napędowych. Sparowano z nim opony 275/30 R 20 z przodu i 305/25 R 21 z tyłu.
Firma z Grossostheim nie informuje ile kosztuje tuning zafundowany przez nią Mercedesowi SLS.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, M159
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 620 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 99,87 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
- Koła przednie: 11,0 x 20″
- Koła tylne: 12,5 x 21″
- Opony przednie: 275/30 R 20
- Opony tylne: 305/25 R 21
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1695 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,73 kg/KM (seryjny – 2,97 kg/KM)
- Długość: 4638 mm
- Szerokość: 1939 mm
- Rozstaw osi: 2680 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: Ograniczona do 325 km/hblock position=\inside7857/block
Źródło: blog mercedes-benz