Nowość? – Wheelsandmore SLS AMG Roadster Stage II (2013)

Wheelsandmore konsekwentnie powiększa swoją paletę modyfikacji przeznaczonych do Mercedesów. Nowością jest przerobiony przez tego tunera Mercedes-Benz SLS AMG Roadster z silnikiem o mocy 635 KM. Nowością według tunera.

Obraz
Olgierd Lachowski

Oczywiście pakiety tuningowe przeznaczone dla wersji z otwieranym dachem są identyczne, jak te przygotowane dla SLS-a w wersji coupé. W zasadzie nowością jest sam samochód, który różni się od coupé właśnie zdejmowanym dachem.

Wśród dostępnych zmian są poprawki zwiększające moc jednostki napędowej, zestawy zawieszeń i ulepszenia zaliczane raczej do grupy stylistycznych – nowe koła. Ale po kolei.

Mercedes SLS AMG, nieważne czy jako coupé, czy roadster, napędzany jest widlastym 8-cylindrowym motorem wolnossącym o objętości skokowej 6,2 l. W stosunku do swojej wersji bazowej – M 156 – jednostka M 159 ma zmienione wałki rozrządu, nową elektronikę i poprawione przewody doprowadzające powietrze.

W seryjnej wersji (tej pierwszej seryjnej) V-ósemka osiąga moc 571 KM przy 6800 obr./min i moment obrotowy 650 Nm przy 4750 obr./min. Z kolei po modyfikacjach Wheelsandmore ten sam silnik rozwija 610 KM lub 635 KM mocy maksymalnej i 685 lub 710 Nm momentu obrotowego.

Mniejsza moc dostępna jest w zestawie Stage I, w którego ramach wgrywane są nowe mapy do centralnej jednostki sterującej i wstawiane sportowe filtry paliwa. Z kolei Stage II dostarcza więcej mocy, dzięki tym wszystkim ulepszeniom, które są oferowane w Stage I plus nowemu układowi wydechowemu. Nowy „wydech” jest zaopatrzony w zawory sterujące, które można ustawić w pozycjach: cruise, sport i race.

Słabszy zestaw to wydatek 2521 euro, a mocniejszy kosztuje 7143 euro. W zamian klient dostaje wóz, który osiąga prędkość 324 lub 327 km/h. Wiadomo też, że mocniejsze auto potrzebuje 3,60 s na rozpędzenie się do 100 km/h.

Jeśli chodzi o zawieszenie, to tutaj do wyboru są dwie wersje. Podstawową jest sportowy regulowany zestaw, który kosztuje 3361 euro, ale można zażyczyć sobie też zawieszenia, które ma także możliwość unoszenia Mercedesa o 30 mm – na przykład, żeby ułatwić podjeżdżanie pod krawężniki. Taki pakiet to już wydatek 7940 euro.

Tuner Baesweiler jak zawsze promuje swoje felgi 6Sporz[sup]2[/sup]. Po zainstalowaniu do niemieckiego roadstera zmieniają one nie tylko prezencję samochodu, ale mają też pozytywny wpływ na zmniejszenie masy nieresorowanej.

Obraz

6Sporz[sup]2[/sup] jak zawsze oferowane są w wersji z kompozytową piastą lub obręczą. Wheelsandmore oferuje dwa różne komplety. W pierwszym koła mają średnicę 21” i odznaczają się szerokością 9,0” z przodu i 11,5” z tyłu. Dobrane opony Michelin Pilot Super Sport mają rozmiar 245/30 (przód) i 305/25 (tył). Drugi pakiet składa się z felg o rozmiarze 10,0 x 20” z przodu i 11,0 x 21” na tylnych kołach. Do tych obręczy dobierane są opony Dunlop, Continental lub Pirelli. Niezależnie od wyboru za komplet kół z oponami trzeba zapłacić 9916 euro.

Za wszystkie oferowane przez Wheelsandmore dodatki należy wyłożyć od 15 798 do 24 999 euro. Są to ceny netto.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 159
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 610 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 98,26 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 685 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa AMG SpeedShift DCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Silnik i napęd (Stage II):

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 159
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 635 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 102,29 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 735 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa AMG SpeedShift DCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Koła przednie: 10,0 x 20” lub 9,0 x 21” 6Sporzsup2/sup
  • Koła tylne: 11,0 x 21” lub 11,5 x 21” 6Sporzsup2/sup

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1735 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,84 kg/KM (Stage I), 2,73 kg/KM (Stage II) (seryjny – 3,04 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Rozstaw osi: 2680 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,60 s (Stage II)
  • Prędkość maksymalna: 324 km/h (Stage I)
  • Prędkość maksymalna: 327 km/h (Stage II)
  • Obraz
  • Obraz
[1/2] Źródło zdjęć: |

Źródło: Wheelsandmore

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej