Z legendą w tle - FAB Design SLS (2010)

Znany z z kontrowersyjnych kreacji szwajcarski tuner FAB Design przedstawia AMG Mercedesa SLS.

Obraz
Olgierd Lachowski

Znany z z kontrowersyjnych kreacji szwajcarski tuner FAB Design przedstawia AMG Mercedesa SLS.

FAB Design SLS fot.3
FAB Design SLS fot.3

FAB Design ma na swoim koncie wiele przerobionych Mercedesów, ma także wyglądającego co najmniej dziwnie Maybacha 62. Większość aut firmy ze Szwajcarii ma wzmacniane silniki, ale ma również zmienione nadwozia, niestety prawie zawsze na niekorzyść. To samo tyczy się SL-a.

SLS napędzany jest silnikiem V8 o objętości 6,2 l (M159) o mocy 571 KM i maksymalnym momencie obrotowym 650 Nm. Sportowe coupé 100 km/h osiąga po 3,90 s, a 160 km/h po 7,80 s. Prędkość maksymalna tego nawiązującego do Mercedesa-Benza 300 SL Gullwing bolidu wynosi 317 km/h.

Mająca swoją bazę w Mellingen firma tuningowa przede wszytkim ingeruje w wygląd SLS-a - ze skutkiem, który widzicie na zdjęciach. W skład pakietu stylistycznego wchodzi nowy przedni zderzakospojler z wielkimi wlotami powietrza, dachowy wlot/wylot powietrza, listwy boczne, tylny zderzak z dyfuzorem oraz większy ruchomy spojler. Wszystkie części wykonane są z włókna węglowego. Fachowcy z FAB Design nie zapomnieli o zainstalowaniu świateł do jazdy dziennej z diodami LED oraz o wymianie seryjnych felg na większe, 20-calowe Evoline.

Na szczęście poza wyglądem popracowano też nad jednostką napędową samochodu. Dzięki wykonanemu ręcznie sportowemu układowi wylotowemu silnik wytwarza aż o 40 KM mocy więcej.

FAB Design SLS fot.4
FAB Design SLS fot.4

Na życzenie klienta tuner instaluje sportowe zawieszenie.

Ani cena tuningu, ani też osiągi ulepszonego SLS-a nie są znane.

Dane techniczne


Silnik i napęd:


  • Typ: V8, 90supo/sup, M159
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 611 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 98,42 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 20″
  • Koła tylne: 20″

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1620 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,65 kg/KM (seryjny - 2,84 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Rozstaw osi: 2680 mm

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟