Nihil novi – Senner SLS AMG Roadster (2013)

Jak wielu innych tunerów, tak i Senner po podkręceniu wersji coupé bierze się za otwartą odmianę Mercedesa SLS AMG. Do warsztatów niemieckiej firmy trafiło auto w podstawowej wersji, gdzie przeszło lekką kurację wzmacniającą.

Obraz
Olgierd Lachowski

Jak wielu innych tunerów, tak i Senner po podkręceniu wersji coupé bierze się za otwartą odmianę Mercedesa SLS AMG. Do warsztatów niemieckiej firmy trafiło auto w podstawowej wersji, gdzie przeszło lekką kurację wzmacniającą.

Już samych przedsiębiorstw tuningowych przedstawionych na łamach Autokultu, które zajmują się modyfikacjami Mercedesa SLS, jest multum, a przecież na pewno to nie wszystkie tego typu warsztaty. Senner należy do grupy zakładów, które pracują przy tuningu aut różnych marek – pojawiają się tam Audi, BMW czy na przykład Mercedesy.

Obraz

Seryjny SLS AMG Roadster to auto niemalże identyczne z odmianą coupé. Z wyglądu różnią się tym, że roadster ma miękki otwierany dach, a jeśli chodzi o parametry techniczne, to w zasadzie odmienności są tylko w masie własnej (wóz z otwieranym dachem jest cięższy z uwagi na wzmocnienia karoserii).

Identyczne są silniki – w obu przypadkach to motory M 159, czyli V-ósemki o objętości skokowej 6,2 l, które bez doładowania i bezpośredniego wtrysku paliwa rozwijają 571 KM mocy przy 6800 obr./min, a ich moment obrotowy wynosi 650 Nm przy 4750 obr./min.

Obraz

Maszyna, która wyjechała z garażu Senner Tuning, ma tylko odrobinę więcej mocy – przy standardowych 571 KM dołożenie kolejnych 35 KM można uznać chyba za niewielki przyrost. Maksymalny moment obrotowy podskoczył do 690 Nm.

Lepsze osiągi silnika wynikają ze zmiany filtrów powietrza na bardziej sportowe oraz montażu układu wylotowego z tłumikami i reaktorami katalitycznymi o zmniejszonych oporach wewnętrznych. Tuner nie informuje za to, żeby wymienił oprogramowanie ECU, co w ostatnich latach jest praktycznie standardem.

Obraz

Mechanicy przyznają się za to do zainstalowania sportowego regulowanego zawieszenia KW oraz montażu felg firmy Schmidt Revolution, na które założono opony Hankook. Z przodu obręcze mają rozmiar 9,0 x 20”, a opony 255/30, z kolei z tyłu felgi cechują się wymiarami 11,5 x 21”, a gumy mają rozmiar 295/25.

Ekipa z Niemiec nie podaje osiągów swojego samochodu, ale można sądzić, że różnica w porównaniu z fabrycznym wozem będzie niewielka.

Obraz

Jak widać, Senner tym razem nie dokonał jakichś wielkich zmian, które wyróżniłyby jego maszynę na tle innych Mercedesów. Krótko mówiąc – nic nowego.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 159
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 606 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 97,62 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 690 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa AMG SpeedShift DCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Koła przednie: 9,0 x 20” Schmidt Revolution
  • Koła tylne: 11,5 x 21” Schmidt Revolution
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 21

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1735 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,86 kg/KM (seryjny – 3,04 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Rozstaw osi: 2680 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯