Hamann SLS (2010) - tuning 'Skrzydlaka'
Dwa dni z rzędu pisać o jednej firmie jest podejrzane… Tak się jednak składa, że Hamann ma coś ciekawego do pokazania na temat AMG Mercedesa SLS, więc 'musiałem'.
21.07.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:42
Dwa dni z rzędu pisać o jednej firmie jest podejrzane… Tak się jednak składa, że Hamann ma coś ciekawego do pokazania na temat AMG Mercedesa SLS, więc 'musiałem'.
W wypadku SLS’a Hamann został ubiegnięty przez rosnącego w siłę Kicherera. Co więcej, druga z firm oferuje już nawet tuning silnika, natomiast u Hamanna popis dali jak na razie wulkanizatorzy. Ale po kolei…
Szukając udziwnień w postaci wielkich spojlerów zwiększających opór aerodynamiczny SLS’a do poziomu spadochronu na pewno się zawiedziemy, a to oznacza, że topowy Mercedes jest nietknięty. I bardzo dobrze, bo wiemy co styliści tego tunera potrafią zrobić z samochodem. SLS może się podobać, albo nie (mi się podoba do słupka B), ale trzeba oddać, że tuning nie zepsuł jego wyglądu.
Zamiast wielu spojlerów są większe koła z 21-calowymi felgami o tym samym wzorze, co w opisywanym wczoraj BMW.
Z przodu koła mają 9.0” szerokości, a z tyłu 11.0”. Do tychże felg mechanicy proponują opony 245/30 R 21 z przodu i 295/25 R 21 na kołach napędzających.
Samochód jest obniżony o 30 mm, co nadaje mu jeszcze groźniejszy wygląd. Za odpowiednio groźny dźwięk wydobywający się z układu wydechowego dbają nowe rury ze stali nierdzewnej z końcówkami o średnicy 90 mm.
Jak na razie silnik jest nietknięty, ale 571 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego produkowane przez 6.2-litrową ‘V-ósemkę’ i tak robią swoje. Jednostka napędowa nosi kod M159 i jest zmodyfikowanym silnikiem M156 używanym przez AMG w wozach z oznaczeniem ‘63’. W stosunku do M156 motor SLS’a ma ulepszony system wtryskowy, kanały dolotowe i wylotowe, wałki rozrządu i miskę olejową. To wszystko pozwala na uzyskanie o 45 KM więcej mocy niż w najmocniejszym M156. Sam napęd jest rzecz jasna klasyczny, a więc silnik znajduje się z przodu (choć jest daleko przesunięty w kierunku kabiny pasażerskiej), a moc przekazywana jest na koła tylne.
Ważący nieco ponad 1600 kg AMG Mercedes rozpędza się do 317 km/h, a przyspieszenie w zakresie 0-100 km/h trwa 3.80 s. Dokładnie te same osiągi ma wóz Hamanna. Ceny opisanych wyżej modyfikacji nie są znane.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 571 KM przy 6800 obr./min.
- Objętościowy wskaźnik mocy: 91.98 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 650 Nm przy 4750 obr./min.
- Emisja CO2: 314 g/km
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 9.0 x 21″
- Koła tylne: 11.0 x 21″
- Opony przednie: 245/30 R 21
- Opony tylne: 295/25 R 21
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1620 kg
- Stosunek masy do mocy: 2.84 kg/KM
- Długość: 4638 mm
- Szerokość: 1939 mm
- Wysokość: 1232 mm (- 30 mm)
- Rozstaw osi: 2680 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 3.80 s
- Prędkość maksymalna: 317 km/h
Źródło: autoblog.nl