Hamann SLS (2010) - tuning 'Skrzydlaka'

Dwa dni z rzędu pisać o jednej firmie jest podejrzane… Tak się jednak składa, że Hamann ma coś ciekawego do pokazania na temat AMG Mercedesa SLS, więc 'musiałem'.

Obraz
Olgierd Lachowski

Dwa dni z rzędu pisać o jednej firmie jest podejrzane… Tak się jednak składa, że Hamann ma coś ciekawego do pokazania na temat AMG Mercedesa SLS, więc 'musiałem'.

W wypadku SLS’a Hamann został ubiegnięty przez rosnącego w siłę Kicherera. Co więcej, druga z firm oferuje już nawet tuning silnika, natomiast u Hamanna popis dali jak na razie wulkanizatorzy. Ale po kolei…

Szukając udziwnień w postaci wielkich spojlerów zwiększających opór aerodynamiczny SLS’a do poziomu spadochronu na pewno się zawiedziemy, a to oznacza, że topowy Mercedes jest nietknięty. I bardzo dobrze, bo wiemy co styliści tego tunera potrafią zrobić z samochodem. SLS może się podobać, albo nie (mi się podoba do słupka B), ale trzeba oddać, że tuning nie zepsuł jego wyglądu.

Zamiast wielu spojlerów są większe koła z 21-calowymi felgami o tym samym wzorze, co w opisywanym wczoraj BMW.

Z przodu koła mają 9.0” szerokości, a z tyłu 11.0”. Do tychże felg mechanicy proponują opony 245/30 R 21 z przodu i 295/25 R 21 na kołach napędzających.

Obraz

Samochód jest obniżony o 30 mm, co nadaje mu jeszcze groźniejszy wygląd. Za odpowiednio groźny dźwięk wydobywający się z układu wydechowego dbają nowe rury ze stali nierdzewnej z końcówkami o średnicy 90 mm.

Jak na razie silnik jest nietknięty, ale 571 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego produkowane przez 6.2-litrową ‘V-ósemkę’ i tak robią swoje. Jednostka napędowa nosi kod M159 i jest zmodyfikowanym silnikiem M156 używanym przez AMG w wozach z oznaczeniem ‘63’. W stosunku do M156 motor SLS’a ma ulepszony system wtryskowy, kanały dolotowe i wylotowe, wałki rozrządu i miskę olejową. To wszystko pozwala na uzyskanie o 45 KM więcej mocy niż w najmocniejszym M156. Sam napęd jest rzecz jasna klasyczny, a więc silnik znajduje się z przodu (choć jest daleko przesunięty w kierunku kabiny pasażerskiej), a moc przekazywana jest na koła tylne.

Ważący nieco ponad 1600 kg AMG Mercedes rozpędza się do 317 km/h, a przyspieszenie w zakresie 0-100 km/h trwa 3.80 s. Dokładnie te same osiągi ma wóz Hamanna. Ceny opisanych wyżej modyfikacji nie są znane.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 571 KM przy 6800 obr./min.
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 91.98 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 650 Nm przy 4750 obr./min.
  • Emisja CO2: 314 g/km
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9.0 x 21″
  • Koła tylne: 11.0 x 21″
  • Opony przednie: 245/30 R 21
  • Opony tylne: 295/25 R 21

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1620 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2.84 kg/KM
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Wysokość: 1232 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2680 mm

Osiągi:


  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3.80 s
  • Prędkość maksymalna: 317 km/h

Źródło: autoblog.nl

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"Drift-Stop" na ulicach polskich miast. Posypały się mandaty
"Drift-Stop" na ulicach polskich miast. Posypały się mandaty
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka, jak trzeba
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni