Gullwing z Winnenden – Lorinser SLS AMG RSK8 (2011)

Kilkanaście lat temu Lorinser był trzecią siłą w tuningu Mercedesów. Firma jednak powoli spuszczała z tonu i zamiast dobierać się ostro do Brabusa i Carlssona, zostawała z tyłu. Czy nowy projekt Mercedesa SLS jest dowodem na to, że tuner zaczyna odrabiać straty?

Gullwing z Winnenden – Lorinser SLS AMG RSK8 (2011)
Olgierd Lachowski

29.03.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:33

SLS AMG to w tej chwili topowy Mercedes-Benz. Auto ma 6,2-litrowy widlasty silnik o ośmiu cylindrach, który wytwarza 571 KM przy 6800 obr./min. Pozwala to ważącemu 1695 kg bolidowi rozpędzić się do 100 km/h w 3,90 s, do 160 km/h – w 7,60 s i osiągać prędkość 317 km/h. Bez wątpienia to wóz o bardzo dobrych parametrach drogowych. A czy mogą być jeszcze lepsze?

Obraz

Wielu tunerów udowadnia, że tak, natomiast Lorinser, że nie. Tuner z Winnenden szerokim łukiem ominął jakiekolwiek zmiany mechaniczne wozu. Nie ma zatem zmodyfikowanych nastawów zawieszenia, nie ma ulepszonych hamulców ani podkręconego silnika. Szkoda, że inżynierowie nie zabrali się za jednostkę napędową, bo ta wykazuje dużą podatność na tuning.

Dobrze natomiast, że nie zmieniono niczego w nadwoziu SLS-a. To samochód trudny w tuningu optycznym. Jego kształty sprawiają, że nie jest łatwo poprawić jego wygląd. Chyba jak dotąd żadnej firmie nie udało się to tak do końca. Lorinser najwyraźniej wolał nie ryzykować, przynajmniej na razie.

Tuner za to oferuje nowe koła z felgami RSK8 o średnicy 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu. Ostatnio Lorinser montował do czego się da felgi, które wyglądem nawiązywały do felg Mercedesa SLR - ich kształty przywodziły na myśl łopatki turbiny. RSK8 są nieco inne, jednak nadal mogą budzić skojarzenia właśnie z turbinami. W SLS pomalowano jest na kolor złoty, który całkiem dobrze współgra z czernią nadwozia Mercedesa. Auto „obute” jest w opony 275/30 R 20 z przodu i 295/25 R 21 z tyłu.

Obraz

Lorinser nie ujawnił jeszcze cen kół ani informacji, czy w przyszłości właściciele SLS-ów mogą liczyć na zmiany techniczne w swoich autach, gdy udadzą się do siedziby firmy tuningowej w Winnenden.

Dane techniczne


  • Typ: V8, 90supo/sup, M159
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 571 KM przy 6800 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 91,98 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 650 Nm przy 4750 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,5 x 20” RSK8
  • Koła tylne: 11,0 x 21” RSK8
  • Opony przednie: 275/30 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 21

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1695 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,97 kg/KM
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Wysokość: 1262 mm
  • Rozstaw osi: 2680 mm

Osiągi:


  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,90 s
  • Prędkość maksymalna: 317 km/h
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)