Byle do lata – Brabus SLS AMG Roadster B63 S (2011)

Pogoda w Polsce wprawdzie już nie taka, żeby jeździć z opuszczonym dachem, ale są kraje, w których można to robić cały rok. Zresztą i u nas w końcu musi przyjść lato, a wtedy Mercedes SLS AMG Roadster przygotowany przez Brabusa będzie jak znalazł.

Byle do lata – Brabus SLS AMG Roadster B63 S (2011)
Olgierd Lachowski

25.11.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:38

Właściwie roadster Mercedesa podkręcony przez Brabusa niczym nie różni się od wersji coupé przerobionej przez tego samego tunera, ale w takich autach jak to zawsze chętnie wymienia się wszystkie modyfikacje.

Obraz

Do zmiany image’u roadstera tuner wykorzystał dokładnie te same elementy stylistyczne, których użył przy przebudowie starszej wersji wozu. Pod przednim zderzakiem umieszczono listwę, nad którą znajdują się chwyty powietrza przymocowane do wlotów. Z boku dołożono listwy z imitacjami wlotów powietrza.

Obraz

Z kolei w tylnym zderzaku znalazło się miejsce na wyloty powietrza (z boku) i dyfuzor. Pokrywę bagażnika zdobi niewielka listwa. W tym aucie, inaczej niż w coupé, pozostawiono seryjne oprawki zewnętrznych lusterek. Każdy z wymienionych elementów dodanych przez stylistów z Bottrop jest wykonany z włókna węglowego.

Tuner zaproponował koła z felgami Monoblock F „Platinum Edition” o średnicy 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu. Na pewno jednak wkrótce oferta zostanie powiększona o kolejne wzory obręczy.

Obraz

We wnętrzu dominują skóra i włókno węglowe. Z tego pierwszego materiału wykonano niemal całą tapicerkę. Są także podświetlana nakładka na progi z napisem Brabus i nakładki na pedały. Firma tuningowa jest w stanie spełnić każde życzenie klienta dotyczące wykończenia wnętrza.

Auto ma nowy sterownik zawieszenia, który obniżył je o 40 mm. Samochód wyposażono też w system unoszenia przodu o 50 mm. Dzięki temu przejeżdżanie progów zwalniających i innych przeszkód na drodze będzie nieco łatwiejsze.

W takich samochodach jak Mercedes-Benz SLS AMG w wersji roadster silnik, choć ważny, nie jest najważniejszym elementem. Ale na tym polu inżynierowie również co nieco dokonali.

Obraz

Fabryczny wóz ma 8-cylindrowy, widlasty motor o objętości skokowej 6,2 l. Ustawiona z przodu jednostka napędowa całą swoją moc przekazuje na tylne koła za pomocą 7-biegowej, zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów.

A mocy płynącej z silnika jest sporo, bo aż 571 KM przy 6800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 650 Nm.

Obraz

W tym aucie oba te parametry są jednak wyższe, a to dlatego, że fachowcy Brabusa zamontowali w SLS-ie nowy, sportowy układ wydechowy z 84-milimetrowymi końcówkami rur oraz zmienili sterownik jednostki silnikowej. Te modyfikacje pozwoliły podnieść moc do 611 KM. Niestety nie wiemy, jak się to przekłada na osiągi Mercedesa.

Samochód zostanie po raz pierwszy pokazany na salonie w Essen. Oprócz niego na stoisku Brabusa będą dwie inne premiery (jedną ma być podkręcony nowy ML 63 AMG).

Obraz

Nabywca tego SLS-a prawdopodobnie będzie musiał uzbroić się w cierpliwość, żeby móc bez stresu pojeździć wozem ze zdjętym dachem. Chociaż kto wie, może właścicielem okaże się Australijczyk, a tam przecież jest już prawie lato.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M159
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 611 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 98,42 KM/l (?) (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 9,5 x 20″
  • Koła tylne: 11,0 x 21″
  • Opony przednie: 265/30 R 20 lub 275/30 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 21

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1735 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,84 kg/KM (seryjny – 3,04 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Wysokość: 1221 mm (- 40 mm)
  • Rozstaw osi: 2680 mmblock position=\inside6901/block

Źródło: Brabus

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)