Bez zbędnych udziwnień – Kubatech SLS AMG (2011)

Firma Kubatech zajmuje się tylko tuningiem mechanicznym w samochodach. Ostatnim wozem, który gościł w warsztatach tego tunera jest Mercedes-Benz SLS AMG. Zwolennicy oryginalnego wyglądu tego auta będą zadowoleni, bo samochód po tuningu nie zmienił się nic a nic.

Bez zbędnych udziwnień – Kubatech SLS AMG (2011)
Olgierd Lachowski

25.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:21

Firma Kubatech zajmuje się tylko tuningiem mechanicznym w samochodach. Ostatnim wozem, który gościł w warsztatach tego tunera jest Mercedes-Benz SLS AMG. Zwolennicy oryginalnego wyglądu tego auta będą zadowoleni, bo samochód po tuningu nie zmienił się nic a nic.

Kubatech, którego szefem jest Danny Kubasik, współpracuje z firmą Mcchip-DKR (tak naprawdę to ta zależność jest między obydwoma przedsiębiorstwami bardziej złożona) znaną m.in. z tuningu Porsche 911 Turbo czy np. Forda Focusa RS. Czytelnikom Autokultu Kubatech może być znany z pakietu przeróbek do Porsche Carrery GT.

Kubatech SLS AMG fot.1
Kubatech SLS AMG fot.1

Zazwyczaj tuning przeprowadzany przez Kubatech sprowadza się do zmiany układu wydechowego i oprogramowania silnika. Czasem dochodzi jeszcze montaż lub wymiana turbosprężarki. W opisywanym Mercedesie tuner zmienił tylko centralną jednostkę sterującą.

Fabryczny Mercedes SLS AMG ma 6,2-litrową „V-ósemkę” o mocy 571 KM przy 6800 obr./min i momencie obrotowym 650 Nm przy 4750 obr./min. Po tuningu jednostka napędowa ma o 54 KM mocy i 30 Nm maksymalnego momentu obrotowego więcej. Kubatech nie podaje osiągów ulepszonego SLS-a, ale myślę, że możemy spodziewać się prędkości maksymalnej na poziomie 325 km/h, a przyspieszenia od 0 do 100 km/h w czasie około 3,70 s.

Tak jak w samochodzie seryjnym, tak i tutaj napęd jest realizowany przez tylne koła z felgami o średnicy 19” z przodu i 20” z tyłu. Seryjne pozostało też zawieszenie, hamulce i wszystkie pozostałe mechanizmy.

Kubatech SLS AMG fot.6
Kubatech SLS AMG fot.6

Z pewnością taki tuning zadowoli osoby lubiące podkręcone samochody, które niczym z pozoru nie różnią się od aut seryjnych. Niestety w przypadku Kubatechu troszkę może odstraszać cena przekraczająca 8000 euro za zmianę elektroniki.

Dane techniczne


  • Typ: V8, 90supo/sup, M159
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 625 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 100,68 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 680 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Koła przednie: 9,5 x 19”
  • Koła tylne: 11,0 x 20”
  • Opony przednie: 265/35 R 19
  • Opony tylne: 295/30 R 20

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1695 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,71 kg/KM (seryjny – 2,97 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Wysokość: 1262 mm
  • Rozstaw osi: 2680 mmblock position=\inside7237/block
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)