Biała Srebrna Strzała – Senner SLS AMG (2011)

Mercedes SLS AMG cieszy się bardzo dużym wzięciem u firm tuningowych. Wiele z nich już dawno przedstawiła swoje pomysły światu, ale Senner Tuning dopiero teraz zabrało się za ten wóz.

Biała Srebrna Strzała – Senner SLS AMG (2011)
Olgierd Lachowski

28.12.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:47

Mercedes SLS AMG cieszy się bardzo dużym wzięciem u firm tuningowych. Wiele z nich już dawno przedstawiła swoje pomysły światu, ale Senner Tuning dopiero teraz zabrało się za ten wóz.

Propozycji firm tuningowych jest mnóstwo. Każdy znajdzie coś dla siebie – od tanich modyfikacji skupiających się głównie na zmianach felg i nadwozia, po ulepszenia bardzo drogie, czego przykładem jest Brabus SLS AMG 700 Biturbo. Projekt Sennera należy raczej do pierwszej grupy, choć mechanicy zajęli się nie tylko stroną wizualną, ale też mechaniczną auta.

Obraz

Z zewnątrz SLS-a poprawionego przez Senner Tuning wyróżniają felgi Corniche Vegas o średnicy 20”. Przednie obręcze są szerokie na 9,0”, a tylne na 11,0”. Samochód porusza się na oponach 255/30 R 20 – przód i 285/30 R 20 – tył.

W głębi za kołami znajduje się zawieszenie Mercedesa złożone z elementów wyprodukowanych przez firmę KW. Zestaw da się regulować zarówno pod kątem charakterystyki pracy, jak i wysokości.

Obraz

Pod maską siedzi 8-cylindrowy widlasty silnik o objętości skokowej 6,2 l. Wolnossący potwór normalnie wytwarza 571 KM mocy maksymalnej, co pozwala rozpędzić SLS-a do 317 km/h. Po tuningu Sennera objętość jednostki napędowej się nie zmieniła, ale moc już tak. Teraz motor ma 606 KM mocy, a moment obrotowy podniósł się do 690 Nm.

Lepsze parametry osiągnięto, stosując nową centralną jednostkę sterującą, zestaw sportowych filtrów paliwa i jeszcze bardziej sportowy układ wydechowy wykonany z kwasoodpornych rur.

Wnętrze niemieckiej Srebrnej Strzały pozostało bez zmian.

Obraz

Jak zapewnia właściciel warsztatu – Benno Senner – jest to tylko propozycja ulepszeń i klient może indywidualnie dogadać się co do stopnia zaawansowania tuningu, a nie jest to wszystko, na co stać ekipę Senner Tuning. Opisane przeróbki są wyceniane na 19 500 euro z podatkami.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M159
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 606 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 97,62 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 690 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 11,0 x 20”
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 285/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1695 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,80 kg/KM (seryjny – 2,97 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Rozstaw osi: 2680 mmblock position=\inside6702/block

Źródło: carscoop

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)