Najmocniejszy SLS – Weistec SLS AMG 750 (2012)

Do tej pory najmocniejszym Mercedesem SLS mógł się pochwalić niemiecki tuner Brabus. Firma Weistec wprowadziła jednak do swojej oferty doładowanie, które sprawia, że Mercedes przez nią przerobiony bije Brabusa.

Obraz
Olgierd Lachowski

Weistec nie tylko zajmuje się tuningiem aut, ale też przygotowuje do nich komponenty. I nie chodzi tutaj o spojlery z tworzyw sztucznych czy drobne elementy do wnętrza samochodu. Weistec wytwarza na własne potrzeby sprężarki mechaniczne, a następnie montuje je pod maskami przerabianych przez siebie Mercedesów.

Obraz

Najnowszym projektem jest Mercedes-Benz SLS AMG, czyli sportowy wóz nawiązujący do legendarnego 300 SL. Pod długą pokrywą SLS-a znajduje się jednostka napędowa oznaczona kodem M159. Jest to ulepszony silnik o kodzie M156. Ma on 8 cylindrów w układzie widlastym o łącznej objętości 6,2 l.

Fabryczny SLS legitymuje się mocą 571 KM przy 6800 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 650 Nm przy 4750 obr./min. Z jednostki napędowej moc przenoszona jest przez 7-biegową zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynię biegów na tylne koła.

Obraz

Tunerzy bardzo lubią zajmować się SLS-em, zwykle jednak moc silnika zwiększają nieznacznie. Wyjątkiem był Brabus, który po zastosowaniu dwóch turbosprężarek wycisnął z M159 700 KM. Teraz ten wynik przebija firma Weistec.

Udało się jej to dzięki zastosowaniu doładowania: nie turbosprężarek, ale kompresora typu twin screw o objętości 2,3 l. Oprócz niego oczywiście pojawiła się międzystopniowa chłodnica powietrza doładowującego typu ciecz-gaz. Oczywiście, aby urządzenie mogło pracować, należało zainstalować też pompę cieczy, której wydatek sięga 30 l/min.

Obraz

Do tego tuner dołożył lepszy system chłodzenia silnika, wydajniejszy układ doprowadzania do niego paliwa, większe wtryskiwacze benzyny oraz nowe świece zapłonowe. Całością steruje inne oprogramowanie silnika.

W rezultacie modyfikacji inżynierowie Weistec zbudowali najmocniejszego Mercedesa SLS AMG na świecie. Ma on moc 760 KM i maksymalny moment obrotowy 902 Nm. Co ciekawe, nie ma ani słowa o modyfikacjach skrzyni biegów, co oznacza, że powinna bez problemu wytrzymywać takie obciążenia.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M159
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor typu twin screw
  • Moc maksymalna: 750 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 120,81 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 902 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Koła przednie: 9,0 x 19”
  • Koła tylne: 11,0 x 20”
  • Opony przednie: 265/35 R 19
  • Opony tylne: 295/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1695 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,26 kg/KM (seryjny – 2,97 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Wysokość: 1262 mm
  • Rozstaw osi: 2680 mmblock position=\inside6619/block

Źródło: Weistec

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇