Czyżby miał być najmocniejszy? – World Motorsport SLS AMG Twin Turbo (2012)

Podobno firma World Motorsport pracuje nad najmocniejszym na świecie Mercedesem SLS AMG. Dzięki turbodoładowaniu być może moc jednostki napędowej wozu zbliży się do 900 KM!

Obraz
Olgierd Lachowski

Zdjęcia umieszczone w tym wpisie to oficjalne fotografie zaserwowane przez tunera. Samochód jest już gotowy, ale na razie nie zostały ujawnione dane techniczne silnika. A motor jest nie byle jaki. To 6,2-litrowiec M 159 z turbodoładowaniem. M 159 jest rozwinięciem dobrze znanego z innych modeli Mercedesa ze znaczkiem AMG silnika o nazwie M 156.

Obraz

Podobnie jak jego słabszy i starszy brat M 159 w odmianie fabrycznej obchodzi się bez żadnego doładowania i osiąga moc 571 KM (w normalnym SLS AMG) lub 591 KM (w SLS AMG GT). W obu wersjach szczyt mocy jest uzyskiwany przy 6800 obr./min. Moment obrotowy ma natomiast identycznąwartość w obu odmianach – 650 Nm przy 4750 obr./min.

Ta jednostka w połączeniu z dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynią przekładniową o siedmiu biegach pozwala Mercedesowi przyspieszać do setki w przedziale 3,70-3,80 s i osiągać prędkość 317-320 km/h.

Skoro silnik normalnie jest wolnossący, to pewne było, że po jakimś czasie tunerzy spróbują zaaplikować mu doładowanie. Najpierw zrobił to Brabus, montując 2 turbosprężarki, które podniosły moc jednostki do 700 KM. Potem kilka innych firm instalowało sprężarki mechaniczne – ostatnią z nich był Weistec, który wycisnął z M 159 aż 750 KM. Teraz przedsiębiorstwo World Motorsport przymierza się do pobicia tego wyniku.

Obraz

Dzięki dwóm turbosprężarkom 6,2-litrowa V-ósemka powinna otrzymać strzał w postaci dodatkowych około 300 KM. Założenia tunera są ambitne, ale zakres dokonanych modyfikacji pozwala sądzić, że wynik jest do osiągnięcia. Mechanicy zbudowali zupełnie nowe kolektory wylotowe, dołożyli turbosprężarki, zamontowali międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego i zmienili oprogramowanie silnika.

Na razie nie odbyły się pomiary na hamowni, ani pomiary na drodze, więc nie mogę podać szczegółowych danych technicznych silnika i całego samochodu.

Jeśli chodzi o nadwozie, to pojazd otrzymał kompozytowy splitter pod przednim zderzakiem oraz nowy dyfuzor (także z włókien węglowych) z tyłu. Na klapie skromnego rozmiarami bagażnika zagościło wielkie skrzydło przypominające to z bolidu klasy GT3. Auto porusza się na kołach z felgami firmy HRE.

Obraz

Nie wiadomo, kiedy pojawią się dane techniczne tego Mercedesa. Nieznana jest też cena tuningu.

Konkurencja

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |

Źródło: gtspirit

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej