Leib BMW 1M Coupé Stufe II (2013)

Jeden z mniej znanych tunerów BMW – Leib Engineering – zaprezentował mocny, bo aż 500-konny model 1M Coupé. Jest to już kolejne BMW 1M po modyfikacjach.

Obraz
Olgierd Lachowski

Charakterystyczny szary kolor nadwozia małego sportowca ekipa z Morschwil osiągnęła, oklejając nadwozie matową folią. Niektóre mniejsze elementy pokryto czarnym materiałem – do tych detali zaliczają się fragmenty progów, część pokrywy silnika czy miejsce przewidziane na tablicę rejestracyjną.

Pojawiły się też nowe elementy stylistyczne i aerodynamiczne. Tym pierwszym jest imitacja tylnego dyfuzora, tym drugim zaś kompozytowa listwa naklejona na klapę bagażnika. Obie części przygotowała firma Alpha-N, o której była mowa niedawno przy okazji opisywania ulepszonego przez nią BMW.

Obraz

Z karoserią wozu kontrastują jasnoniebieskie felgi. Obręcze Bavaria BC5 Concave mają 10,0 x 20”, a na nie założono opony Yokohama. Przednie gumy cechują się rozmiarem 255/30 R 20, a tylne przy tym samym profilu mają 20 mm szerokości więcej.

Tuning optyczny tego BMW był jednym z punktów prac prowadzonych przez Leib Engineering. Drugą częścią były zmiany mechaniczne. Te przeprowadzono zarówno w zawieszeniu, jak i w jednostce napędowej.

Obraz

W głębi auta, za kołami i hamulcami, znajduje się regulowane, gwintowane zawieszenie renomowanej firmy Bilstein. Zestaw B16 PSS10 ma zarówno regulację wysokości, jak i charakterystyki pracy.

3-litrowa jednostka napędowa montowana w 1M Coupé to rzędowy 6-cylindrowy silnik z dwiema turbosprężarkami.To dzięki nim oraz między innymi bezpośredniemu wtryskowi paliwa motor osiągał moc 340 KM przy 5900 obr./min.

Obecnie konstrukcja ma jeszcze więcej mocy. Wymiana fabrycznych turbosprężarek na większe, nowy sportowy układ wydechowy oraz sprawniejszy układ chłodzenia jednostki napędowej zagwarantowały skok mocy do równych 500 KM. Moment obrotowy wzrósł do 600 Nm. Takie parametry ma silnik z pakietem Stufe II.

Obraz

Osoby mniej wymagające mogą zażyczyć sobie montaż pakietu Stufe I, w którego skład wchodzi nowe oprogramowanie motoru oraz układ wydechowy firmy Supersprint. W takim przypadku pod maską kryje się 400 KM mocy maksymalnej i 560 Nm momentu obrotowego.

Konkurencja

Dane techniczne

Silnik i napęd (Stufe I):

  • Typ: R6, N54B30
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 400 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 134,27 KM/l (seryjny – 114,13 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 560 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DKG
  • Typ napęd: na tylne koła

Silnik i napęd (Stufe II):

  • Typ: R6, N54B30
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 500 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 167,84 KM/l (seryjny – 114,13 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DKG
  • Typ napęd: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 10,0 x 20” Bavaria BC5 Concave
  • Koła tylne: 10,0 x 20” Bavaria BC5 Concave
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 275/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Długość: 4380 mm
  • Szerokość: 1803 mm
  • Rozstaw osi: 2660 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/9] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯