Ma moc – G-Power 1M Coupé Bi-Tronik II (2012)

Ma moc – G‑Power 1M Coupé Bi‑Tronik II (2012)

Ma moc – G-Power 1M Coupé Bi-Tronik II (2012)
Olgierd Lachowski
20.08.2012 13:00, aktualizacja: 07.10.2022 20:48

Już niezliczona ilość tunerów modyfikuje małe sportowe BMW 1M Coupé. Wśród nich nie mogło zabraknąć G-Power. Co prawda ze sporym poślizgiem czasowym w stosunku do konkurencji, ale wreszcie jest… 435-konna wersja.

Nie jest to najmocniejsze auto oferowane przez firmę tuningową, ale G-Power zawsze zapewnia najwyższą jakość swoich usług, więc stratę prawie 100 KM do maszyny przygotowanej przez Tuningwerk można im wybaczyć. A przecież w sumie wóz G-Power koni ma całkiem sporo, bo 435.

Wyciśnięcie dodatkowych 95 KM w porównaniu z bazowym samochodem było dość proste, a to dlatego, że BMW w 1M Coupé wykorzystuje turbodoładowany silnik. Turbosprężarki są dwie, więc  tym łatwiej można elektroniką manewrować tak, żeby dostać więcej koni mechanicznych bez specjalnych strat mocy w dolnym zakresie obrotów.

Obraz

Oprócz nowego ECU ekipa G-Power wstawiła również sportowy „wydech”. Seryjny też był sportowy, ale zestaw tuningowy jest jeszcze bardziej wyczynowy. Zawiera on tłumiki ze stopów tytanu, cztery tytanowe końcówki rur wydechowych i specjalny rezonator zmniejszający ciśnienie zwrotne spalin. Układ wydechowy jest lżejszy o 20 kg o fabrycznego.

Po ulepszeniach 3-litrowy 6-cylindrowiec BMW ma 435 KM mocy i 590 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki mocy większej o 15 KM niż seryjne BMW M3 mniejszy z braci do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 4,50 s. Prędkość maksymalną 1M Coupé tuner ustalił na równe 300 km/h.

Dowiedz się więcej o BMW serii 1:

Zazwyczaj tuning prowadzony przez firmę G-Power nie kończy się na przeróbkach silnika, tak jest też i tym razem. Mechanicy postanowili wstawić w pełni regulowane zawieszenie GM1-RS, w którym charakterystykę dobicia i odbicia można ustawiać wybierając jeden z 9 poziomów.

Obraz

Co prawda w katalogu przedsiębiorstwa jeszcze ich nie ma, ale G-Power wymieniło przednie hamulce. Nowe tarcze mają średnicę 396 mm i zatrzymywane są dzięki zaciskom o sześciu tłoczkach.  W notce prasowej przesłanej przez Niemców jest też informacja o możliwości montażu ceramicznych hamulców, które są nie tylko wydajniejsze od tradycyjnych, ale też ważą od nich połowę mniej wpływając korzystnie na redukcję mas nieresorowanych.

Obraz

Instalacja większych hamulców pociągnęła za sobą wymianę kół. Teraz BMW jeździ na 20-calowych felgach Silverstone z oponami Michelin o rozmiarze 255/30 na kołach kierowanych i 295/25 na osi napędowej.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R6, N54B30
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 435 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 146,02 KM/l (seryjny – 114,13 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 590 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 396 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 370 mm
  • Koła przednie: 20” Silverstone
  • Koła tylne: 20” Silverstone
  • Opony przednie: 255/30 R 20 Michelin
  • Opony tylne: 295/25 R 20 Michelin

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1550 kg (- 20 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 3,56 kg/KM (seryjny – 4,62 kg/KM)
  • Długość: 4380 mm
  • Szerokość: 1803 mm
  • Rozstaw osi: 2660 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,50 s
  • Prędkość maksymalna: 300 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

Źródło: G-Power

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)