Namiastka CSL – Vorsteiner 1M Coupé GTS-V (2012) [wideo]

Namiastka CSL – Vorsteiner 1M Coupé GTS‑V (2012) [wideo]

Namiastka CSL – Vorsteiner 1M Coupé GTS-V (2012) [wideo]
Olgierd Lachowski
19.05.2012 13:00, aktualizacja: 07.10.2022 20:26

Przez wiele osób BMW M3 CSL uważane jest za najlepszą M-trójkę w historii. Czyżby firma Vorsteiner próbowała nawiązać do tego legendarnego już wozu w swoim najnowszym projekcie?

Oczywiście model 1M Coupé nie będzie nigdy CSL-em, ale pomarzyć zawsze można. Można nawet spróbować coś zmienić w małym coupé, żeby nasuwało skojarzenia z większym sportowcem.

Obraz

Specjalizujący się w tuningu optycznym Vorsteiner opracował kilka elementów modyfikujących nadwozie 1M Coupé. Okazało się, że pod przednim zderzakiem jest miejsce na montaż kompozytowej listwy, która nie tylko poprawia wygląd samochodu, ale także zwiększa jego docisk aerodynamiczny do drogi w trakcie szybkiej jazdy.

Obraz

Z tyłu styliści wymienili imitację dyfuzora na agresywniejszą i zamontowali nową pokrywę bagażnika (wykonaną z włókna węglowego), której koniec jest stylizowany na tę samą część z BMW M3 CSL. Klapa bagażnika w małym coupé waży teraz zaledwie 5,2 kg.

Pojawiły się także nowe koła z felgami o średnicy 19” lub 20” (do wyboru), a także bardziej sportowy od seryjnego układ wydechowy, który gwarantuje 15-konny wzrost mocy i 7-niutonometrowy przyrost momentu obrotowego.

Obraz

Oznacza to, że uzbrojony w dwie turbosprężarki 3-litrowy silnik N54B30 generuje teraz 355 KM mocy oraz 507 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Większe wartości momentu i mocy mają raczej znikomy wpływ na osiągi 1M Coupé, ale przecież trudno się przyczepić do parametrów drogowych już seryjnego samochodu.

Obraz

Koszt modyfikacji przeprowadzonych przez firmę Vorsteiner jest nieznany.

Dane techniczne

  • Typ: R6, N54B30
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 355 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 119,17 KM/l (seryjny – 114,13 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 507 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1570 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,42 kg/KM (seryjny – 4,62 kg/KM)
  • Długość: 4380 mm
  • Szerokość: 1803 mm
  • Rozstaw osi:2660 mmblock position=\inside5675/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)