Brutalny Bimmer – Best Cars and Bikes 1M Coupé (2012)

Brutalny Bimmer – Best Cars and Bikes 1M Coupé (2012)

Brutalny Bimmer – Best Cars and Bikes 1M Coupé (2012)
Olgierd Lachowski
14.09.2012 12:00, aktualizacja: 07.10.2022 20:52

Do bardzo dużej grupy tunerów BMW 1M Coupé dołączyła firma o nazwie Best Cars and Bikes. Nowy warsztat oferuje m.in. podniesienie mocy silnika tego auta do 425 KM.

Do bardzo dużej grupy tunerów BMW 1M Coupé dołączyła firma o nazwie Best Cars and Bikes. Nowy warsztat oferuje m.in. podniesienie mocy silnika tego auta do 425 KM.

Prezentowana maszyna jest pierwszym projektem nowego przedsiębiorstwa zajmującego się tuningiem. Widać, że Best Cars and Bikes postawiło sobie od razu dość ambitne zadanie, bo szerokim łukiem ominęło zmiany wizualne BMW 1M Coupé, a skupiło się na modyfikacjach mechanicznych.

Obraz

Pierwszą poprawką techniczną, która „zahacza” o tuning optyczny są trzyczęściowe felgi firmy Schmidt Revolution. Co prawda wyglądają one ładnie, ale to efekt uboczny, a głównym powodem ich założenia była chęć redukcji masy nieresorowanej. Niestety Best Cars and Bikes nie podało, ile udało się oszczędzić po tej zmianie kilogramów. Obręcze mają średnicę 20” – szerokość z przodu to 9,0”, a z tyłu 11,0”.

Głębiej, za kołami, kryją się nowe komponenty zawieszenia. Zestaw Variant 3 przygotowała firma KW. Ma on zarówno regulację wysokości, jak i, co ważniejsze, charakterystyki pracy.

Obraz

Tuner zadbał także o to, żeby samochód wydawał z siebie jeszcze groźniejsze dźwięki niż w wersji fabrycznej. W związku z tym mechanicy zmienili seryjny układ wydechowy na jeszcze bardziej sportowy odpowiednik, który zawiera m.in. tłumiki i reaktory katalityczne o mniejszych, w stosunku do normalnych urządzeń, oporach wewnętrznych.

Te groźniejsze dźwięki wydobywające się z rur wydechowych mają swoje uzasadnienie, bo jednostka napędowa tego auta ma więcej mocy niż daje fabryka. Gdy auto opuszcza monachijskie hale fabryczne, jego 3-litrowy rzędowy 6-cylindrowiec z dwiema turbosprężarkami dysponuje mocą 340 KM przy 5900 obr./min. Po tuningu agregat może pochwalić się mocą maksymalną 425 KM, co stawia to auto gdzieś po środku palety podkręconych BMW 1M Coupé.

Obraz

Cena modyfikacji pozostaje, przynajmniej na razie, tajemnicą.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R6, N54B30
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 425 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 142,67 KM/l (seryjny – 114,13 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 11,0 x 20”
  • Opony przednie: 245/30 R 20
  • Opony tylne: 305/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1570 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,69 kg/KM (seryjny – 4,62 kg/KM)
  • Długość: 4380 mm
  • Szerokość: 1803 mm
  • Rozstaw osi: 2660 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)