Wracają do gry – ATT‑TEC 1M Coupé Stufe 2 (2012)
Od dłuższego czasu firma ATT-TEC nie przedstawiła żadnego podkręconego BMW. Wreszcie po przerwie tuner zaprezentował małe BMW 1M Coupé, w którego silniku podniesiono moc do 460 KM.
25.10.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:58
Od dłuższego czasu firma ATT-TEC nie przedstawiła żadnego podkręconego BMW. Wreszcie po przerwie tuner zaprezentował małe BMW 1M Coupé, w którego silniku podniesiono moc do 460 KM.
ATT-TEC nie jest tak znane jak najwięksi tunerzy BMW na rynku, do których zaliczają się m.in. Ac Schnitzer, Hamann czy G-Power, ale pracownicy tej firmy też przygotowują ciekawe zestawy podnoszące osiągi i uatrakcyjniające samochody bawarskiego producenta. Najnowszym dziełem jest nie produkowany już model 1M Coupé z mocno podkręconym silnikiem.
N54B30, bo takie oznaczenie nosi jednostka napędowa tego BMW, jest motorem o co najmniej przyzwoitych osiągach. Z trzech litrów objętości skokowej zamkniętej w sześciu cylindrach ułożonych w rzędzie fabryka wyciska 340 KM mocy maksymalnej i 500 Nm momentu obrotowego. W pracy silnikowi pomagają dwie turbosprężarki, które w wozie ATT-TEC pracują z podwyższonym ciśnieniem.
Wyższe ciśnienie doładowania tuner uzyskał po wymianie oprogramowania centralnej jednostki sterującej. Samo podkręcenie turbosprężarek dało efekt w postaci 400 KM. Uzupełnieniem pierwszego poziomu modyfikacji była instalacja sportowego układu wydechowego Akrapović oraz zdjęcie ogranicznika prędkości.
Więcej koni mechanicznych udało się osiągnąć dzięki kolejnej poprawce – zamiast seryjnego intercoolera pod maską znajduje się obecnie większy, a co za tym idzie - wydajniejszy odpowiednik. Dzięki jego instalacji N54B30 rozwija moc 460 KM.
Niezależnie od zmian wokół jednostki napędowej klient ATT-TEC może zamówić sportowe zawieszenie firmy KW oraz poprosić o montaż 20-calowych felg ADV.1 5.0 TF, na które założone są opony Michelin Pilot Super Sport.
W przyszłości tuner planuje powiększenie oferty o kompozytową listwę oraz imitację dyfuzora i pokrywę bagażnika z tego samego materiału. Z tym pomysłem ATT-TEC budzi się dość późno – największe firmy tuningowe takie elementy sprzedają już od dawna.
Dowiedz się więcej o BMW serii 1:
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: R6, N54B30
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
- Doładowanie: 2 turbosprężarki
- Moc maksymalna: 460 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 154,41 KM/l (seryjny – 114,13 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napęd: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 20” ADV.1 5.0 TF
- Koła tylne: 20” ADV.1 5.0 TF
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1570 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,41 kg/KM (seryjny – 4,62 kg/KM)
- Długość: 4380 mm
- Szerokość: 1803 mm
- Rozstaw osi: 2660 mm
Źródło: WCF