Do wyboru, do koloru – SKN 1M Coupé Stufe 1 (2012)

Właściciele BMW 1M Coupé mogą już przebierać i wybierać wśród firm tuningowych, które są w stanie ulepszyć ich auto. Ciągle dochodzą nowe przedsiębiorstwa, które oferują możliwość modyfikacji tego coupé. Oto najnowsza propozycja SKN – właśnie 1M Coupé.

Do wyboru, do koloru – SKN 1M Coupé Stufe 1 (2012)
Olgierd Lachowski

25.06.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:36

Właściciele BMW 1M Coupé mogą już przebierać i wybierać wśród firm tuningowych, które są w stanie ulepszyć ich auto. Ciągle dochodzą nowe przedsiębiorstwa, które oferują możliwość modyfikacji tego coupé. Oto najnowsza propozycja SKN – właśnie 1M Coupé.

Przedsiębiorstwo SKN ma dość szeroki wachlarz marek, których wyrobami się zajmuje. Jest wśród nich Volkswagen, jest i Porsche. Najnowsze dzieło tego tunera to jednak BMW – model 1M Coupé. Samochód ten zdążyło pokochać już wiele zakładów tuningowych, które w mniejszym lub większym stopniu dokonują w nim zmian.

Obraz

SKN znalazło się gdzieś pośrodku, bo co prawda nie zmieniło zupełnie wyglądu zewnętrznego (ani kabiny) BMW, ale za to podłubało co nieco w mechanice pojazdu. Wśród tych ulepszeń jest zawieszenie firmy Bilstein. To zestaw z możliwością regulacji charakterystyki pracy i wysokości. Część z tych parametrów można ustawić przyciskami umieszczonymi na kierownicy.

Ogromne opóźnienia przy hamowaniu gwarantuje układ hamulcowy opracowany przez Mov’it. Tarcze hamulcowe wykonane są ze spieków ceramicznych. Nie podano jednak ich rozmiarów ani innych szczegółów.

Najważniejszy jest oczywiście tuning silnika. A 3-litrowa podwójnie turbodoładowana jednostka napędowa jest podatna na modyfikacje. Przypomnę, że SKN zaczynało z 340 KM mocy maksymalnej przy 5900 obr./min i 500 Nm momentu obrotowego. Stanęło na 417 KM mocy i maksymalnym momencie obrotowym, który elektronicznie został ograniczony do 580 Nm.

Obraz

Parametry te osiągnięto poprzez przesterowanie centralnej jednostki zarządzającej motorem oraz montaż sportowego układu wydechowego marki Akrapović

Pytanie brzmi, dlaczego ograniczono moment obrotowy. Z pewnością dlatego, że większego momentu auto nie było w stanie przenieść na drogę. Być może utrudnieniem są seryjne koła z felgami o średnicy 19”. Szerokość opon co prawda nie ma tu nic do rzeczy, ale warto wspomnieć, że na tych felgach z przodu są gumy 245/35, zaś z tyłu – 265/35.

Drugim ograniczeniem wprowadzonym przez tunera jest kaganiec założony na prędkościomierz. Przez niego samochód przestaje się rozpędzać przy 300 km/h.

Obraz

Szczegółowe dane techniczne ani cena tuningu nie są znane.

Lista aut konkurencyjnych znajduje się poniżej.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R6, N54B30
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 417 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 139,98 KM/l (seryjny – 114,13 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: ograniczony do 580 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne Mov’it
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne Mov’it
  • Koła przednie: 9,0 x 19”
  • Koła tylne: 10,0 x 19”
  • Opony przednie: 245/35 R 19
  • Opony tylne: 265/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1570 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,77 kg/KM (seryjny – 4,62 kg/KM)
  • Długość: 4380 mm
  • Szerokość: 1803 mm
  • Rozstaw osi: 2660 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 300 km/hblock position=\inside5409/block

Źródło: motorvision

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)