Kermit – SchwabenFolia 1M Coupé (2012)

Jeszcze przed Świętami firma SchwabenFolia postanowiła pokazać swoje najnowsze auto – BMW 1M Coupé w kolorze skóry jednego z muppetów – żaby Kermita. Poza nową folią tuner zaaplikował też drobne zmiany mechaniczne.

Kermit – SchwabenFolia 1M Coupé (2012)
Olgierd Lachowski

23.12.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:06

Bezsprzecznie najlepszym projektem SchwabenFolii był, jest i pewnie długo jeszcze będzie Wiesmann MF5 Roadster. Ale to zielone BMW też prezentuje się całkiem ciekawie.

Na pewno limonkowy kolor nadwozia nie przypadnie do gustu zwolennikom stonowanych barw, ale wóz prezentuje się całkowicie przyzwoicie. Nie jestem co prawda fanem malowania Bentleyów na różowo (w ogóle różowe samochody wyglądają bardzo słabo), ale ten kolor – przypominający intensywnie wzrastającą trawę – jest naprawdę niezły. Za przyjemność przemiany maszyny z Monachium w zieloną bestię trzeba zapłacić 2150 euro.

Obraz

To jednak nie jest całkowity koszt foliowania, bo jeśli chce się mieć czarne „nerki”, czarne oprawy lusterek, czarny dach oraz czarne felgi, to trzeba dysponować dodatkowymi 800 euro.

Tuner nie zapomniał też o modyfikacjach mechanicznych. Z pewnością do takich można zaliczyć montaż tulei dystansowych między piasty a koła. Dzięki nim rośnie rozstaw kół, a to ma przełożenie na większą przyczepność mechaniczną.

Obraz

Zapewne na przyczepność i prowadzenie BMW jeszcze większy wpływ ma sportowe regulowane zawieszenie produkcji Bilsteina. Żeby się nim cieszyć we własnym aucie, trzeba się liczyć z wydatkiem 2500 euro.

Ekipa SchwabenFolii nie zapomniała też o poprawieniu silnika, choć ten nawet w odmianie fabrycznej mocy ma wystarczająco dużo. N54B30, tak nazywa się ten motor, ma 3 litry objętości skokowej zamknięte w 6 cylindrach ustawionych w rzędzie. Do tego jednostce napędowej pomagają 2 turbosprężarki, dzięki czemu generuje ona 340 KM mocy maksymalnej i 500 Nm momentu obrotowego.

Obraz

SchwabenFolia wykorzystała sportowy układ wydechowy z tytanowymi rurami do poprawienia dźwięków wydobywających się z silnika oraz nowy moduł elektroniczny do usprawnienia samego motoru. Dzięki podniesieniu ciśnienia doładowania spod maski wydobywa się teraz 408 KM.

Za wymianę „wydechu” należy zapłacić 2300 euro, zaś koszt wszczepienia nowego ECU to 1300 euro.

Dowiedz się więcej o BMW serii 1:

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R6, N54B30
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 408 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 136,96 KM/l (seryjny – 114,13 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1570 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,85 kg/KM (seryjny – 4,62 kg/KM)
  • Długość: 4380 mm
  • Szerokość: 1803 mm
  • Rozstaw osi: 2660 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/13]

Źródło: carscoop

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)