Leib 325i Coupé Automatic GT 300 (2013)
Po bardzo mocnym 470-konnym BMW M3 firma Leib Engineering przygotowała nieco słabsze, ale z pewnością i tańsze auto. Tym razem jest to BMW 325i Coupé z silnikiem o mocy 310 KM.
03.06.2013 | aktual.: 13.10.2022 14:07
Najprawdopodobniej już wkrótce zniknie z rynku model serii 3 z nadwoziem coupé w obecnej formie, a wraz z pojawieniem się jego następcy zostanie on przemianowany na serię 4. Tymczasem bawarski koncern sprzedaje trójkę z dość dużą liczbą różnych jednostek napędowych. Królem jest oczywiście wersja M3, ale i słabsze odmiany prezentują się interesująco.
325i to jedna z tańszych wersji modelu serii 3. Do napędu w tym samochodzie BMW wykorzystuje rzędowy 6-cylindrowy motor o objętości skokowej 3,0 l. Jednostka napędowa nie ma doładowania, ale jest wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa.
Co prawda 218 KM mocy przy 6100 obr./min i 270 Nm momentu obrotowego przy 2400-4200 obr./min to wartości brzmiące całkiem nieźle, ale gdy spojrzeć na to, z jakiej objętości osiągane są te parametry, nie są to wyniki szczególnie imponujące.
Dużo lepiej na tle 3 l wygląda moc maksymalna na poziomie 310 KM, a taką właśnie dysponuje samochód przerobiony przez niewielkie przedsiębiorstwo tuningowe Leib Engineering. Oczywiście uzyskanie dodatkowych koni mechanicznych wiązało się z pewnymi zmianami wokół jednostki napędowej.
Silnik nadal nie ma turbodoładowania, ale dzięki zmianie ECU i montażowi nowego kolektora dolotowego mechanikom udało się uzyskać 77 KM mocy więcej. Reszty dodatkowych koni dostarczył układ wylotowy z reaktorami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych.
Przeróbki nie skończyły się na ulepszeniach motoru. Wymieniono też zawieszenie na w pełni regulowany układ firmy KW i zamontowano wydajniejsze hamulce z większymi tarczami. Przednie dyski mają średnicę 338 mm (to o 8 mm więcej niż seryjne), tylne zaś mierzą 324 mm (o 24 mm więcej od fabrycznych).
Maszyna porusza się na kołach z 19-calowymi felgami renomowanej firmy BBS, na które założono opony marki Pirelli. Z zewnątrz od normalnego BMW ten egzemplarz odróżnia się dodatkową kompozytową listwą pod przednim zderzakiem oraz matową imitacją dyfuzora, a także paskami naklejonymi na karoserię.
Białe coupé (choć chyba równie dobrze można nazwać ten wóz 2-drzwiowym sedanem) ma automatyczną 6-biegową skrzynię przekładniową, którą można obsługiwać również w trybie manualnym za pomocą dźwigienek znajdujących się przy kole kierownicy. Standardem jest jednak tradycyjna przekładnia mechaniczna o 6 przełożeniach.
Konkurencja
[RENM M3 Agitator 450 KM]
Dane techniczne
- Typ: R6
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2996 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 310 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 103,47 KM/l (seryjny – 72,76 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna Steptronic
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 338 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 324 mm
- Koła przednie: 19” BBS
- Koła tylne: 19” BBS
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1535 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,95 kg/KM (seryjny – 7,04 kg/KM)
- Długość: 4612 mm
- Szerokość: 1782 mm
- Rozstaw osi: 2760 mm
Źródło: WCF