Jak szlachetny kamień – Onyx M3 (2010)

Onyx Concept - tuner z Irlandii - znany z przerabiania Range Rovera i Bentley’a Continental GT, zabrał się za BMW M3. Efekt jest interesujący, przynajmniej w zakresie silnika.

Obraz
Olgierd Lachowski

Onyx Concept - tuner z Irlandii - znany z przerabiania Range Rovera i Bentley’a Continental GT, zabrał się za BMW M3. Efekt jest interesujący, przynajmniej w zakresie silnika.

Obraz

BMW M3 to jeden z symboli bawarskiej firmy. Obecnie na rynku jest 4. generacja tego produkowanego od 1985 roku sportowego auta. W przeciwieństwie do poprzedników najnowszy model ma 8-cylindrowy, widlasty silnik o objętości 4,0 l. Wcześniejsze odmiany miały silniki rzędowe 4-cylindrowe (E30) i 6-cylindrowe (E36 i E46).

Jednostka obecnego modelu dysponuje (w wersji podstawowej) mocą 420 KM przy aż 8300 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm przy 3900 obr./min. Moc jest przenoszona przez 6-biegową, manualną skrzynię biegów na tylne koła. BMW M3 osiąga prędkość maksymalną 250 km/godz., a przyspiesza do 100 km/godz. w ciągu 4,90 s.

Przedsiębiorstwo Onyx postanowiło sprawić, by ‘M-trójka’ stała się agresywniejszym autem, zarówno pod względem wyglądu, jak i osiągów.

Tuner instaluje nowe zderzaki i modyfikuje progi. Oprócz tego montuje wykonane z włókna węglowego pokrywę silnika, pokrywę bagażnika ze spojlerem, przedni spojler i tylny dyfuzor. Na życzenie zamawiającego włókno węglowe w różnych kolorach może być też użyte we wnętrzu.

Najciekawsze jednak kryje się w silniku. Nie wiadomo, jakim sposobem, ale tuner uzyskał 630 KM mocy, co powinno wywołać u zleceniodawcy przeróbki uśmiech od ucha do ucha.

Jak widać, informacje są na razie szczątkowe, ale być może dowiemy się na ten temat więcej, gdy pakiet tuningowy wejdzie do sprzedaży. Ma to nastąpić ostatniego dnia października. Na razie pozostaje wierzyć, że Onyx M3 ma piorunujące osiągi.

Co prawda onyx to kamień tylko półszlachetny, ale M3 tunera Onyx Concept to bolid w pełni szlachetny.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3999 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 630 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 157,54 KM/l (seryjny - 105,03 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane

Masa i wymiary

  • Masa własna: 1655 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,63 kg/KM (seryjny - 3,94 kg/KM)
  • Długość: 4615 mm
  • Szerokość: 1817 mm
  • Rozstaw osi: 2761 mm

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.