BMW M3 + Kompresor = 655 KM 

Gdyby postawić w jednej linii Lamborghini Murcielago, Ferrari F430, Porsche 911 Turbo, Astona V12 Vantage i prezentowane przez nas BMW M3 ze stajni Manhart Racing, prędzej czy później to właśnie biała Bawarka wyprzedzi wszystkich. Ponad 650 koni mechanicznych robi swoje, v-max? 350 kilometrów na godzinę!

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Mało znany niemiecki tuner zaprezentował swoją wizję customizacji BMW M3 z nadwoziem coupe. Seryjnie takie auto dysponuje mocą 420 koni mechanicznych, przyspieszeniem od zera do setki w 4.8-sekundy i prędkością maksymalną ograniczoną elektronicznie do 250 km/h.

Specjaliści z Manhart Racing postanowili jednak wycisnąć więcej z silnika V8 o pojemności 4.0-litra. Najpierw pod maską wylądował niewielki kompresor, który generował ciśnenie na poziomie 0.35 Bara. Efekt? Natychmiastowy wzrost mocy do 508 KM. Można lepiej.

Kolejnym krokiem było zwiększenie ciśnienia do 0.5 Bara, co sprawiło, że na tylną oś wędrowało stadko 577 kucyków. To jednak nie koniec modyfikacji. Po zabawach z niewielkim kompresorem, specjaliści z Manhart Racing uznali, że czas wsadzić coś poważniejszego. I wsadzili.

Obecnie pod maską znajduje się kompresor ASA, który wytwarza ciśnienie na poziomie 0.67 Bara. To w połączeniu z wydajniejszym układem wydechowym daje moc 655 koni mechanicznych. Pierwsza setka w 3.7-sekundy i prędkość maksymalna 350 kilometrów na godzinę to osiągi nieporównywalne z seryjnym M3.

Oprócz tego zastosowano również 20-calowe ciemne felgi od BBS, opony Continental, większe tarcze hamulcowe, a we wnętrzu odnajdziemy sporo Alcantary i włókna węglowego. Przeglądając zdjęcia w galerii można zauważyć, że silnik, który nawiasem mówiąc wygląda jakby został pomalowany farbą olejną, posiada część pakietu ulepszającego od G-Power. Jak to rozumieć? Po prostu, dwie firmy współpracują ze sobą. G-Power również korzysta z kompresorów ASA.[block position="inside"]9251[/block]

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km