Drogowa wyścigówka – IND M3 Portfolio Project (2011)

Na łamach Autokultu przedstawiliśmy już trzy projekty amerykańskiego tunera IND, ale najnowszy jest najbardziej radykalny. Podobnie jak poprzednio pod nóż poszło BMW M3.

Drogowa wyścigówka – IND M3 Portfolio Project (2011)
Olgierd Lachowski

19.01.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:11

IND M3 Portfolio Project fot.4
IND M3 Portfolio Project fot.4

Za bazę projektu posłużyło dobrze znane BMW M3 wyposażone w motor V8 o objętości 4,0 l. Silnik ten wytwarza moc 420 KM przy 8300 obr./min i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm przy 3900 obr./min. Sportowe BMW przyspiesza do 100 km/h w 4,80 s (z manualną skrzynią biegów), a jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

M3 po tuningu przypomina raczej wóz wyścigowy niż drogowy. Z przodu tuner zmienił przedni zderzakospojler na element pochodzący z BMW M3 GT4 i dodał do niego listwę. Z tyłu znalazł się kompozytowy dyfuzor Varis Japan oraz wysoko zamontowany spojler GT tej samej firmy.

IND M3 Portfolio Project fot.5
IND M3 Portfolio Project fot.5

Zamiast seryjnego założono wyścigowe regulowane zawieszenie KW, zamiast fabrycznych kół przykręcono koła z 18-calowymi felgami Rays i oponami Falken. Z przodu opony mają rozmiar 275/35 R 18 (felga 9,5 x 18”), a z tyłu 315/30 R 18 (felga 10,5 x 18”). Pod względem wzoru felgi przypominają koła wykorzystywane np. przez Toyoty Supry GT500 z japońskiej serii wyścigowej JGTC. Żeby zmieścić szersze tylne koła, IND musiało poszerzyć błotniki. M3 powinno także skuteczniej hamować dzięki zestawowi hamulców Brembo.

W kabinie panuje iście wyścigowa atmosfera. Mechanicy usunęli tylną kanapę i wstawili klatkę bezpieczeństwa. Przednie fotele zostały zastąpione kubełkowymi siedzeniami Bride. Zmieniono też kierownicę na produkt Nardi. Za zmienioną dźwignią zmiany biegów pojawiły się trzy zegary odpowiadające za informowanie o temperaturze cieczy chłodzącej i oleju oraz ciśnieniu oleju.

IND M3 Portfolio Project fot.16
IND M3 Portfolio Project fot.16

Silnik przerobionego bolidu zyskał towarzysza w postaci kompresora ESS VT2-600, który wraz z nowym sportowym układem wydechowym powinien pomóc jednostce napędowej w produkcji do 600 KM mocy.

Zarówno osiągi, jak i cena przygotowania tego samochodu są owiane mgłą tajemnicy.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3999 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompressor ESS VT2-600
  • Moc maksymalna: Ok. 600 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 150,04 KM/l (seryjny – 105,03 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane Brembo
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane Brembo
  • Koła przednie: 9,5 x 18” Rays
  • Koła tylne: 10,5 x 18” Rays
  • Opony przednie: 275/35 R 18
  • Opony tylne: 315/30 R 18

Masy i wymiary:

  • Długość: 4615 mm
  • Rozstaw osi: 2761 mm

Źródło: gtspirit

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)