Dodatkowa wersja – G‑Power M3 SK II CS ‘Sporty Drive’ (2012)
Firma z Aresing odświeżyła nieco ofertę swoich sprężarek mechanicznych do BMW M3. Przy okazji tuner dodał nową wersję wozu o nazwie M3 SK II CS ‘Sporty Drive’. Auto ma 610 KM mocy maksymalnej.
12.12.2012 | aktual.: 13.10.2022 14:02
Firma z Aresing odświeżyła nieco ofertę swoich sprężarek mechanicznych do BMW M3. Przy okazji tuner dodał nową wersję wozu o nazwie M3 SK II CS ‘Sporty Drive’. Auto ma 610 KM mocy maksymalnej.
W informacji prasowej G-Power podaje, że wprowadziło do pakietu SK II ‘Sporty Drive’ nowy kompresor o nazwie ASA T1-523. Nowe urządzenie w porównaniu z T1-522 ma wydajniejszy układ doprowadzania powietrza, co przekłada się na moc większą o 10 KM. Nowa sprężarka zainstalowana w BMW M3 sprawia, że silnik wytwarza 580 KM przy 7800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy pozostał bez zmian i wynosi 565 Nm.
Tuner wprowadził nową wersję silnikową o nazwie SK II CS ‘Sporty Drive’, która jest pomostem między zwykłą SK II a SK III o mocy 720 KM. Temu pomostowi jednak bliżej do słabszej odmiany.
W przypadku SK II CS 4-litrowa widlasta jednostka napędowa BMW o ośmiu cylindrach również otrzymuje do pomocy kompresor ASA T1-523. Sprężarka jest połączona z silnikiem za pomocą bypassów dostarczających olej chłodzący z motoru do kompresora. Kompozytowy airbox dostarcza ogromne ilości powietrza maszynie pomocniczej.
W silniku zmiany objęły wtryskiwacze paliwa (wymiana na większe), świece (pojawiły się tzw. zimne świece zapłonowe) oraz elektroniczny sterownik. Nowy moduł pochodzi z magazynów firmy G-Power. Co ważne, w odmianie CS tuner instaluje sportowy układ wydechowy z tytanowymi rurami, który został zaprojektowany specjalnie pod zestaw: 4,0 l V8 + ASA T1-523. Między innymi to dzięki wydechowi, który od seryjnego jest lżejszy aż o 23 kg, silnik jest w stanie wytworzyć moc 610 KM i osiągnąć maksymalny moment obrotowy 590 Nm.
Do samochodu wyposażonego w pakiet CS montowane jest zawieszenie G3M-Clubsport. Składają się na nie sprężyny śrubowe oraz amortyzatory z regulowaną wysokością i charakterystyką pracy. Do innych odmian G-Power poleca nieco mniej zaawansowany zestaw G3M-RS.
O bezpieczeństwo pasażerów dbają ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 396 mm z przodu i 380 mm z tyłu. Przednie dyski są blokowane 6-tłoczkowymi zaciskami, a tylne 4-tłoczkowymi. Mniej zamożni mogą wybrać tradycyjne tarcze o tych samych wymiarach. Niezależnie od wyboru właściciel musi założyć co najmniej 19-calowe felgi.
Widoczne na zdjęciach auto ma 20-calowe felgi Silverstone Clubsport, które pokryto czarną odporną na ścieranie warstwą. Na przednie obręcze o szerokości 9,0” zostały założone opony 255/30, a na tylne, szerokie na 10,5”, wciśnięto gumy 295/25.
Nadwozie BMW zyskało jeszcze bardziej sportowy charakter dzięki nowej pokrywie silnika, splitterowi pod przednim zderzakiem i tylnemu skrzydłu. Wszystkie trzy części są wykonane z włókien węglowych.
Tak przygotowany samochód jest w stanie rozpędzić się do 320 km/h, a może osiągnąć nawet 330 km/h, jeśli jest wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię biegów (ten wóz ma ręczną skrzynkę).
Konkurencja
[RENM M3 Agitator 450 KM]
Dane techniczne
- Typ: V8, S63B40
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3999 cmsup3/sup
- Doładowanie: kompresor ASA T1-523
- Moc maksymalna: 610 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 152,54 KM/l (seryjny – 105,03 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 396 mm, 6-tłoczkowe zaciski
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm, 4-tłoczkowe zaciski
- Koła przednie: 9,0 x 20” Silverstone Clubsport
- Koła tylne: 10,5 x 20” Silverstone Clubsport
- Opony przednie: 255/30 R 20 Michelin
- Opony tylne: 295/25 R 20 Michelin
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1630 kg (- 25 kg)
- Stosunek masy do mocy: 2,71 kg/KM (seryjny – 3,94 kg/KM)
- Długość: 4615 mm
- Szerokość: 1804 mm
- Rozstaw osi: 2761 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 320 km/h
Źródło: G-Power