W Australii BMW też lubią – RENM M3 Agitator (2010)

Australijski tuner RENM bardzo chętnie zajmuje się europejskimi sportowymi samochodami. Tym razem padło na symbol BMW – M3. Modyfikacje zaproponowane przez tunera z pewnością zadowolą osoby ceniące sobie umiar w przeróbkach.

RENM M3 Agitator fot.1RENM M3 Agitator fot.1
Olgierd Lachowski

Australijski tuner RENM bardzo chętnie zajmuje się europejskimi sportowymi samochodami. Tym razem padło na symbol BMW – M3. Modyfikacje zaproponowane przez tunera z pewnością zadowolą osoby ceniące sobie umiar w przeróbkach.

RENM M3 Agitator fot.3
RENM M3 Agitator fot.3

Nadwozie zmieniło się w niewielkim stopniu. Designerzy dodali przedni spojler, zamontowali nowy dyfuzor oraz wymienili pokrywę bagażnika na nową, wyposażoną w większy spojler (seryjnie jest listwa Gurneya). Każda z części jest wykonana z włókna węglowego. M3 stoi na nowych, 3-częściowych felgach. Auto zostało obniżone dzięki sportowemu zawieszeniu o regulowanej wysokości. Ostatnim składnikiem tuningu optycznego są 76-milimetrowe końcówki rur wydechowych.

Wspomniane wyżej końcówki nie są jednak instalowane na seryjnym „wydechu”, a wieńczą nowy, sportowy układ wydechowy, który waży o 40% mniej od seryjnego. Między innymi dzięki układowi wylotowemu moc 8-cylindrowego, widlastego silnika o objętości skokowej 4,0 l wzrosła z 420 KM do 450 KM, a moment obrotowy z 400 Nm do 440 Nm. Pozostałe modyfikacje mające wpływ na moc to przeprogramowana centralna jednostka sterująca silnikiem i sportowe filtry powietrza.

RENM M3 Agitator fot.5
RENM M3 Agitator fot.5

Jak informują pracownicy RENM, bardziej zależało im na zmianie charakterystyki silnika niż zwiększaniu mocy. Podobno dzięki dokonanym przeróbkom silnik ma więcej mocy również w niskim i średnim zakresie obrotów.

Zarówno osiągi auta, jak i ceny tuningu pozostają tajemnicą.

Dane techniczne:


  • Typ: V8, 90 st.
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3999 cm3
  • Moc maksymalna: 450 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 112,53 KM/l (seryjny - 105,03 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 440 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm

Masy i wymiary:


  • Długość: 4615 mm
  • Szerokość: 1804 mm
  • Rozstaw osi: 2761 mm

Źródło: autoblog.nl

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"