Wygląd wyścigówki i ponad 620 KM mocy – Vorsteiner M3 Candy Cane (2011)
Amerykańska firma tuningowa Vorsteiner proponuje zrobić z BMW M3 bolid nie tylko dużo mocniejszy od seryjnego, ale jeszcze pod względem wyglądu przypominający auto startujące w klasie GT2.
29.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:49
Zdecydowanie nie można powiedzieć, żeby fabryczne M3 cierpiało na niedostatek mocy. Z czeluści 4-litrowego 8-cylindrowego widlastego silnika wydobywa się 420 KM mocy przy 8300 obr./min. Moment obrotowy ma wartość 400 Nm.
Te 420 KM sprawnie porusza ważące 1655 kg Coupé z Bawarii – na tyle sprawnie, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi tylko 4,80 s, a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Gdyby nie było ogranicznika prędkość byłaby znacznie większa.
Zastosowanie sprężarki mechanicznej AA E9X M3 Supercharger Stage II wraz z międzystopniową chłodnicą powietrza doładowującego, a także układem wydechowym wyposażonym w rury ze stopów tytanu (układ wylotowy został „skrojony” przez Vorsteinera) powiększyło stado rumaków pod maską do aż 629. Z pewnością, dzięki takiej liczbie KM, osiągi przerobionego BMW stały się piorunujące.
Dużo mocniejszemu silnikowi powinno sprostać podwozie. W związku z tym tuner wymienił seryjne zawieszenie na zestaw KW, który posiada pełną regulację charakterystyki pracy. Podobnie postąpiono z hamulcami. Bardzo dobre skądinąd hamulce BMW zastąpiono pakietem Brembo GTR.
Przeniesieniem mocy na jezdnię zajmują się opony Michelin PS2 o rozmiarze 285/25 z przodu i 325/25 z tyłu wciśnięte na 20-calowe felgi V-309.
Vorsteiner zainstalował też radykalny bodykit znacząco poszerzający auto, który po montażu sprawił, że M3 przypomina wyścigowy bolid startujący w wyścigach długodystansowych w klasie GT2. Na zestaw ten składa się przedni zderzakospojler, pokrywa silnika, poszerzenia błotników z przodu, jak i z tyłu, listwy progowe, tylny zderzak oraz zmieniona klapa bagażnika.
Firma tuningowa nie zdecydowała się na zastosowanie spojlera à la ten z bolidu GT2, natomiast pokrywę bagażnika ukształtowała tak, że przypomina ona dzieło Onyxa i oryginalną klapę z legendarnego BMW M3 CSL (E46).
Vorsteiner nie podał jeszcze danych technicznych swojego BMW, ani ceny tuningu.
Dane techniczne
- Typ: V8
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3999 cmsup3/sup
- Doładowanie: Kompressor AA E9X
- Moc maksymalna: 629 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 157,29 KM/l (seryjny – 105,03 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane Brembo GTR
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane Brembo GTR
- Koła przednie: 20” V-309
- Koła tylne: 20” V-309
- Opony przednie: 285/25 R 20
- Opony tylne: 325/25 R20
Masy i wymiary:
- Długość: 4615 mm
- Rozstaw osi: 2761 mmblock position=\inside7870/block
Źródło: WCF