Wygląd wyścigówki i ponad 620 KM mocy – Vorsteiner M3 Candy Cane (2011)

Amerykańska firma tuningowa Vorsteiner proponuje zrobić z BMW M3 bolid nie tylko dużo mocniejszy od seryjnego, ale jeszcze pod względem wyglądu przypominający auto startujące w klasie GT2.

Obraz
Olgierd Lachowski
Vorsteiner M3 Candy Cane fot.2
Vorsteiner M3 Candy Cane fot.2

Zdecydowanie nie można powiedzieć, żeby fabryczne M3 cierpiało na niedostatek mocy. Z czeluści 4-litrowego 8-cylindrowego widlastego silnika wydobywa się 420 KM mocy przy 8300 obr./min. Moment obrotowy ma wartość 400 Nm.

Te 420 KM sprawnie porusza ważące 1655 kg Coupé z Bawarii – na tyle sprawnie, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi tylko 4,80 s, a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Gdyby nie było ogranicznika prędkość byłaby znacznie większa.

Vorsteiner M3 Candy Cane fot.4
Vorsteiner M3 Candy Cane fot.4

Zastosowanie sprężarki mechanicznej AA E9X M3 Supercharger Stage II wraz z międzystopniową chłodnicą powietrza doładowującego, a także układem wydechowym wyposażonym w rury ze stopów tytanu (układ wylotowy został „skrojony” przez Vorsteinera) powiększyło stado rumaków pod maską do aż 629. Z pewnością, dzięki takiej liczbie KM, osiągi przerobionego BMW stały się piorunujące.

Dużo mocniejszemu silnikowi powinno sprostać podwozie. W związku z tym tuner wymienił seryjne zawieszenie na zestaw KW, który posiada pełną regulację charakterystyki pracy. Podobnie postąpiono z hamulcami. Bardzo dobre skądinąd hamulce BMW zastąpiono pakietem Brembo GTR.

Przeniesieniem mocy na jezdnię zajmują się opony Michelin PS2 o rozmiarze 285/25 z przodu i 325/25 z tyłu wciśnięte na 20-calowe felgi V-309.

Vorsteiner zainstalował też radykalny bodykit znacząco poszerzający auto, który po montażu sprawił, że M3 przypomina wyścigowy bolid startujący w wyścigach długodystansowych w klasie GT2. Na zestaw ten składa się przedni zderzakospojler, pokrywa silnika, poszerzenia błotników z przodu, jak i z tyłu, listwy progowe, tylny zderzak oraz zmieniona klapa bagażnika.

Firma tuningowa nie zdecydowała się na zastosowanie spojlera à la ten z bolidu GT2, natomiast pokrywę bagażnika ukształtowała tak, że przypomina ona dzieło Onyxa i oryginalną klapę z legendarnego BMW M3 CSL (E46).

Vorsteiner M3 Candy Cane fot.11
Vorsteiner M3 Candy Cane fot.11

Vorsteiner nie podał jeszcze danych technicznych swojego BMW, ani ceny tuningu.

Dane techniczne


  • Typ: V8
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3999 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompressor AA E9X
  • Moc maksymalna: 629 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 157,29 KM/l (seryjny – 105,03 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane Brembo GTR
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane Brembo GTR
  • Koła przednie: 20” V-309
  • Koła tylne: 20” V-309
  • Opony przednie: 285/25 R 20
  • Opony tylne: 325/25 R20

Masy i wymiary:


  • Długość: 4615 mm
  • Rozstaw osi: 2761 mmblock position=\inside7870/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km