Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny

Marka Smart przedstawiła swój nowy model #6, który będzie największym samochodem w ofercie. Długością dorównuje dwóm pierwszym ForTwo.

Smart#6Smart#6
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Smart #6 to najnowszy model w ofercie marki, który wyróżnia się wyjątkowo dużymi rozmiarami. Samochód ma długość 4906 mm, więc gra w segmencie D. Nowy sedan jest niemal dwukrotnie dłuższy niż pierwsza generacja modelu ForTwo.

Trzeba jednak przyznać, że dzięki obłej stylistyce, samochód wygląda na mniejszy niż wskazują na to wymiary. Nie brakuje tu też ciekawych smaczków, jak choćby 20-calowe felgi wyróżniających się ciekawym wzorem. Interesujący jest też aktywny tylny spojler i montowany na dachu LiDAR, co pokazuje, jak bardzo marka zmieniła się od momentu, gdy stała się wspólnym przedsięwzięciem Mercedesa i Geely.

Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!

Warto wspomnieć, że Szóstka oficjalnie przejęła tytuł największego pojazdu marki pokonując crossovera Smart #5, który został wprowadzony w 2024 r. z hybrydowym układem napędowym. Smart #6 również łączy silnik spalinowy z elektrycznym.

Wiadomo, że całkowita moc zestawu wynosi aż 429 KM, choć na razie nie znamy dokładnej specyfikacji. Producent chwali się jednak imponującym, 285-kilometrowym zasięgiem na samym prądzie i średnim spalaniem na poziomie 3,9 l na 100 km. Smart deklaruje, że z pełnym bakiem i naładowaną baterią Model #6 przejedzie 1810 km, ale wynik ten oparty jest na chińskim cyklu testowym CLTC.

Choć wnętrze pojazdu nie zostało jeszcze pokazane, można przypuszczać, że będzie wyposażone w nowoczesne, duże wyświetlacze kosztem tradycyjnych przełączników. Smart #6 trafi do sprzedaży w Chinach w 2026 r. i prawdopodobnie pozostanie lokalnym produktem.

  • Smart#6
  • Smart#6
  • Smart#6
  • Smart#6
  • Smart#6
[1/5] Smart#6 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Smart
Wybrane dla Ciebie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯