Niedosyt, czyli Brabus SLS AMG B63 (2010)

Długo trzeba było czekać na Brabusa SLS, ale wreszcie został pokazany. Problem w tym, że to chyba jeszcze nie ten produkt, którego można było oczekiwać po takiej firmie tuningowej, jak ta z Bottrop.

Niedosyt, czyli Brabus SLS AMG B63 (2010)
Olgierd Lachowski

26.08.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:45

Długo trzeba było czekać na Brabusa SLS, ale wreszcie został pokazany. Problem w tym, że to chyba jeszcze nie ten produkt, którego można było oczekiwać po takiej firmie tuningowej, jak ta z Bottrop.


SLS jest samochodem bardzo szybkim, ale jak przystało na każdego, a szczególnie sportowego Mercedesa, aż prosi się o tuning. W tej materii Brabus jest czołowym specjalistą w obrębie aut ze Stuttgartu.

Obraz

Przypominające mocno pierwowzór w postaci Mercedesa-Benza 300 SL Gullwing nadwozie SLS jest bardzo niewdzięcznym tematem dla tunerów. Duże ingerencje w wygląd mogą wręcz oszpecić karoserię tego coupé. Dlatego też firmy tuningowe (te rozważniejsze i kierujące się dobrym smakiem) bardzo ostrożnie podchodzą do zmian optycznych. Ten sam punkt widzenia prezentuje Brabus. Zmiany wizualne są niewielkie i mają na celu raczej podkreślenie sportowego stylu auta niż całkowitą zmianę jego wyglądu.

Pod przednim zderzakiem tuner zamontował mały spojler, którego zadaniem jest zwiększenie docisku przedniej osi podczas szybkiej jazdy. To samo zadanie, tyle że względem tylnej osi, mają realizować tylny dyfuzor i tylna listwa na pokrywie bagażnika tuż za wysuwanym spojlerem.

Obraz

Przód został przyozdobiony też nakładkami na wloty powietrza w celu zwiększenia ilości powietrza omywającego chłodnice i układ hamulcowy. Designerzy podkreślili też nakładkami boczne wyloty powietrza. Każda część jest wykonana z kompozytu węglowego. Elementy te można pomalować w dowolnym kolorze lub pokryć tylko lakierem bezbarwnym, który nie zasłoni charakterystycznej dla włókna węglowego struktury.

Obraz

Nadwozie obniżono o 40 mm, a w przygotowaniu jest system unoszenia przodu (o 50 mm) ułatwiający podjeżdżanie pod krawężniki. Przy okazji tuningu SLS Brabus wprowadza nową linię felg Monoblock F do swojej oferty. Felgi te przypominają oryginalne, ale są o rozmiar większe. I tak na przednią oś zakładane są felgi 9,5 x 20”, do których pasują opony 265/30 lub 275/30, a na oś tylną - felgi 11,0 x 21” i opony 295/25.

Obraz

Zestaw tuningowy do 6.2 litrowego widlastego silnika o ośmiu cylindrach na razie znajduje się w fazie badań, a jedynym elementem dostępnym do niego jest układ wydechowy wykonany m.in. ze stopów tytanu. Końcówki rur wydechowych mają średnicę 84 mm. ‘Wydech’ waży 12 kg, czyli o 40 % mniej niż fabryczny układ wylotowy. Na jednym z holenderskich serwisów znajduje się informacja o tym, że dzięki układowi wylotowemu moc jednostki napędowej wzrosła do 581 KM (o 10 KM), ale sam tuner tego nie potwierdza.

Obraz

Tapicerkę wnętrza wyłożono skórą i Alcantarą, a wstawki wykonano z włókna węglowego. Miejsce seryjnego prędkościomierza zajął nowy licznik wyskalowany do 400 km/h. Oczywiście pracownicy firmy z Bottrop zapewniają, że spełnią każde życzenie klienta dotyczące wystroju kabiny.

Co prawda Brabus pokazał swoją interpretację SLS, ale to na pewno nie to, o co wszystkim chodziło, bo brakuje przecież poważnych przeróbek w silniku. Na razie więc pozostaje jednak niedosyt…

Dane techniczne


  • Typ: V8
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 581 KM (?)
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 93,59 KM/l (?) (seryjny - 91,98 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 9,5 x 20\
  • Koła tylne: 11,0 x 21\
  • Opony przednie: 265/30 R 20 lub 275/30 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 21

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1620 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,79 (?) kg/KM (seryjny - 2,84 kg/KM)
  • Długość: 4638 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Wysokość: 1222 mm (- 40 mm)
  • Rozstaw osi: 2680 mm

Źródło: gtspirit

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)