Taaaaka impreza – Supertest 0‑300-0 km/h (2010)
20.09.2010 15:30, aktual.: 18.04.2023 11:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dziennikarze magazynu Sport Auto (dział Auto Motor Und Sport) przeprowadzili po raz drugi test przyspieszenia do 300 km/h i hamowania z tej prędkości. W porównaniu wzięło udział 16 supersamochodów, z czego jedna połowa to wozy z produkcji seryjnej, a druga - auta po tuningu.
Dziennikarze magazynu Sport Auto (dział Auto Motor Und Sport) przeprowadzili po raz drugi test przyspieszenia do 300 km/h i hamowania z tej prędkości. W porównaniu wzięło udział 16 supersamochodów, z czego jedna połowa to wozy z produkcji seryjnej, a druga - auta po tuningu.
Wśród bolidów z produkcji seryjnej obecnych było po jednym przedstawicielu z Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch, Stanów Zjednoczonych i Japonii oraz trzech z Niemiec. Z kolei wszyscy tunerzy to firmy naszego zachodniego sąsiada.
Rozpiętość mocy była bardzo duża: od 450-konnego BMW M3 GTS do ponad dwa razy mocniejszego 1001-konnego Bugatti Veyrona 16.4.
W większości przypadków podano prędkości deklarowane przez producentów i tunerów, ale w przypadku Ac Schnitzera X6 M ACS6 udało się ją zweryfikować. Samochód przestał przyspieszać przy 280 km/h. Mimo 650 KM mocy ten SAC (czy też SUV) nie był w stanie pokonać ogromnych oporów powietrza i pojechać szybciej. Wobec tego test przeprowadzono, rozpędzając auto do 270 km/h.
Z kolei BMW M3 GTS nie starczyło odcinka pomiarowego na torze w Papenburgu, by rozpędzić się do 300 km/h, jednak dziennikarze podkreślali, że wskazówka prędkościomierza wprawdzie wolno, ale cały czas pięła się w górę. Pomiary wykonywano przy prędkości 280 km/h.
Zwraca uwagę o 168 kg większa masa rzeczywista Bugatti Veyrona 16.4 niż ta deklarowana w katalogach.
Jako pewien punkt odniesienia do rezultatów tegorocznej imprezy niech posłuży wynik testu 0-300-0 km/h Königsegga CCX sprzed dwóch lat – 29,20 s.
Poniżej skrócone dane techniczne wszystkich uczestników zabawy oraz tabela wyników.
9ff 911 GT 2 BT 1000 4WD
Dane techniczne:
Silnik i napęd:
- Typ: B6, dwie turbosprężarki
- Objętość skokowa: 3920 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 1000 KM przy 7500 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 255,10 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 1050 Nm przy 6600 obr./min
Skrzynia biegów i napęd:
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Napęd: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm
- Opony przednie: 245/30 R 20
- Opony tylne: 325/25 R 20
Masy:
- Masa własna: 1573 kg
- Stosunek masy do mocy: 1,57 kg/KM
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 392 km/h
Koszty:
- Cena podstawowa: 388 000 euro
Ac Schnitzer X6 M ACS6 (tuning)
Dane techniczne:
Silnik i napęd:
- Typ: V8, dwie turbosprężarki
- Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 650 KM przy 6000 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 147,90 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 820 Nm przy 3200 obr./min
Skrzynia biegów i napęd:
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
- Napęd: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 395 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 385 mm
- Opony przednie: 295/30 R 22
- Opony tylne: 295/30 R 22
Masy:
- Masa własna: 2371 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,65 kg/KM
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 280 km/h
Koszty:
- Cena podstawowa: 130 000 euro
AMG Mercedes SLS (seria)
Dane techniczne:
Silnik i napęd:
- Typ: V8
- Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 571 KM przy 6800 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 91,98 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 650 Nm przy 4750 obr./min
Skrzynia biegów i napęd:
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 390 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
- Opony przednie: 265/35 R 19
- Opony tylne: 295/30 R 20
Masy:
- Masa własna: 1653 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,90 kg/KM
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 317 km/h
Koszty:
- Cena podstawowa: 177 310 euro
Bentley Continental GTC Speed (seria)
Dane techniczne:
Silnik i napęd:
- Typ: V12, dwie turbosprężarki
- Objętość skokowa: 5998 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 610 KM przy 6000 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 101,70 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 750 Nm przy 1750 obr./min
Skrzynia biegów i napęd:
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
- Napęd: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 405 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 335 mm
- Opony przednie: 275/35 R 20
- Opony tylne: 275/35 R 20
Masy:
- Masa własna: 2524 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,14 kg/KM
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 322 km/h
Koszty:
- Cena podstawowa: 222 649 euro
BMW M3 GTS (seria)
Dane techniczne:
Silnik i napęd:
- Typ: V8
- Objętość skokowa: 4361 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 450 KM przy 8300 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 103,19 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 440 Nm przy 3750 obr./min
Skrzynia biegów i napęd:
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana
- Napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
- Opony przednie: 255/35 R 19
- Opony tylne: 255/35 R 19
Masy:
- Masa własna: 1605 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,57 kg/KM
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 305 km/h
Bugatti Veyron 16.4 (seria)
Dane techniczne:
Silnik i napęd:
- Typ: W16, cztery turbosprężarki
- Objętość skokowa: 7993 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 1001 KM przy 6000 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 125,24 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 1250 Nm przy 2500 obr./min
Skrzynia biegów i napęd:
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Napęd: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 400 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm
- Opony przednie: 265/680 500A
- Opony tylne: 365/710 540A
Masy:
- Masa własna: 2056 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,05 kg/KM
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 407 km/h
Koszty:
- Cena podstawowa: 1 160 000 euro
Chevrolet Corvette ZR1 (seria)
Dane techniczne:
Silnik i napęd:
- Typ: V8, kompresor
- Objętość skokowa: 6162 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 647 KM przy 6500 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 105,00 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 819 Nm przy 3800 obr./min
Skrzynia biegów i napęd:
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 394 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm
- Opony przednie: 285/30 R 19
- Opony tylne: 335/25 R 20
Masy:
- Masa własna: 1531 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,37 kg/KM
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 330 km/h
Koszty:
- Cena podstawowa: 135 900 euro
Hohenester A4 3.0 HS 650 RR (tuning)
Dane techniczne:
Silnik i napęd:
- Typ: V6, dwie turbosprężarki
- Objętość skokowa: 2984 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 650 KM przy 7300 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 217,83 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 720 Nm przy 3800 obr./min
Skrzynia biegów i napęd:
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Napęd: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 340 mm
- Opony przednie: 285/35 R 19
- Opony tylne: 285/35 R 19
Masy:
- Masa własna: 1472 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,27 kg/KM
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 320 km/h
Koszty:
- Cena podstawowa: 180 000 euro
Importracing GT-R (tuning)
Dane techniczne:
Silnik i napęd:
- Typ: V6, dwie turbosprężarki
- Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 590 KM przy 600 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 155,30 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 780 Nm przy 3200 obr./min
Skrzynia biegów i napęd:
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Napęd: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
- Opony przednie: 285/35 R 20
- Opony tylne: 285/35 R 20
Masy:
- Masa własna: 1768 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,00 kg/KM
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 323 km/h
Koszty:
- Cena podstawowa: 90 850 euro
Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera (seria)
Dane techniczne:
Silnik i napęd:
- Typ: V10
- Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 570 KM przy 8000 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 109,53 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 540 Nm przy 6500 obr./min
Skrzynia biegów i napęd:
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana
- Napęd: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 356 mm
- Opony przednie: 235/35 R 19
- Opony tylne: 295/30 R 19
Masy:
- Masa własna: 1496 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,63 kg/KM
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 325 km/h
Koszty:
- Cena podstawowa: 208 7 26 euro
Lexus LF-A (seria)
Dane techniczne:
Silnik i napęd:
- Typ: V10
- Objętość skokowa: 4805 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 560 KM przy 8700 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 116,55 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 480 Nm przy 6500 obr./min
Skrzynia biegów i napęd:
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 390 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
- Opony przednie: 265/35 R 20
- Opony tylne: 305/30 R 20
Masy:
- Masa własna: 1598 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,85 kg/KM
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 325 km/h
Koszty:
- Cena podstawowa: 375 000 euro
MTM RS6 Clubsport (tuning)
Dane techniczne:
Silnik i napęd:
- Typ: V10, dwie turbosprężarki
- Objętość skokowa: 4991 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 740 KM przy 6200 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 148,27 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 840 Nm przy 3200 obr./min
Skrzynia biegów i napęd:
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
- Napęd: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 390 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 356 mm
- Opony przednie: 255/35 R 20
- Opony tylne: 255/35 R 20
Masy:
- Masa własna: 2045 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,76 kg/KM
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 350 km/h
Koszty:
- Cena podstawowa: 123 000 euro
Porsche 911 GT 2 RS (seria)
Dane techniczne:
Silnik i napęd:
- Typ: B6, dwie turbosprężarki
- Objętość skokowa: 3600 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 620 KM przy 6500 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 172,22 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 700 Nm przy 2250 obr./min
Skrzynia biegów i napęd:
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm
- Opony przednie: 245/35 R 19
- Opony tylne: 325/30 R 19
Masy:
- Masa własna: 1395 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,25 kg/KM
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 330 km/h
Koszty:
- Cena podstawowa: 237 578 euro
SpeedART Panamera Turbo PS9-550 (tuning)
Dane techniczne:
Silnik i napęd:
- Typ: V8, dwie turbosprężarki
- Objętość skokowa: 4806 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 550 KM przy 5300 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 114,44 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 790 Nm przy 3500 obr./min
Skrzynia biegów i napęd:
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
- Opony przednie: 255/45 R 19
- Opony tylne: 285/40 R 19
Masy:
- Masa własna: 2062 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,75 kg/KM
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 315 km/h
Koszty:
- Cena podstawowa: 151 862 euro
Väth SL 600 V60 RS (tuning)
Dane techniczne:
Silnik i napęd:
- Typ: V12, dwie turbosprężarki
- Objętość skokowa: 5513 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 655 KM przy 5300 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 118,81 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 1080 Nm przy 4100 obr./min
Skrzynia biegów i napęd:
- Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna
- Napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 378 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
- Opony przednie: 265/35 R 19
- Opony tylne: 295/30 R 19
Masy:
- Masa własna: 2051 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,13 kg/KM
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 320 km/h
Koszty:
- Cena podstawowa: 173 681 euro
Wimmer C 63 Dunlop-Performance (tuning)
Dane techniczne:
Silnik i napęd:
- Typ: V8
- Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 565 KM przy 6680 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 91,01 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 685 Nm przy 2900 obr./min
Skrzynia biegów i napęd:
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna
- Napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 390 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
- Opony przednie: 235/35 R 19
- Opony tylne: 265/30 R 19
Masy:
- Masa własna: 1755 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,11 kg/KM
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 306 km/h
Koszty:
- Cena podstawowa: 76 872 euro
Kolorem czerwonym zaznaczone są najlepsze rezultaty, a niebieskim najgorsze. Wyniki BMW i Ac Schnitzera w dwóch ostatnich kolumnach pominąłem, bo nie osiągnęły 300 km/h. Wyniki testu:
Nazwa | 0-100 km/h | 0-200 km/h | 0-300 km/h | 300-0 km/h | 0-300-0 km/h |
9ff 911 GT 2 BT 1000 4WD | 3,70 s | 8,70 s | 17,30 s | 7,20 s | 24,50 s |
Ac Schnitzer X6 M ACS 6 | 4,70 s | 17,20 s | 54,40 s (0-270 km/h) | 6,90 s (270-0 km/h) | 61,30 s (0-270-0 km/h) |
AMG Mercedes SLS | 3,90 s | 11,70 s | 42,20 s | 7,30 s | 49,50 s |
Bentley Continental GTC Speed | 5,00 s | 16,70 s | 59,40 s | 9,20 s | 68,60 s |
BMW M3 GTS | 4,20 s | 14,10 s | 54,30 s (0-280 km/h) | 6,40 s (280-0 km/h) | 60,70 s (0-280-0 km/h) |
Bugatti Veyron 16.4 | 3,10 s | 8,50 s | 20,70 s | 7,10 s | 27,80 s |
Chevrolet Corvette ZR1 | 4,00 s | 11,50 s | 35,40 s | 7,30 s | 42,80 s |
Hohenester A4 3.0 HS 650 RR | 3,60 s | 10,20 s | 28,80 s | 8,50 s | 37,30 s |
Importracing GT-R | 3,70 s | 11,20 s | 36,00 s | 7,30 s | 43,30 s |
Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera | 3,60 s | 10,70 s | 32,30 s | 7,00 s | 39,30 s |
Lexus LF-A | 4,10 s | 12,00 s | 50,60 s | 7,00 s | 57,60 s |
MTM RS6 Clubsport | 3,70 s | 11,50 s | 33,50 s | 8,10 s | 41,60 s |
Porsche 911 GT 2 RS | 3,40 s | 9,80 s | 28,60 s | 6,60 s | 35,20 s |
SpeedART Panamera PS9-550 | 4,00 s | 13,20 s | 52,80 s | 7,80 s | 60,60 s |
Väth SL 600 V60 RS | 4,50 s | 13,70 s | 41,70 s | 8,00 s | 49,70 s |
Wimmer C 63 Dunlop-Performance | 4,80 s | 13,50 s | 51,90 s | 8,30 s | 60,20 s |
Źródło: AMuS