Najlepsze auta używane do 10 tys. zł. Poznaliśmy opinie mechaników

Najlepsze auta używane do 10 tys. zł. Poznaliśmy opinie mechaników

Audi A4 (B5)
Audi A4 (B5)
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński
03.01.2019 13:48, aktualizacja: 28.03.2023 12:14

Zagraniczne rankingi awaryjności czy niezawodności samochodów często nie mają odzwierciedlenia w polskich realiach. Dlatego ranking oparty o opinie polskich mechaników można uznać za najbardziej miarodajny. I najdokładniej odpowiadający na pytanie: które samochody w Polsce są najlepsze?

Na czym polegało badanie?

Ranking został przygotowany przez markę ProfiAuto, posiadającą sieć warsztatów w całej Polsce. Na podstawie opinii 1300 mechaników oceniono najpopularniejsze modele samochodów w trzech kategoriach cenowych, wymieniono najpopularniejsze usterki (w nawiasie dodałem moje uwagi), wskazano najlepszy zdaniem mechaników silnik w konkretnym aucie oraz wystawiono mu ocenę w skali od 1 do 6 i oceny cząstkowe w czterech obszarach: karoseria, elektryka, napęd, zawieszenie.

  • Zebraliśmy opinie 1300 mechaników, naprawiających codziennie samochody, które jeżdżą po polskich drogach. Z dostępnych dla nas danych wynika, że to największa tego typu ankieta w historii naszego kraju – mówi Michał Tochowicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju ProfiAuto. – W pierwszej kolejności poprosiliśmy o ocenę 50 najpopularniejszych modeli o wartości do ok. 10 tys., 20 tys. i 30 tys. zł – dodaje.

Dziś zaprezentujemy wam zestawienie tych najtańszych samochodów, które można kupić do kwoty 10 tys. zł. Jest to o tyle wdzięczna suma pieniędzy, że wybór jest bardzo duży, choć stan pojazdów bywa bardzo zróżnicowany. W tym przedziale cenowym mieszczą się modele, które zaczęto produkować w drugiej połowie lat 90., zatem stosunkowo niezawodne i proste w obsłudze, choć już w miarę nowoczesne. Na kolejnych stronach znajdziecie krótki opis oraz ocenę 15 najpopularniejszych modeli.

Ford Mondeo Mk 3 – polecany przez 15 proc. mechaników

Ford Mondeo Mk 3
Ford Mondeo Mk 3© fot. mat. prasowe

Ford Mondeo Mk 3 produkowany w latach 2000-2007 dał się poznać z jednej strony jako samochód bardzo przestronny i wygodny, a przy tym świetnie jeżdżący, a z drugiej jako dość awaryjny. Na rynku obecnie jest cała masa egzemplarzy zaniedbanych, z dużą ilością korozji, a także po poważnych, niekoniecznie fachowo przeprowadzonych naprawach.

Mechnicy ocenili ten model najniżej z piętnastki tego zestawienia – na 3,6. Oto ich oceny cząstkowe i najczęściej występujące problemy w danych obszarach:

Karoseria: ocena 3,2

  • Korozja nadwozia
  • Korozja podwozia

Elektryka: ocena 3,5

  • Awarie centralnego zamka

Napęd: ocena 3,9

  • Awarie koła dwumasowego
  • Awarie układu wtryskowego w dieslach (głównie TDCi)
  • Awarie turbosprężarki

Zawieszenie: ocena 3,6

  • Luzy w zawieszeniu (uwaga na tylne)
  • Zużycie wahaczy (przód i tył)
  • Zużycie tylnych amortyzatorów

Najlepszy zdaniem mechaników silnik to 2-litrowy diesel. Problem w tym, że w rankingu zabrakło ścisłości, a w Mondeo Mk 3 montowano dwa typy takiego silnika: 2.0 TDDi oraz 2.0 TDCi. Pierwszy występował do roku 2005 i rzeczywiście można go polecić. Drugi TDCi z wtryskiem Common Rail montowano od 2002 roku i to był totalny niewypał. Z czasem go poprawiono, a jedyną wersją, którą my możemy uczciwie, polecić jest 90-konna.

Mechanicy polecają także benzynowe jednostki 1.8 oraz 2.0. Moim zdaniem to lepszy wybór niż diesle, choć jak zawsze zaznaczam, lepiej bardzo ostrożnie podchodzić do egzemplarzy z zamontowaną instalacją gazową.

Renault Megane II – polecany przez 15 proc. mechaników

Renault Megane II
Renault Megane II© fot. mat. prasowe

Produkowany w latach 2002-2009 Renault Megane II zasłynął przede wszystkim z nietuzinkowego, nad wyraz nowoczesnego wyglądu. Jednak po kilku latach eksploatacji także z awaryjności silnika Diesla 1.5 dCi. Francuskie auto zyskało sobie rzeszę zadowolonych użytkowników, ale też miano awaryjnego, zwłaszcza pod względem elektryki. Co na to mechanicy?

Ich ocena to tylko 3,7, zatem niezbyt wysoka. Główną przyczyną była niska ocena cząstkowa wspomnianej elektryki.

Karoseria: ocena 4,3

  • Korozja tylnych błotników

Elektryka: ocena 2,7

  • Awarie cewek zapłonowych Sagem (silnik 1.4 i 1.6)
  • Awarie czujników ciśnienia w oponach
  • Często przepalające się żarówki
  • Awaryjny układ elektryczny UPC/BSI

Napęd: ocena 4,0

  • Awarie turbosprężarki
  • Awarie koła zmiennych faz rozrządu w silniku benzynowym 1.6 l
  • Usterki układu wtryskowego w silnikach Diesla

Zawieszenie: ocena 3,9

Do grona najlepszych silników, zdaniem mechaników, można zapisać diesla 1.9 dCi. I to pomimo tego, że silnik zasłynął z awaryjności. Taka ocena może wynikać z faktu, że największe problemy te jednostki mają już za sobą. Do polecanych benzyniaków mechanicy zapisują silniki 1.6 oraz 2.0. Obie dobrze spisują się zasilane LPG.

Renault Laguna II – polecana przez 35 proc. mechaników

Renault Laguna II
Renault Laguna II© fot. mat. prasowe

Jak widać, produkowana w latach 2001-2007 "królowa lawet" nie jest taka zła, jak ją malują. Samochód zapisał się w historii marki tak negatywnie, że nawet kolejna, bardzo udana generacja, nie mogła poprawić opinii o modelu. Nie mniej jednak, Laguna II największe problemy ma już za sobą, a mechanicy świetnie sobie z nią radzą.

W ich opinii zasłużyła na ocenę 3,7. Dokładnie taką samą jak Megane II, ale częściej poleca się ten model.

Karoseria: ocena 4,5

Elektryka: ocena 2,7

  • Szereg usterek elektryki: lampy, hamulce, zamki
  • Awarie: sterownika UPC/BSI, blokady kierownicy, szyb, silnika

Napęd: ocena 3,6

  • Awarie turbosprężarki
  • Awarie wtryskiwaczy
  • Wycieki oleju
  • Problemy z zaworem EGR

Zawieszenie: ocena 3,9

  • Problemy głównie z tylnym zawieszeniem

Mechanicy polecają wyłącznie silniki benzynowe 1.6 i 2.0, które nadają się do zagazowania, a ich dość prosta konstrukcja pozwala je tanio serwisować. Diesle odpadają najpewniej ze względu na wysoką awaryjność, ale też wyeksploatowanie.

Renault Scenic II – polecany przez 25 proc. mechaników

Renault Scenic II
Renault Scenic II© fot. mat. prasowe

Wytwarzany w latach 2003-2009 minivan Scenic II nieprzypadkowo znalazł się tak nisko w rankingu – to ten sam okres w historii marki co Megane i Laguna. Montowano w nim wadliwe silniki Diesla, a elektryka lubi płatać figle. Nie jest to samochód zły, ale dość często odwiedza warsztat.

W opinii mechaników zasłużył na nieco wyższą ocenę niż bliźniacze Megane – 3,8. Oczywiście najbardziej problematyczna jest elektryka.

Karoseria: ocena 4,1

Elektryka: ocena 2,9

  • Bardzo awaryjna elektronika: czujniki, wspomaganie, hamulec postojowy, wyświetlacz, itd.
  • Awarie cewek zapłonowych Sagem (silniki 1.4 i 1.6)

Napęd: ocena 4,2

  • Awarie turbosprężarek
  • Awarie systemu wtryskowego
  • Awaryjna skrzynia biegów

Zawieszenie: ocena 3,8

  • Zużycie zawieszenia przedniego
  • Zużycie klocków hamulcowych

Zdaniem mechaników najlepszy wybór do napędu to jednostki benzynowe 1.6 i 2.0. Tak jak w przypadku Laguny czy Megane, są to bardzo dobre motory do zasilania gazowego.

Ford Focus Mk 1 – polecany przez 30 proc. mechaników

Ford Focus Mk 1
Ford Focus Mk 1© fot. mat. prasowe

Pierwsza generacja Forda Focusa produkowana w latach 1998-2004 zyskała miano najlepiej jeżdżącego kompaktu. Choć stylistyka nie starzeje się zbyt szybko, to karoseria niestety tak. Wszechobecna korozja i częste awarie trochę popsuły opinię tego modelu, choć wciąż jest to jedna z ciekawszych opcji do 10 tys. zł.

Zdaniem mechaników Focus Mk 1 zasłużył na taką samą ocenę jak Renault Scenic – 3,8. Jednak w przeciwieństwie do francuskich samochodów, do tak niskiej oceny przyczyniła się nie elektryka, a kiepska kondycja nadwozia.

Karoseria: ocena 2,9

  • Korozja zawieszenia
  • Problemy z korozją nadwozia

Elektryka: ocena 4,0

  • Awarie alternatora
  • Awarie układu klimatyzacji

Napęd: ocena 4,2

  • Awarie pompy wody
  • Awarie przewodów hamulcowych
  • Wycieki oleju

Zawieszenie: ocena 4,0

  • Luzy w tylnym zawieszeniu

Mechanicy ocenili wysoko dwa silniki – diesla 1.8 oraz benzynę 1.6. Tu znów brakuje ścisłości, ponieważ Focus mógł mieć pod maską jednostkę 1.8 TDDi lub 1.8 TDCi z układem wtryskowym Common Rail, stosowaną od 2001 roku. Obie można jednak polecić, a największą zaletą jest tu dość prosta konstrukcja. Silnik benzynowy 1.6 ma tylko jedną poważną wadę – średnio nadaje się do zasilania gazowego.

Opel Astra II – polecany przez 55 proc. mechaników

Opel Astra II
Opel Astra II© fot. mat. prasowe

Opel Astra II oferowana w latach 1998-2009 nie porywa, nie kusi niczym szczególnym, ale jest znana jako tani w zakupie i eksploatacji samochód. Pomimo dość niskiej oceny, większość mechaników go poleca.

Na tle samochodów na F (czyt. francuskich i fordów) nudna do bólu Astra drugiej generacji otrzymała niezłą ocenę 4,0. Najniżej oceniono karoserię, która ma problemy z korozją.

Karoseria: ocena 3,5

  • Korozja nadwozia
  • Korozja układu hamulcowego
  • Korozja podwozia

Elektryka: ocena 4,0

  • Awarie alternatora

Napęd: ocena 4,3

  • Częste wycieki oleju
  • Awarie cewki zapłonowej
  • Awarie tylnych hamulców

Zawieszenie: ocena 4,2

Najlepszym silnikiem w opinii mechaników jest benzynowa jednostka 1.6. Warto podkreślić, że to dobry silnik do zasilania gazowego i dający przyzwoitą dynamikę przy rozsądnym zużyciu paliwa.

Volkswagen Passat B5 – polecany przez 85 proc. mechaników

Volkswagen Passat B5
Volkswagen Passat B5© fot. mat. prasowe

Marzenie Kowalskiego już się poważnie zestarzało, choć dobrze trzymane egzemplarze po liftingu wciąż wyglądają dobrze. VW Passat produkowany w latach 1996-2005 jest samochodem tanim w utrzymaniu ze względu na duży wybór tanich części i choć nie jest w pełni niezawodny, można go z czystym sumieniem polecić.

Mechanicy ocenili ten model na 4,1. Najniższą ocenę otrzymało nadwozie, które ulega korozji, choć warto podkreślić, że dotyczy to szczególnie samochodów przed liftingiem.

Karoseria: ocena 3,9

  • Korozja poszycia karoserii

Elektryka: ocena 4,5

  • Uszkodzenia elektryczne rozrusznika

Napęd: ocena 4,4

  • Awarie hamulców
  • Awarie turbosprężarki
  • Awarie panewek korbowodowych w silnikach Diesla 1.9 TDI AJM
  • Wycieki oleju
  • Awarie koła dwumasowego

Zawieszenie: ocena 3,5

  • Luzy w przednim zawieszeniu
  • Awarie łożysk kół

Mechanicy polecają w tym modelu silnik 1.9 TDI jako najlepszy wybór do Passata. Warto tylko pamiętać, że większość tych jednostek jest już poważnie wyeksploatowana. Ja polecam jeszcze benzynowy silnik 2.0, który doskonale spisuje się na LPG.

Škoda Fabia I – polecana przez 80 proc. mechaników

Skoda Fabia I
Skoda Fabia I© fot. mat. prasowe

Pierwszy naprawdę nowoczesny mały hatchback marki Škoda, produkowany w latach 1999-2008, dał się poznać jako "pancerny" wóz, który trudno zajeździć. Ale usterki go nie omijały. Obecnie Fabia jest dość droga w zakupie, ale tania w eksploatacji. Potwornie nudna i raczej brzydka, ale mechanicy ją polecają.

Również oceniają dość wysoko - na 4,1. Najniżej ocenili karoserię.

Karoseria: ocena 3,8

Elektryka: ocena 3,9

  • Awarie systemu wspomagania kierownicy
  • Awarie podnośników szyb
  • Awarie czujników położenia wału korbowego

Napęd: ocena 4,6

  • Awarie sprzęgła

Zawieszenie: ocena 4,0

  • Szybko zużywające się zawieszenie
  • Szybkie zużycie łączników stabilizatora

Najlepsze silniki jakie wybrali mechanicy to benzynowy 1.4 oraz diesel 1.9. Warto dodać, że ta druga jednostka występowała w odmianie SDI oraz TDI. Pierwsza jest bardzo słaba, ale trwała.

Opel Corsa C – polecana przez 60 proc. mechaników

Opel Corsa C
Opel Corsa C© fot. mat. prasowe

W miarę nowoczesny i poprawiony już względem poprzednika, Opel Corsa jest autem bardzo popularnym w Polsce, ale nierzadko ocenianym dość nisko. O tym, jak zróżnicowane są opinie na jego temat, niech świadczy fakt, że stosunkowo niewielka grupa mechaników go poleca, ale ocena jest całkiem niezła.

Corsa C uzyskała ocenę 4,1. Mechanicy uznali, że wszystkie obszary samochodu spisują się podobnie.

Karoseria: ocena 4,1

Elektryka: ocena 4,0

  • Awarie przepływomierza powietrza

Napęd: ocena 4,2

  • Awarie cewek zapłonowych
  • Awaryjna skrzynia biegów
  • Awarie zaworu EGR
  • Wycieki oleju
  • Awaryjna pompa paliwowa w silnikach benzynowych
  • Rozciągający się łańcuch rozrządu - silnik 1,0 12V

Zawieszenie: ocena 4,2

  • Przyspieszone zużycie elementów zawieszenia

W opinii mechaników najlepsze silniki w Corsie C to benzynowy 1.4 oraz diesel 1.7. Warto jednak podkreślić, że w tym modelu oferowano trzy wersje jednostki zasilanej olejem napędowym: 1.7 DI, 1.7 DTI oraz 1.7 CDTi. Zasadniczo każdy z tych silników można uznać za dobry.

Volkswagen Golf IV – polecany przez 100 proc. mechaników

Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf IV© fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf czwartej generacji to jedna z ikon polskiej motoryzacji. O jego trwałości niech świadczy to, że do dziś wiele egzemplarzy wciąż jeździ. Produkowane w latach 1997-2006 auto (hatchback do 2003, Kombi do 2006) oferuje wysoki komfort jazdy, niezawodność i dobry dostęp do tanich części zamiennych.

Choć średnia ocena mechaników to tylko 4,2, to jednak wszyscy zgodnie polecają ten model. Sam jestem tego samego zdania.

Karoseria: ocena 4,1

Elektryka: ocena 4,1

  • Usterki ABS
  • Problemy z podnośnikami szyb

Napęd: ocena 4,4

  • Awarie skrzyni biegów
  • Awarie turbosprężarki w silnikach TDI
  • Wycieki oleju

Zawieszenie: ocena 4,1

  • Szybkie zużycie zawieszenia

Mechanicy polecają do tego modelu jednostkę 1.9 TDI jako najlepszą. Moim zdaniem każdy silnik Golfa IV jest przynajmniej dobry. Polecam również wersje benzynowe 1.8 i 2.0 – obie idealne do zasilania gazem i odpowiednio dynamiczne.

BMW Serii 5 (E39) – polecane przez 75 proc. mechaników

BMW Serii 5 (E39)
BMW Serii 5 (E39)© fot. mat. prasowe

Produkowane w latach 1995-2004 BMW Serii 5 zasłynęło z ponadprzeciętnej trwałości i znakomitych osiągów. Niestety obecnie na rynku wiele egzemplarzy jest w stanie agonalnym, a te w lepszym wciąż trzymają wysokie ceny.

W opinii mechaników BMW Serii 5 zasługuje na ocenę 4,2. Żaden z obszarów nie wyróżnia się negatywnie, natomiast wysoko oceniono napęd samochodu.

Karoseria: ocena 4,0

  • Korozja nadwozia – głównie progi

Elektryka: ocena 4,2

  • Awarie czujników ABS

Napęd: ocena 4,7

  • Awarie turbosprężarki
  • Problemy z kołem dwumasowym
  • Awarie cewek zapłonowych

Zawieszenie: ocena 3,9

  • Niska jakość zawieszenia
  • Problemy z wahaczami
  • Zużycie amortyzatorów

Mechanicy najwyżej ocenili silnik Diesla 3.0. Kultowa już jednostka jest uznawana za bardzo trwałą, choć jej sześciocylindrowa konstrukcja naraża właściciela na potencjalnie duże wydatki. Np. wymiana wszystkich wtryskiwaczy może kosztować więcej niż wynosi wartość auta. Nie mniej jednak, 3-litrowy diesel oferuje dobre osiągi przy rozsądnym spalaniu, co jest jego największą zaletą.

Audi A6 (C5) – polecane przez 80 proc. mechaników

Audi A6 (C5)
Audi A6 (C5)© fot. mat. prasowe

Bardzo solidne i dość nowoczesne Audi A6 z okresu 1997-2004 może podobać się do dziś. Ma swoich zwolenników pomimo dość częstych awarii zawieszenia, podobnie zresztą jak Passat B5. Wersja kombi jest przestronnym autem rodzinnym.

Mechanicy ocenili ten model na 4,3. W ich opinii najgorzej wypada wspomniane zawieszenie. Pozostałe obszary są całkiem niezawodne.

Karoseria: ocena 4,8

  • Rdza na błotnikach i rantach drzwi

Elektryka: ocena 4,5

  • Awarie czujników klimatyzacji i przepływu powietrza

Napęd: ocena 4,3

  • Nietrwałe pompy wtryskowe w silnikach Diesla 2.5 TDI (nie polecam tej wersji)
  • Awarie skrzyni biegów Multitronic (zdecydowanie odradzam)
  • Problemy z tylnymi zaciskami hamulcowymi
  • Awarie zaworu EGR

Zawieszenie: ocena 3,7

  • Zużycie wahaczy (wykonane z aluminium, najlepiej wymieniać komplet)
  • Problemy z przednim zawieszeniem

Najlepszy zdaniem mechaników silnik to 1.9 TDI, choć wydaje się za mały do dużego auta segmentu E. Niektóre wersje jednostki 2.5 TDI można śmiało polecić, ale tak czy inaczej są droższe w serwisie od 1.9. Ja polecam do tego modelu również motor benzynowy 2.4 – idealny do zasilania gazem.

BMW Serii 3 (E46) – polecane przez 75 proc. mechaników

BMW Serii 3 (E46)
BMW Serii 3 (E46)© fot. mat. prasowe

Za 10 tys. zł można już kupić stosunkowo nowoczesne BMW Serii 3 (E46), produkowane w latach 1998-2007, choć większość egzemplarzy wymaga już sporych nakładów finansowych. Warto więc mieć na uwadze, że samochody do takiej kwoty to raczej ten "gorszy sort".

Mechanicy oceniają go dość wysoko, bo na 4,4. Nie ma tu szczególnie słabych obszarów, największa liczba usterek dotyczy układu napędowego.

Karoseria: ocena 4,5

  • Korozja podwozia (uwaga zwłaszcza na egzemplarze przed liftingiem)

Elektryka: ocena 4,2

Napęd: ocena 4,5

  • Awarie podpory wału napędowego
  • Awarie turbosprężarki
  • Zapychające się odpowietrzenie skrzyni korbowej
  • Awarie łańcucha rozrządu - końcówka produkcji N47
  • Uszkodzenia klap w kolektorze w silnikach Diesla 2,0 i 3,0 l

Zawieszenie: ocena 4,3

  • Pękające tylne sprężyny
  • Szybkie zużycie tylnego zawieszenia

Polecane przez mechaników silniki to motory 2-litrowe, zarówno benzynowe jak i diesle. Problem w tym, że w obu przypadkach mówimy o skrajnie różnych jednostkach.

W przypadku benzyniaków, stosowano jednostki 6-cylindrowe (do roku 2000) i 4-cylindrowe (od 2001 roku). Obie można polecić, ale zdecydowanie mniej problematyczne i tańsze w eksploatacji są te drugie.

Jeśli chodzi o diesle, to również stosowano dwie wersje – z pompą rozdzielaczową (do 2003 roku) i z systemem Common Rail (od 2001 roku). To zupełnie różne eksploatacyjnie silniki, zdecydowanie droższy w naprawach jest ten drugi. Dodam jeszcze, że według dostępnych mi źródeł jednostka o oznaczeniu N47 nie występowała w modelu E46.

Audi A3 (8L) – polecane przez 100 proc. mechaników

Audi A3 (8L)
Audi A3 (8L)© fot. mat. prasowe

Odpowiednik Golfa IV, produkowany w latach 1996-2003 jest wyżej cenionym modelem, choć z technicznego punktu widzenia bliźniaczym. Audi A3 (8L) ma jednak mniejszą gamę jednostek napędowych, tych lepszych. Być może dlatego zyskał wyższą notę od golfa.

Mechanicy wystawili mu ocenę 4,5, najwięcej usterek wskazując w obszarze układu napędowego.

Karoseria: ocena 4,7

Elektryka: ocena 4,4

Napęd: ocena 4,5

  • Awarie łożyskowania wałka rozrządu
  • Awarie turbosprężarki
  • Awarie cewki zapłonowej i przepustnicy
  • Problemy z kołem dwumasowym w silnikach Diesla

Zawieszenie: ocena 4,5

  • Problemy z pojedynczymi elementami zawieszenia

Sugerując się wcześniejszymi wyborami najlepszych silników do samochodów audi i vw, nietrudno się domyślić, że i w A3 za numer jeden mechanicy uznali 1.9 TDI. Nie mniej jednak, moim zdaniem dobrym wyborem są wszystkie silniki benzynowe, które bardzo dobrze radzą sobie z zasilaniem gazowym.

Audi A4 (B5) – polecane przez 100 proc. mechaników

Audi A4 (B5)
Audi A4 (B5)© fot. mat. prasowe

I oto nasz zwycięzca. Produkowane w latach 1994-2001 Audi A4 to model z nieco innej epoki niż wszystkie wcześniej wymienione. Jeszcze z tej, kiedy samochody robiono z zapasem wytrzymałości i zalecano sensowne resursy między przeglądami. Nic więc dziwnego, że w kategorii samochodów do 10 tys. zł, zwyciężył właśnie ten model.

Mechanicy ocenili go na 4,8 wystawiając aż dwie piątki w dwóch obszarach. Najwyższą ocenę – pomimo wieku – otrzymało nadwozie.

Karoseria: ocena 5,2

  • Korodujące przednie błotniki

Elektryka: ocena 5,0

Napęd: ocena 5,0

  • Awarie wałków rozrządu w silnikach 2.5 TDI
  • Usterki tylnych zacisków hamulcowych
  • Awarie pompy wtryskowej w silnikach 2.5 TDI
  • Awarie skrzyni Multitronic (wg. wielu źródeł taka przekładnia nie występowała w tym modelu)

Zawieszenie: ocena 3,8

  • Luzy w przednim zawieszeniu
  • Częste awarie zawieszenia
  • Luzy układu kierowniczego

Najlepsze silniki zdaniem mechaników to 1.9 TDI oraz benzynowy 1.8. Warto podkreślić, że ten drugi występował w dwóch odmianach – wolnossącej i doładowanej. Motor 1.8 T niesie za sobą większe ryzyko usterki hydraulicznych regulatorów luzu zaworowego. Wymiana napędu rozrządu w tym silniku też jest dość kosztowna.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (90)