Najmniej awaryjne samochody o przebiegu 100-150 tys. km. Zwycięzcy rankingu DEKRA

Każdy kupujący auto z drugiej ręki zastanawia się nad jego awaryjnością. Przed wyborem danego modelu warto zapytać o opinię mechaników, ale też przejrzeć rankingi niezawodności. Jeden z nich przygotowuje niemiecka DEKRA. Jakie samochody, wypadły w nim najlepiej?

Kontrole podczas badań technicznych to dobre źródło wiedzy o awaryjności samochodów.Kontrole podczas badań technicznych to dobre źródło wiedzy o awaryjności samochodów.
Źródło zdjęć: © Shutterstock/Minerva Studio
Szymon Jasina

Ranking niemieckiej organizacji DEKRA opiera się na wynikach obowiązkowych badań technicznych przeprowadzanych u naszych zachodnich sąsiadów. Przygotowaliśmy już zestawienie najbardziej awaryjnych aut, teraz prezentujemy trzy najlepsze modele w pięciu najpopularniejszych kategoriach dla samochodów o przebiegu 100-150 tys. km. Jednak warto dokładnie przejrzeć zestawienie, gdyż wiele zależy od tego, jakiego dokładnie auta poszukujemy.

Jak widać, wśród zwycięzców przeważają głównie auta marek niemieckich. Czy to oznacza, że są mniej awaryjne? Nie zawsze. Jak łatwo się domyślić, mniej usterek występuje w młodszych autach, a w przypadku takich samochodów nie zawsze przebadano odpowiednią liczbę, aby dany model załapał się do rankingu. Popularne w Niemczech auta lokalnych producentów miały więc łatwiej. Dlatego analizując zestawienie, warto porównywać samochody o podobnym wieku. Wtedy się okaże np., że Renault Megane czy Peugeot 508 też są warte uwagi.

Należy też zobaczyć, jakie elementy ulegały uszkodzeniu. W przypadku kategorii związanej z nadwoziem często problemem były pęknięte od uderzenia kamieniem przednie szyby. Zatem ma to mniejsze znaczenie niż np. awaryjność zawieszenia i układu kierowniczego.

Samochody miejskie

Audi A1
Audi A1 © mat. prasowe / Audi

1. Audi A1 – 84,2 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 0,7 proc.,

– silnik, ekologia – 4,9 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 2,5 proc.,

– układ hamulcowy – 8,0 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 8,7 proc.

2. Honda Jazz (druga generacja) – 73,4 proc. bez istotnych usterek.

– podwozie, układ kierowniczy – 1,3 proc.,

– silnik, ekologia – 1,3 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 1,3 proc.,

– układ hamulcowy – 14,9 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 25,7 proc.

3. Volkswagen Polo (piąta generacja) – 70,0 proc. bez istotnych usterek.

– podwozie, układ kierowniczy – 4,9 proc.,

– silnik, ekologia – 8,3 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 2,0 proc.,

– układ hamulcowy – 18,4 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 22,1 proc.

Samochody kompaktowe

Audi A3
Audi A3 © mat. prasowe / Audi

1. Audi A3 (trzecia generacja, 8V) – 92,5 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 0,5 proc.,

– silnik, ekologia – 1,1 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 2,3 proc.,

– układ hamulcowy – 2,2 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 4,8 proc.

2. Volkswagen Golf VII – 87,9 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 2,4 proc.,

– silnik, ekologia – 0,5 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 2,0 proc.,

– układ hamulcowy – 5,8 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 7,5 proc.

3. BMW serii 1 (druga generacja) – 85,8 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 1,1 proc.,

– silnik, ekologia – 1,6 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 2,0 proc.,

– układ hamulcowy – 6,1 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 10,6 proc.

Samochody klasy średniej

Skoda Octavia
Skoda Octavia © mat. prasowe / Skoda

1. Skoda Octavia (trzecia generacja) – 88,1 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 1,6 proc.,

– silnik, ekologia – 1,3 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 1,8 proc.,

– układ hamulcowy – 3,6 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 9,4 proc.

2. Volvo S60/V60 (druga generacja) – 88,0 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 2,3 proc.,

– silnik, ekologia – 1,8 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 1,0 proc.,

– układ hamulcowy – 6,1 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 5,5 proc.

3. Audi A4 (czwarta generacja, B8) – 87,8 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 1,5 proc.,

– silnik, ekologia – 2,2 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 1,8 proc.,

– układ hamulcowy – 3,5 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 9,6 proc.

Samochody klasy średniej wyższej i wyższej

Audi A6
Audi A6 © mat. prasowe / Audi

1. Audi A6 (czwarta generacja, 4G) – 94,5 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 0,5 proc.,

– silnik, ekologia – 1,3 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 1,8 proc.,

– układ hamulcowy – 2,1 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 1,9 proc.

2. Mercedes Klasy E (czwarta generacja, W212) – 90,0 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 1,7 proc.,

– silnik, ekologia – 2,4 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 1,5 proc.,

– układ hamulcowy – 5,7 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 3,8 proc.

3. Skoda Superb (druga generacja, B6) – 85,7 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 2,1 proc.,

– silnik, ekologia – 2,9 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 1,6 proc.,

– układ hamulcowy – 5,8 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 10,3 proc.

SUV-y

Audi Q3
Audi Q3 © mat. prasowe / Audi

1. Audi Q3 – 91,4 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 1,4 proc.,

– silnik, ekologia – 0,3 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 3,1 proc.,

– układ hamulcowy – 3,5 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 4,5 proc.

2. Mercedes Klasy M/GLE – 90,3 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 1,3 proc.,

– silnik, ekologia – 6,4 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 1,4 proc.,

– układ hamulcowy – 1,3 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 2,2 proc.

3. Audi Q5 – 89,1 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 1,5 proc.,

– silnik, ekologia – 2,6 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 2,0 proc.,

– układ hamulcowy – 2,6 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 7,3 proc.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥