Najmniej awaryjne samochody o przebiegu 100-150 tys. km. Zwycięzcy rankingu DEKRA

Każdy kupujący auto z drugiej ręki zastanawia się nad jego awaryjnością. Przed wyborem danego modelu warto zapytać o opinię mechaników, ale też przejrzeć rankingi niezawodności. Jeden z nich przygotowuje niemiecka DEKRA. Jakie samochody, wypadły w nim najlepiej?

Najmniej awaryjne samochody o przebiegu 100-150 tys. km. Zwycięzcy rankingu DEKRAKontrole podczas badań technicznych to dobre źródło wiedzy o awaryjności samochodów.
Źródło zdjęć: © Shutterstock/Minerva Studio
Szymon Jasina
51

Ranking niemieckiej organizacji DEKRA opiera się na wynikach obowiązkowych badań technicznych przeprowadzanych u naszych zachodnich sąsiadów. Przygotowaliśmy już zestawienie najbardziej awaryjnych aut, teraz prezentujemy trzy najlepsze modele w pięciu najpopularniejszych kategoriach dla samochodów o przebiegu 100-150 tys. km. Jednak warto dokładnie przejrzeć zestawienie, gdyż wiele zależy od tego, jakiego dokładnie auta poszukujemy.

Jak widać, wśród zwycięzców przeważają głównie auta marek niemieckich. Czy to oznacza, że są mniej awaryjne? Nie zawsze. Jak łatwo się domyślić, mniej usterek występuje w młodszych autach, a w przypadku takich samochodów nie zawsze przebadano odpowiednią liczbę, aby dany model załapał się do rankingu. Popularne w Niemczech auta lokalnych producentów miały więc łatwiej. Dlatego analizując zestawienie, warto porównywać samochody o podobnym wieku. Wtedy się okaże np., że Renault Megane czy Peugeot 508 też są warte uwagi.

Należy też zobaczyć, jakie elementy ulegały uszkodzeniu. W przypadku kategorii związanej z nadwoziem często problemem były pęknięte od uderzenia kamieniem przednie szyby. Zatem ma to mniejsze znaczenie niż np. awaryjność zawieszenia i układu kierowniczego.

Samochody miejskie

Audi A1
Audi A1 © mat. prasowe / Audi

1. Audi A1 – 84,2 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 0,7 proc.,

– silnik, ekologia – 4,9 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 2,5 proc.,

– układ hamulcowy – 8,0 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 8,7 proc.

2. Honda Jazz (druga generacja) – 73,4 proc. bez istotnych usterek.

– podwozie, układ kierowniczy – 1,3 proc.,

– silnik, ekologia – 1,3 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 1,3 proc.,

– układ hamulcowy – 14,9 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 25,7 proc.

3. Volkswagen Polo (piąta generacja) – 70,0 proc. bez istotnych usterek.

– podwozie, układ kierowniczy – 4,9 proc.,

– silnik, ekologia – 8,3 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 2,0 proc.,

– układ hamulcowy – 18,4 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 22,1 proc.

Samochody kompaktowe

Audi A3
Audi A3 © mat. prasowe / Audi

1. Audi A3 (trzecia generacja, 8V) – 92,5 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 0,5 proc.,

– silnik, ekologia – 1,1 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 2,3 proc.,

– układ hamulcowy – 2,2 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 4,8 proc.

2. Volkswagen Golf VII – 87,9 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 2,4 proc.,

– silnik, ekologia – 0,5 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 2,0 proc.,

– układ hamulcowy – 5,8 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 7,5 proc.

3. BMW serii 1 (druga generacja) – 85,8 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 1,1 proc.,

– silnik, ekologia – 1,6 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 2,0 proc.,

– układ hamulcowy – 6,1 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 10,6 proc.

Samochody klasy średniej

Skoda Octavia
Skoda Octavia © mat. prasowe / Skoda

1. Skoda Octavia (trzecia generacja) – 88,1 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 1,6 proc.,

– silnik, ekologia – 1,3 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 1,8 proc.,

– układ hamulcowy – 3,6 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 9,4 proc.

2. Volvo S60/V60 (druga generacja) – 88,0 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 2,3 proc.,

– silnik, ekologia – 1,8 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 1,0 proc.,

– układ hamulcowy – 6,1 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 5,5 proc.

3. Audi A4 (czwarta generacja, B8) – 87,8 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 1,5 proc.,

– silnik, ekologia – 2,2 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 1,8 proc.,

– układ hamulcowy – 3,5 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 9,6 proc.

Samochody klasy średniej wyższej i wyższej

Audi A6
Audi A6 © mat. prasowe / Audi

1. Audi A6 (czwarta generacja, 4G) – 94,5 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 0,5 proc.,

– silnik, ekologia – 1,3 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 1,8 proc.,

– układ hamulcowy – 2,1 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 1,9 proc.

2. Mercedes Klasy E (czwarta generacja, W212) – 90,0 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 1,7 proc.,

– silnik, ekologia – 2,4 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 1,5 proc.,

– układ hamulcowy – 5,7 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 3,8 proc.

3. Skoda Superb (druga generacja, B6) – 85,7 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 2,1 proc.,

– silnik, ekologia – 2,9 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 1,6 proc.,

– układ hamulcowy – 5,8 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 10,3 proc.

SUV-y

Audi Q3
Audi Q3 © mat. prasowe / Audi

1. Audi Q3 – 91,4 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 1,4 proc.,

– silnik, ekologia – 0,3 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 3,1 proc.,

– układ hamulcowy – 3,5 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 4,5 proc.

2. Mercedes Klasy M/GLE – 90,3 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 1,3 proc.,

– silnik, ekologia – 6,4 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 1,4 proc.,

– układ hamulcowy – 1,3 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 2,2 proc.

3. Audi Q5 – 89,1 proc. bez istotnych usterek.

Usterkowość podzespołów:

– podwozie, układ kierowniczy – 1,5 proc.,

– silnik, ekologia – 2,6 proc.,

– karoseria, rama, wnętrze – 2,0 proc.,

– układ hamulcowy – 2,6 proc.,

– instalacja elektryczna, elektronika, oświetlenie – 7,3 proc.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki
Nowe Audi Q3 wjeżdża do Polski. Ceny nie są już tajemnicą
Nowe Audi Q3 wjeżdża do Polski. Ceny nie są już tajemnicą
Czy wiesz, do czego służy plastik na desce rozdzielczej?
Czy wiesz, do czego służy plastik na desce rozdzielczej?
Jest zgoda na nowy fragment S17. Budowa ruszy jeszcze w tym roku
Jest zgoda na nowy fragment S17. Budowa ruszy jeszcze w tym roku
Kończą sprzedaż w Europie. Ostatnie 55 sztuk
Kończą sprzedaż w Europie. Ostatnie 55 sztuk
Rząd znów "nie dowiózł". Nowe przepisy miały chronić Polaków w wakacje [OPINIA]
Rząd znów "nie dowiózł". Nowe przepisy miały chronić Polaków w wakacje [OPINIA]
Kto ma pierwszeństwo? Sprawa skończyła się w sądzie
Kto ma pierwszeństwo? Sprawa skończyła się w sądzie
Ulubiony SUV Polaków odświeżony. Jedna wersja wyraźnie potaniała
Ulubiony SUV Polaków odświeżony. Jedna wersja wyraźnie potaniała