XXX Performance R8 V10 (2013)

Tak, jak w zeszłym roku, teraz XXX Performance znowu stawia na kontrowersyjny wygląd swojej maszyny. Ponownie jest nią Audi R8, tyle że jest to odświeżona 650-konna wersja.

Obraz
Olgierd Lachowski

Pierwsze egzemplarze Audi R8 po liftingu trafiły do tunerów już jakiś czas temu i należy się spodziewać, że wkrótce przedsiębiorstwa zajmujące się modyfikacjami sportowych samochodów z Ingolstadt przedstawią swoje propozycje. Jednym z pierwszych warsztatów, które przerobiły nowe R8 jest XXX Performance. Auto znowu wygląda kontrowersyjnie.

Obraz

Na pewno nie każdy jest fanem wyglądu Audi R8, ale nawet osobom, którym bardzo podoba się sportowiec Audi, nie przypadnie prawdopodobnie do gustu to, co z karoserią R-ósemki zrobił tuner.

GT-X650 – tak nazywa się komplet elementów wizualnie zmieniających sportową maszynę w auto wyglądające jak żywcem wzięte z serii NFS. Na pakiet składają się lekko poszerzone przednie błotniki, zmodyfikowany przedni zderzak, listwy progowe, nakładka imitująca wlot powietrza na dach oraz nowy tylny zderzak. Nadwozie zostało oklejone folią, która wygląda jak niebieski chromowy lakier. Gdzieniegdzie przylepiono okleinę udającą kompozyt węglowy.

Obraz

Na życzenie klienta niektóre części mogą być zrobione z prawdziwego włókna węglowego. Do takich elementów należą oprawki lusterek, wspomniany „wlot” dachowy i tylny dyfuzor.

Tę samą folię, którą oblepiono karoserię, tuner nałożył też na ramiona felg. Felgi są zupełnie nowe i mają średnicę 20”. Przednie obręcze charakteryzują się szerokością 9,0”, a tylne mają aż 13,0”. Opony wyprodukowała firma Hankook. Gumy na kołach kierowanych mają rozmiar 235/30 R 20, natomiast na tylnej osi – 325/25 R 20.

Obraz

Tapicerka kabiny pasażerskiej to mieszanka skóry, Alcantary oraz kompozytów. Alcantarą pokryto boczki drzwi, konsolę środkową, daszek nad tablicą zegarów i sufit.

Auta nie ominęły też zmiany mechaniczne. Najbardziej widać zmodyfikowane zawieszenie. Komponenty pochodzą z firmy H&R. Nowe zawieszenie to w pełni regulowany zestaw, w którym sprężyny śrubowe zastąpiono gazowymi miechami.

Przeróbki objęły również jednostkę napędową. Choć silnik do słabeuszy na pewno nie należał, dodatkowe konie mechaniczne zawsze się przydają. Za plecami kierowcy znajduje się widlasta 10-cylindrowa jednostka napędowa o objętości skokowej 5,2 l.

Obraz

Do tej pory miała ona moc 525 KM przy 8000 obr./min, a jej moment obrotowy wynosił 530 Nm przy 6500 obr./min. Po ingerencji techników, która polegała między innymi na wgraniu nowego programu sterującego silnikiem i montażu sportowego układu wydechowego, motor legitymuje się mocą 650 KM. Szczytowa wartość momentu obrotowego pozostaje na nieznanym poziomie.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 650 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 124,90 KM/l (seryjny – 100,88 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 13,0 x 20”
  • Opony przednie: 235/30 R 20
  • Opony tylne: 325/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1695 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,61 kg/KM (seryjny – 3,23 kg/KM)
  • Długość: 4440 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/12] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy