Trójka z silnikiem z X6 M – Manhart M3 Cabrio MH3 V8 R Biturbo (2012)

Dzięki ponad 650-konnej jednostce napędowej BMW M3 Cabrio stało się jednym z najmocniejszych kabrioletów w swojej klasie na całym świecie. Silnik tego niecodziennego samochodu pochodzi z BMW X6 M.

Obraz
Olgierd Lachowski

Dzięki ponad 650-konnej jednostce napędowej BMW M3 Cabrio stało się jednym z najmocniejszych kabrioletów w swojej klasie na całym świecie. Silnik tego niecodziennego samochodu pochodzi z BMW X6 M.

To, że tuner z Niemiec przełożył większą jednostkę napędową do BMW M3 nie jest znowu taką wielką nowością. Z takimi właśnie silnikami dostępne jest coupé M3 w wersjach R, RS i RS Clubsport. W tamtych przypadkach jednak motor ma od 707 do 750 KM.

Obraz

W prezentowanym dziś kabriolecie mocy jest nieco mniej, ale wystarczająco dużo, żeby pasażer osiwiał, gdy kierowca wciśnie gaz do dechy. Ile więc jest koni i z jakiego silnika się one wydobywają?

Pod maską tego BMW jest 4,4-litrowy agregat V8 seryjnie montowany w dwóch szybkich SUV-ach BMW – modelach X5 M i X6 M. Dokładnie jest to jednostka S63B44, która od motoru instalowanego w nowym BMW M5 różni się tym, że w niej nie zastosowano układu Valvetronic.

Obraz

Są za to dwie turbosprężarki twin-scroll oraz bezpośredni wtrysk paliwa, które gwarantują moc 555 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 680 Nm przy 1500-5650 obr./min. Są to oczywiście parametry seryjnego S63B44. Ten wstawiony do bohatera dzisiejszego wpisu ma 100 KM mocy więcej. Wszystko dzięki nowej elektronice sterującej silnikiem, która wymusza na turbosprężarkach pracę z wyższym ciśnieniem, sportowemu układowi wydechowemu z 200-celowymi reaktorami katalitycznymi, który zbudowała firma Akrapovič oraz sportowym filtrom powietrza opakowanym w kompozytowe obudowy.

Obraz

Wraz ze zmianą silnika Manhart wymienił skrzynię biegów. Teraz zamiast przekładni manualnej lub zautomatyzowanej wstawiona jest 6-biegowa skrzynia automatyczna przeniesiona prosto z BMW X6 M. Mechanizm różnicowy ma blokadę (tutaj brak szczegółów).

To auto zostało też uwolnione z uwięzi zwanej ogranicznikiem prędkości. Co prawda nie wiadomo dokładnie, jak szybko może pomknąć ten wóz na autostradzie, ale tuner zapewnia, że prędkość maksymalna przekracza 320 km/h.

Obraz

Skoro maszyna potrafi pojechać tak szybko, ważne jest, żeby mogła też skutecznie hamować. To gwarantują 396-milimetrowe wentylowane tarcze hamulcowe z czterema tłoczkami w każdym zacisku, które założono na przednią oś i 374-milimetrowe, również wentylowane, dyski z tyłu. W głębi, za hamulcami kryją się komponenty regulowanego zawieszenia marki KW.

Pojazd Manharta porusza się na kołach z 20-calowymi felgami MHR Concave One o szerokości 9,0” z przodu i 12,0” z tyłu. Opony na kołach kierowanych mają rozmiar 255/30 R 20, a na napędowych 305/25 R 20.

Obraz

Kabina pasażerska została ozdobiona kompozytowymi detalami i ma nowy prędkościomierz wyskalowany do aż 400 km/h.

Konkurencja

[RENM M3 Agitator 450 KM]

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki twin-scroll
  • Moc maksymalna: 655 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 149,03 KM/l (seryjny – 126,28 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 975 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 396 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 374 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20” MHR Concave One
  • Koła tylne: 12,0 x 20” MHR Concave One
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 305/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Długość: 4615 mm
  • Szerokość: 1804 mm
  • Rozstaw osi: 2761 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 330 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km