Z rozsądkiem – Cargraphic 911 Turbo Stufe 2 (2010)

Cargraphic z Niemiec właśnie kończy prace nad Porsche 911 Turbo (rocznik modelowy 2010). Klient do dyspozycji dostanie auto z silnikiem o mocy do 575 KM.

Cargraphic 911 Turbo Stufe 2 fot.1Cargraphic 911 Turbo Stufe 2 fot.1
Olgierd Lachowski

Cargraphic z Niemiec właśnie kończy prace nad Porsche 911 Turbo (rocznik modelowy 2010). Klient do dyspozycji dostanie auto z silnikiem o mocy do 575 KM.

Samochody przerobione przez Cargraphic mają jedną wspólną cechę – ich wygląd w bardzo małym stopniu różni się od prezencji aut seryjnych. Za to pod nadwoziem często kryje się wiele zmian, które powodują, że wozy Cargraphic są bardzo szybkie. Najnowszym, jeszcze nieskończonym dziełem tej firmy jest Porsche 911 Turbo.

Napędzane 3,8-litrowym, 500-konnym ‘bokserem’ 911 Turbo już w wersji seryjnej nie pozostawia wiele do życzenia, a jednak tuner znalazł coś, co jeszcze można poprawić. Elementami, które można ulepszyć, są osprzęt silnika i zawieszenie.

Dysponując 2295 euro, klient może wybrać pierwszy poziom tuningu silnika, na który składają się ulepszenie programu sterującego jednostką napędową i montaż sportowych filtrów powietrza. W rezultacie auto będzie mocniejsze o 50 KM. Te same modyfikacje mogą być przeprowadzone dla Porsche 911 Turbo S, z tym że kosztują 2495 euro, a przyrost mocy wynosi 30 KM.

Cargraphic 911 Turbo Stufe 2 fot.2
Cargraphic 911 Turbo Stufe 2 fot.2

Jeżeli posiadacz 911 Turbo chciałby czegoś więcej, to tuner może dodać własny ‘wydech’ (w ramach drugiego poziomu tuningu), dzięki czemu pod maską znajdzie się kolejne 25 KM mocy. W ten sposób Porsche 911 Turbo będzie miało 575 KM, a 911 Turbo S – 585 KM. Trzeba się jednak liczyć z wydatkiem 5495 euro lub 5795 euro (odpowiednio Turbo i Turbo S).

Tuning silnika co prawda na razie na tym się kończy, ale istnieje możliwość wymiany fabrycznego zawieszenia na regulowane zawieszenie firmy Bilstein oraz zmiany felg na większe i lżejsze – produkcji Cargraphic. Ceny jednak w tym przypadku nie zostały ujawnione.

Jak widać na zdjęciach, ‘spreparowane’ 911 Turbo (poziom 2) poza innymi końcówkami układu wylotowego niczym nie różni się od seryjnego bolidu.

Na zdjęciach Cargraphic 911 Turbo Stufe 2


Dane techniczne

Silnik i napęd (Cargraphic 911 Turbo Stufe 1):

  • Typ: B6, M96/70S
  • Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3797 cm3
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki o zmiennym ustawieniu kierownic
  • Moc maksymalna: 550 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 144,85 KM/l (seryjny - 131,68 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Silnik i napęd (Cargraphic 911 Turbo Stufe 2):

  • Typ: B6, M96/70S
  • Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3797 cm3
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki o zmiennym ustawieniu kierownic
  • Moc maksymalna: 575 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 151,44 KM/l (seryjny - 131,68 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła (seryjne):

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1570 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,86 kg/KM (Stufe 1), 2,73 kg/KM (Stufe 2), (seryjny - 3,14 kg/KM)
  • Długość: 4450 mm
  • Szerokość: 1852 mm
  • Rozstaw osi: 2350 mm

Silnik i napęd (Cargraphic 911 Turbo S Stufe 1):

  • Typ: B6, M96/70S
  • Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3797 cm3
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki o zmiennym ustawieniu kierownic
  • Moc maksymalna: 560 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 147,49 KM/l (seryjny - 139,58 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Silnik i napęd (Cargraphic 911 Turbo S Stufe 2):

  • Typ: B6, M96/70S
  • Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3797 cm3
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki o zmiennym ustawieniu kierownic
  • Moc maksymalna: 585 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 154,07 KM/l (seryjny - 139,58 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła (seryjne):

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1585 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,83 kg/KM (Stufe 1), 2,71 kg/KM (Stufe 2), (seryjny - 2,99 kg/KM)
  • Długość: 4450 mm
  • Szerokość: 1852 mm
  • Rozstaw osi: 2350 mm

Źródło: caradisiac

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟