Z rozsądkiem – Cargraphic 911 Turbo Stufe 2 (2010)
Cargraphic z Niemiec właśnie kończy prace nad Porsche 911 Turbo (rocznik modelowy 2010). Klient do dyspozycji dostanie auto z silnikiem o mocy do 575 KM.
30.09.2010 | aktual.: 20.10.2022 21:20
Cargraphic z Niemiec właśnie kończy prace nad Porsche 911 Turbo (rocznik modelowy 2010). Klient do dyspozycji dostanie auto z silnikiem o mocy do 575 KM.
Samochody przerobione przez Cargraphic mają jedną wspólną cechę – ich wygląd w bardzo małym stopniu różni się od prezencji aut seryjnych. Za to pod nadwoziem często kryje się wiele zmian, które powodują, że wozy Cargraphic są bardzo szybkie. Najnowszym, jeszcze nieskończonym dziełem tej firmy jest Porsche 911 Turbo.
Napędzane 3,8-litrowym, 500-konnym ‘bokserem’ 911 Turbo już w wersji seryjnej nie pozostawia wiele do życzenia, a jednak tuner znalazł coś, co jeszcze można poprawić. Elementami, które można ulepszyć, są osprzęt silnika i zawieszenie.
Dysponując 2295 euro, klient może wybrać pierwszy poziom tuningu silnika, na który składają się ulepszenie programu sterującego jednostką napędową i montaż sportowych filtrów powietrza. W rezultacie auto będzie mocniejsze o 50 KM. Te same modyfikacje mogą być przeprowadzone dla Porsche 911 Turbo S, z tym że kosztują 2495 euro, a przyrost mocy wynosi 30 KM.
Jeżeli posiadacz 911 Turbo chciałby czegoś więcej, to tuner może dodać własny ‘wydech’ (w ramach drugiego poziomu tuningu), dzięki czemu pod maską znajdzie się kolejne 25 KM mocy. W ten sposób Porsche 911 Turbo będzie miało 575 KM, a 911 Turbo S – 585 KM. Trzeba się jednak liczyć z wydatkiem 5495 euro lub 5795 euro (odpowiednio Turbo i Turbo S).
Tuning silnika co prawda na razie na tym się kończy, ale istnieje możliwość wymiany fabrycznego zawieszenia na regulowane zawieszenie firmy Bilstein oraz zmiany felg na większe i lżejsze – produkcji Cargraphic. Ceny jednak w tym przypadku nie zostały ujawnione.
Jak widać na zdjęciach, ‘spreparowane’ 911 Turbo (poziom 2) poza innymi końcówkami układu wylotowego niczym nie różni się od seryjnego bolidu.
Na zdjęciach Cargraphic 911 Turbo Stufe 2
Silnik i napęd (Cargraphic 911 Turbo Stufe 1):
- Typ: B6, M96/70S
- Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3797 cm3
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki o zmiennym ustawieniu kierownic
- Moc maksymalna: 550 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 144,85 KM/l (seryjny - 131,68 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Silnik i napęd (Cargraphic 911 Turbo Stufe 2):
- Typ: B6, M96/70S
- Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3797 cm3
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki o zmiennym ustawieniu kierownic
- Moc maksymalna: 575 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 151,44 KM/l (seryjny - 131,68 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła (seryjne):
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1570 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,86 kg/KM (Stufe 1), 2,73 kg/KM (Stufe 2), (seryjny - 3,14 kg/KM)
- Długość: 4450 mm
- Szerokość: 1852 mm
- Rozstaw osi: 2350 mm
Silnik i napęd (Cargraphic 911 Turbo S Stufe 1):
- Typ: B6, M96/70S
- Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3797 cm3
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki o zmiennym ustawieniu kierownic
- Moc maksymalna: 560 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 147,49 KM/l (seryjny - 139,58 KM/l)
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Silnik i napęd (Cargraphic 911 Turbo S Stufe 2):
- Typ: B6, M96/70S
- Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3797 cm3
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki o zmiennym ustawieniu kierownic
- Moc maksymalna: 585 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 154,07 KM/l (seryjny - 139,58 KM/l)
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła (seryjne):
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1585 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,83 kg/KM (Stufe 1), 2,71 kg/KM (Stufe 2), (seryjny - 2,99 kg/KM)
- Długość: 4450 mm
- Szerokość: 1852 mm
- Rozstaw osi: 2350 mm
Źródło: caradisiac