Będzie wojna? – Cargraphic Cayenne Diesel KTC 300 (2010)

Lumma rzuciła wyzwanie tunerom. Jako pierwsza zaprezentowała pakiet do nowego Porsche Cayenne z silnikiem o zapłonie samoczynnym. Teraz odpowiada Cargraphic.

Będzie wojna? – Cargraphic Cayenne Diesel KTC 300 (2010)
Olgierd Lachowski

12.08.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:20

Lumma rzuciła wyzwanie tunerom. Jako pierwsza zaprezentowała pakiet do nowego Porsche Cayenne z silnikiem o zapłonie samoczynnym. Teraz odpowiada Cargraphic.

O ile Lumma Design montując moduł D-Box zwiększa moc silnika z 240 KM do 276 KM, to Cargraphic zmieniając również oprogramowanie motoru, podnosi jego moc do 292 KM (maksymalny moment obrotowy wynosi 644 Nm). Trzeba przyznać, że to wynik imponujący w przypadku 3-litrowego ‘diesla’, mimo że ma on turbodoładowanie. Co więcej, to jeszcze nie wszystko co ma do powiedzenia tuner z Landau/Pfalz, bo na życzenie zainstaluje układ wylotowy własnej produkcji. ‘Wydech’ ma sportowe reaktory katalityczne i sportowe tłumiki. To zwiększa moc auta do równych 300 KM (max. moment obr.: 660 Nm). Właśnie dlatego Cayenne Diesel dostał przyrostek KTC 300. Akurat w prezentowanym samochodzie układ wydechowy jest seryjny.

Cargraphic ma też w swojej ofercie zmianę programową, która obniża pneumatyczne zawieszenie terenowego Porsche o 40 mm z przodu i 30 mm z tyłu.

Widoczny na zdjęciach Cayenne Diesel ma koła z 22-calowymi felgami GTR Sport. Mają one szerokość 9.5” (przód) i 10.5” (tył).

Koła kierowane ‘obuto’ w opony 275/35, a na osi tylnej są ‘gumy’ 315/30. To nie jedyny komplet pasujący do Porsche Cayenne – Cargraphic dysponuje naprawdę szerokim asortymentem kół.

Ciekawostką jest przyspieszenie do 100 km/h podawane przez tunera. Twierdzi on, że seryjne Cayenne Diesel potrzebuje 9.09 s na osiągnięcie 100 km/h, podczas gdy strona internetowa Porsche informuje o 7.80 s. Po optymalizacji silnika przez Cargraphic, Porsche przyspiesza do ‘setki’ w 7.74 s. Prędkość maksymalna wzmocnionego Cayenne wynosi 228 km/h (seryjne – 218 km/h).

Cargraphic daje klientowi coś więcej pod względem mocy niż Lumma. Pytanie, czy dojdzie do wojny na kilku frontach między wieloma firmami tuningowymi o palmę pierwszeństwa w tuningu ‘klekota’ Porsche?

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V6, 90supo/sup, ZS
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 292 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 98.42 KM/l (seryjny - 80.89 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 644 Nm
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 9.5 x 22\
  • Koła tylne: 10.5 x 22\
  • Opony przednie: 275/35 R 22
  • Opony tylne: 315/30 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2100 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7.19 kg/KM (seryjny - 8.75 kg/KM)
  • Długość: 4846 mm
  • Szerokość: 1939 mm
  • Rozstaw osi: 2895 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 7.74 s
  • Przyspieszenie 0-150 km/h: 14.76 s
  • Przyspieszenie 60-130 na 5. biegu: 11.50 s
  • Przyspieszenie 100-160 km/h na 7. biegu: 16.01 s
  • Prędkość maksymalna: 228 km/h

Źródło: topspeed

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)