Będzie wojna? – Cargraphic Cayenne Diesel KTC 300 (2010)
Lumma rzuciła wyzwanie tunerom. Jako pierwsza zaprezentowała pakiet do nowego Porsche Cayenne z silnikiem o zapłonie samoczynnym. Teraz odpowiada Cargraphic.
12.08.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:20
Lumma rzuciła wyzwanie tunerom. Jako pierwsza zaprezentowała pakiet do nowego Porsche Cayenne z silnikiem o zapłonie samoczynnym. Teraz odpowiada Cargraphic.
O ile Lumma Design montując moduł D-Box zwiększa moc silnika z 240 KM do 276 KM, to Cargraphic zmieniając również oprogramowanie motoru, podnosi jego moc do 292 KM (maksymalny moment obrotowy wynosi 644 Nm). Trzeba przyznać, że to wynik imponujący w przypadku 3-litrowego ‘diesla’, mimo że ma on turbodoładowanie. Co więcej, to jeszcze nie wszystko co ma do powiedzenia tuner z Landau/Pfalz, bo na życzenie zainstaluje układ wylotowy własnej produkcji. ‘Wydech’ ma sportowe reaktory katalityczne i sportowe tłumiki. To zwiększa moc auta do równych 300 KM (max. moment obr.: 660 Nm). Właśnie dlatego Cayenne Diesel dostał przyrostek KTC 300. Akurat w prezentowanym samochodzie układ wydechowy jest seryjny.
Cargraphic ma też w swojej ofercie zmianę programową, która obniża pneumatyczne zawieszenie terenowego Porsche o 40 mm z przodu i 30 mm z tyłu.
Widoczny na zdjęciach Cayenne Diesel ma koła z 22-calowymi felgami GTR Sport. Mają one szerokość 9.5” (przód) i 10.5” (tył).
Koła kierowane ‘obuto’ w opony 275/35, a na osi tylnej są ‘gumy’ 315/30. To nie jedyny komplet pasujący do Porsche Cayenne – Cargraphic dysponuje naprawdę szerokim asortymentem kół.
Ciekawostką jest przyspieszenie do 100 km/h podawane przez tunera. Twierdzi on, że seryjne Cayenne Diesel potrzebuje 9.09 s na osiągnięcie 100 km/h, podczas gdy strona internetowa Porsche informuje o 7.80 s. Po optymalizacji silnika przez Cargraphic, Porsche przyspiesza do ‘setki’ w 7.74 s. Prędkość maksymalna wzmocnionego Cayenne wynosi 228 km/h (seryjne – 218 km/h).
Cargraphic daje klientowi coś więcej pod względem mocy niż Lumma. Pytanie, czy dojdzie do wojny na kilku frontach między wieloma firmami tuningowymi o palmę pierwszeństwa w tuningu ‘klekota’ Porsche?
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V6, 90supo/sup, ZS
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 292 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 98.42 KM/l (seryjny - 80.89 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 644 Nm
- Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
- Koła przednie: 9.5 x 22\
- Koła tylne: 10.5 x 22\
- Opony przednie: 275/35 R 22
- Opony tylne: 315/30 R 22
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2100 kg
- Stosunek masy do mocy: 7.19 kg/KM (seryjny - 8.75 kg/KM)
- Długość: 4846 mm
- Szerokość: 1939 mm
- Rozstaw osi: 2895 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 7.74 s
- Przyspieszenie 0-150 km/h: 14.76 s
- Przyspieszenie 60-130 na 5. biegu: 11.50 s
- Przyspieszenie 100-160 km/h na 7. biegu: 16.01 s
- Prędkość maksymalna: 228 km/h
Źródło: topspeed