Lancia Delta

Lancia Delta jest typowym hatchbackiem, produkowanym w pięciu generacjach w latach 1979-2014. Model od razu został ogłoszony Samochodem Roku. Lancię Delta szczególnie rozsławiły rajdy samochodowe. Stałą się bazą Saaba 600. Niestety marka Lancia, która zasłynęła szeregiem innowacyjnych rozwiązań, stopniowo znika ze światowych rynków.

  • Lancia Delta to kompaktowe auto osobowe (5-drzwiowy hatchback), należący do segmentu C, produkowane przez koncern Fiata (pod egidą Lancii. I i II generacja Delty powstała na przestrzeni lat 1979-1999. Po dziesięcioletniej przerwie, w 2008 roku światło dzienne ujrzała trzecia generacja Delty (auto było produkowane do 2014 roku). Auto produkowano we Włoszech
  • Lancia Delta zapożyczyła podzespoły od Fiata Bravo II. Przód modelu Dacia posiada charakterystyczny grill, przypominający nieco ten z Alfy Romeo. Przednie reflektory są biksenonowe, a światła do jazdy dziennie i tylne lampy wykorzystują technologię LED
  • Wszystkie jednostki napędowe z oferty Lancii Delta są zaopatrzone w turbodoładowanie (jedno lub dwustopniowe). Na zdjęciu widzimy Deltę Executive, wyposażoną w turbodiesla 1.9 M-JET, generującego moc 190 KM (przyspieszenie do 100 km/h zajmuje niecałe 8 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 222 km/h
  • Lancia Delta posiada oryginalne tylne lampy, które nadają linii nadwozia harmonijnego kształtu. Bagażnik modelu Delta ma pojemność wynoszącą 380 - 465 - 1190 litrów
  • Na zdjęciu Lancia Delta Executive. Auto w testach bezpieczeństwa Euro NCAP zdobyło maksymalną ilość gwiazdek. Długość modelu Delta wynosi 4,52 metra, a jego rozstaw osi 2,7 metra
  • Na zdjęciu Lancia Delta po face liftingu z 2011 roku. Delta wówczas zyskała odmienioną atrapę chłodnicy w nowym stylu. Taki sam grill otrzyma również sześć innych modeli włoskiej marki. Oprócz wymiany chłodnicy, model Delta poddano raczej kosmetycznym zmianom
  • Lancia Delta III była jednym z ostatnich modeli stworzonych pod marką Lancii. Od 2014 roku zaczęto wygaszać produkcję wszystkich modeli, a proces ten zakończył się w 2016 roku. W dniu dzisiejszym Lancia wytwarza jedynie model Ypsilon, skierowany tylko na rynek włoski
  • Panel centralny Lancii Delta
[1/8] Lancia Delta to kompaktowe auto osobowe (5-drzwiowy hatchback), należący do segmentu C, produkowane przez koncern Fiata (pod egidą Lancii. I i II generacja Delty powstała na przestrzeni lat 1979-1999. Po dziesięcioletniej przerwie, w 2008 roku światło dzienne ujrzała trzecia generacja Delty (auto było produkowane do 2014 roku). Auto produkowano we WłoszechŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://en.wheelsage.org/lancia/delta/844/pictures/204676/) użytkownika Squad

Lancia Delta - dane techniczne

Produkcją Lancii Delta od 1979 roku zajmował się włoski koncern Fiat. To osobowe auto jest przedstawicielem klasy kompaktowej – samochodów ze średniej półki, o zwartej budowie, zapewniających komfortowy kompromis pomiędzy pojazdami małymi i dużymi, z odpowiednią przestrzenią bagażową. Lancia Delta ma 3-5 drzwi, 5 siedzeń oraz maksymalnie 975-litrowy bagażnik.

Lancia Delta – spalanie i silnik

Czterocylindrowe (każdy od 2 do 4 zaworów) silniki Lancii Delta mają pojemność 1301-2000 cm3 i maksymalną moc 55-151 kW, co odpowiada 75-211 KM. Moment obrotowy układu napędowego to 105-400 Nm. Lancia Delta rozpędza się do setki w 5,7-14,3 sekundy, a jej maksymalne prędkości wynoszą 155-230 km/h. Hatchback od włoskiego koncernu dysponuje napędem przednim bądź na wszystkie cztery koła.

Lancia Delta to silnik benzynowy bądź typu diesel. Przeciętne spalanie w Lancii Delta wynosi 4,6-9,8 litra na 100 kilometrów. Przy włączonej klimatyzacji podczas jazdy miejskiej Lancia Delta spala około 9 litrów na setkę. Zanotowano niskie spalanie gazu po zamontowaniu instalacji LPG.

Lancia Delta – opinie

W Lancii Delta szczególnie chwalony jest wysoki poziom niepowtarzalnego włoskiego designu i dbałość o detale wykończenia samochodu. Z materiałów wartych wspomnienia wyróżnia się dobrej jakości skóra, a także podświetlenie i takie szczegóły, jak chociażby zegary. Wygoda podróżowania także na dłuższych trasach w przestronnym wnętrzu Lancii Delta jest zauważalna.

Nieawaryjny silnik ma opinię dynamicznego, skrzynia biegów niezawodnej, choć delikatnej. Zawieszenie w Lancii Delta jest trwałe, hamulce spisują się bez zarzutu. Samochód jest niedrogi w eksploatacji.

Najładniejsze felgi w samochodach [przegląd redakcji #13]
Zapisz na później