Lancia Delta Integrale Evo o mocy 700 KM to najlepsze, co dziś zobaczycie

Jedna z największych rajdowych legend żyje i nadal ma się dobrze. Choć większość egzemplarzy spędza starość w ciepłych garażach kolekcjonerów, nie brakuje i takich, które nadal wyjeżdżają na wymagające trasy. Przykładem może być wspaniale zmodyfikowana sztuka stworzona z myślą o wyścigach górskich.

Wygląda wspaniale, a jeździ jeszcze lepiej.Wygląda wspaniale, a jeździ jeszcze lepiej.
Źródło zdjęć: © facebook.com/MilanBubnicmotorsportGradmaxracingteam
Aleksander Ruciński

Seryjna Lancia Delta Integrale Evo wykorzystywała dwulitrowy, benzynowy silnik konstrukcji Fiata, który dzięki turbodoładowaniu osiągał 210 KM mocy i 310 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na początku lat 90. takie wartości robiły wrażenie, dziś jednak mogą być niewystarczające. Szczególnie gdy tak jak właściciel prezentowanego egzemplarza, zamierzacie startować w wyścigach wysokogórskich.

Włoska dwulitrówka dysponuje ogromnym potencjałem tuningowym. Dzięki zakuciu układu korbowo-tłokowego, zastosowaniu wydajniejszego doładowania oraz znaczącym modyfikacjom dolotu i wydechu, można z niej wycisnąć nawet 700 KM - podobno taką mocą dysponuje opisywany egzemplarz, a oglądając poniższe wideo, jestem skłonny w to uwierzyć:

700Hp Lancia Delta Integrale Evo || Amazing Turbo Sounds & Flames

Z oryginału zostało tu naprawdę niewiele. Solidne poszerzenie jest wynikiem nie tylko uwarunkowań aerodynamicznych, ale i zastosowania mocno zmodyfikowanego zawieszenia ze zwiększonym rozstawem kół. Detal, który szczególnie przykuwa uwagę to bez wątpienia potężne, tylne skrzydło oraz układ wydechowy zamontowany po bokach nadwozia.

Wszystko tu zostało podporządkowane jak najlepszym osiągom. Nadwozie pozbawiono nawet reflektorów, by zrobić miejsce na ogromną chłodnicę i intercooler. Auto wygląda przez to wyjątkowo bojowo, a jeździ i brzmi jeszcze lepiej. Aby się o tym przekonać, wystarczy pojawić się na jednej z edycji wyścigów European Hill Climb Championship, w których startuje ta wspaniała Lancia.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"