Stellantis rozszerza ofertę części do historycznych aut. Ucieszą się m.in. właściciele lancii delty

Coraz więcej producentów dostrzega sens wytwarzania części, do swoich historycznych modeli. Podobnie jest w przypadku koncernu Stellantis, który postanowił rozszerzyć ofertę, zapoczątkowaną w 2019 r. Poza Lancią Deltą, dużo dobra znajdzie się też dla innych włoskich aut.

Delta to ceniony przez kolekcjonerów model LanciiDelta to ceniony przez kolekcjonerów model Lancii
Źródło zdjęć: © mat. pras.
Filip Buliński

Stare włoskie samochody, choć piękne i urzekające, nie słynęły ani z niezawodności, ani nie potrafiły się w wielu przypadkach skutecznie opierać się postępującej korozji. Wygląda na to, że Stellantis zdaje sobie sprawę, że na utrzymaniu historycznych modeli powinno zależeć nie tylko właścicielom, ale też producentom. Dlatego Włosi postanowili rozszerzyć ofertę części zamiennych, skupiając się na stosunkowo rzadkich i trudno już dostępnych elementach.

Dział Heritage Parts, zajmujący się wytwarzaniem części zamiennych do nieprodukowanych już modeli, został założony już w 2019 r. Z nowej wiadomości ucieszą się przede wszystkim właściciele Lancii Delty HF Integrale EVO. Poza przednim i tylnym zderzakiem, w ofercie znajdzie się też maska, błotnik czy komplet drzwi, które do tej pory były trudno dostępne.

Lancia Delta HF Integrale EVO ma inne elementy nadwozia niż zwykła Delta, dlatego części zamienne są trudno dostępne
Lancia Delta HF Integrale EVO ma inne elementy nadwozia niż zwykła Delta, dlatego części zamienne są trudno dostępne © fot. mat. prasowe/Stellantis

To nie wszystko, ponieważ komplet elementów nadwozia przygotowano także dla Alfy Romeo GTV i Spider, GT, 147, 156, a także Fiata Coupe i Barchetty.

Części mają powstać dzięki procesowi inżynierii odwrotnej, a do produkcji mają zostać wykorzystane nie tylko te same formy, ale też stale niskowęglowe jak oryginalnie, aby zapewnić jak najlepsze odzwierciedlenie i dopasowanie. Ale spokojnie, nie oznacza to, że elementy będą tak samo narażone na korozję. Części zostaną bowiem dodatkowo ocynkowane.

Zainteresowani nie powinni jednak czekać do ostatniej chwili z zakupem. Produkcja niektórych elementów ma być bowiem ograniczona. Lepiej więc zaopatrzyć się zawczasu.

Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne