#Hyundai i10

Hyundai i10

Hyundai i10

i10 to model małego samochodu (segment A) produkowanego od 2007 roku przez południowokoreański wielobranżowy koncern Hyundai. Produkcja modelu i10 odbywa się tylko w Indiach. i10 zastąpił bardzo popularnego na wielu rynkach Atosa. Jako wóz koncepcyjny i10 znany był pod nazwą Hyundai PA.

  • Hyundai i10 to najmniejszy samochód w ofercie Hyundaia. Model i10 to auto miejskie (segment A), produkowane od 2007 roku. W roku 2013 wyszła najnowsza, druga generacja modelu. W 2016 roku auto poddano face liftingowi
  • Hyundai i10 posiada napęd na przednią oś. Auto mierzy 3,64 metra długości, a jego rozstaw osi 2,38 metra. Auto na swój pokład zabierze do 5 osób, a jego bagażnik ma pojemność od 252 do 1046 litrów. Model i10 w swojej ofercie posiada jednostkę napędową, zasilaną gazem LPG
  • W 2016 roku Hyundai i10 przeszedł modernizację. Model i10 po face liftingu zyskał nieco zmieniony grill, reflektory i zderzaki. Małe, okrągłe reflektory do jazdy dziennej umieszczono wyżej, w obrębie atrapy chłodnicy
  • Hyundai i10 z 2016 roku prezentujący światła do jazdy w dzień. Po face liftingu, do modelu dodano nowe kolory nadwozia oraz różne warianty kolorystyczne we wnętrzu. Pojawiły się też nowe wzory felg, a samochód można jeszcze dokładniej spersonalizować
  • W ofercie silnikowej Hyundaia i10 występują dwa benzyniaki: R3 1.0 DOHC o mocy 66 KM i R4 1.25 DOHC o mocy 87 KM oraz jeden diesel - R3 1.1 CRDi. Oprócz tego występuje również silnik 1.0 napędzany gazem LPG
  • Panel centralny Hyundaia i10
[1/6] Hyundai i10 to najmniejszy samochód w ofercie Hyundaia. Model i10 to auto miejskie (segment A), produkowane od 2007 roku. W roku 2013 wyszła najnowsza, druga generacja modelu. W 2016 roku auto poddano face liftingowiŹródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://en.wheelsage.org/hyundai/i10/ii/pictures/aqb0v7/) użytkownika Aleksey

Z technicznego punktu widzenia i10 oparty jest na tej samej płycie podłogowej co produkowana dłużej Kia Picanto.

Hyundai i10 ma proste 1,5-bryłowe nadwozie z pięcioma drzwiami (tylko taka odmiana jest w ofercie). Właśnie ta prostota kształtów sprawia, że i10 co prawda nie wyróżnia się szczególnie na ulicach, ale też nawet po kilku latach jego nadwozie nie jest niemodne.

Jednak ważniejsze od wyglądu i10 jest jego wnętrze. Z przodu auto zapewnia wystarczającą ilość miejsca na nogi i nad głowami pasażerów, a z tyłu jest jej najwięcej ze wszystkich samochodów segmentu A. Jedynie wysocy pasażerowie tylnej kanapy mogą mieć problem z nogami, ale to pod warunkiem, że przedni fotel jest maksymalnie odsunięty do tyłu.

Dzięki długości ponad 3,6 m w i10 udało się wygospodarować również całkiem dużą ilość miejsca na bagaże.

Duże powierzchnie szyb oraz cienkie słupki (poza tylnymi) gwarantują dobrą widoczność w każdą stronę.

Całkiem nieźle wygląda podstawowe wyposażenie i10, na które składają się: ABS, poduszka powietrzna dla kierowcy, immobiliser, wspomaganie kierownicy i radio z odtwarzaczem CD i MP3.

Proste zawieszenie Hyundaia i10 jest zestrojone dość miękko, co zapewnia dobry komfort jazdy, ale na tyle sztywno, że samochód nie przechyla się zanadto na łukach.

Użytkownicy i10 chwalą również jego nad wyraz skuteczne hamulce, co nie jest wcale normą w samochodach najmniejszych. Gorzej niestety jest z nie najlepszym układem kierowniczym.

Hyundai i10 ma pod maską instalowane trzy silniki – dwa z nich to motory spalające benzynę, a jeden to jednostka wysokoprężna.

Silniki benzynowe mają objętość 1,1 l i 1,2 l. Mniejszy motor wytwarza moc 66 KM i maksymalny moment obrotowy 99 Nm, a większy rozwija 78 KM mocy maksymalnej i 116 Nm momentu obrotowego. 1,1-litrowy silnik jest znany m.in. z Kii Picanto czy Hyundaia Atosa Prime.

Jednostka wysokoprężna to 1,1-litrowy silnik wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa typu common rail. Diesel ma moc 75 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 153 Nm.

Według Hyundaia diesel montowany w i10 spala 4,3 l oleju napędowego na 100 km. Właściciele samochodów z tym silnikiem zwracają jednak uwagę, że są to wartości mocno zaniżone.

Hyundai i10 dostępny jest zarówno z 5-biegową, manualną skrzynią, jak i 4-biegowym automatem. Ten ostatni nie występuje w wersji z najmniejszym silnikiem benzynowym.

Niestety, skrzynie biegów nie są najmocniejszym punktem Hyundaia i10. Zdarzają się w nich zarówno problemy z załączaniem wstecznego biegu, jak i poważne awarie wymagające kosztownych napraw.

Nie do rzadkości należą wycieki oleju z silnika i problemy ze wspomaganiem układu kierowniczego. Obecnie nie ma jeszcze informacji na temat odporności karoserii Hyundaia i10 na korozję.

Wyposażony w komplet zabezpieczeń i10 podczas testu zderzeniowego przeprowadzonego przez Euro NCAP osiągnął 4 gwiazdki na 5 możliwych. Od 2009 roku na rynku brytyjskim pojawiła się wersja tego samochodu wyposażona w układ stabilizacji toru jazdy (ESP), który podwyższył standard bezpieczeństwa auta. Euro NCAP przyznała w związku z tym autu 5 gwiazdek.

Na niektórych rynkach, np. na Filipinach, żeby obniżyć cenę wozu, Hyundai sprzedaje wersję z 1,1-litrowym silnikiem benzynowym pozbawioną zarówno poduszek powietrznych, jak i ABS-u.

W Polsce Hyundaia i10 można nabyć już za 31 690 zł (stan na 12.12.2011 r.).