Facelifting Hyundaia i10 (2017) - premiera

Hyundai odświeżył swoją gamę modelową i zrobił to tak szybko, że najmniejszy z nich, i10 zdążył się zestarzeć. Przyszedł czas na subtelne zmiany, a pamiętajmy, że czeka nas jeszcze premiera nowego i30.

Obraz
Marcin Łobodziński

Zaprezentowany w 2013 roku Hyundai i10 właśnie przechodzi delikatny facelifting. Model wciąż wygląda aktualnie, więc koreański producent zrobił to prawdopodobnie z czystej przyzwoitości oraz przy okazji wyposażenia go w nowe, techniczne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa i komunikacji.

Samochód ma już trzy lata, więc drobny makijaż wyjdzie mu na dobre. Ma też udział w sukcesach firmy, bo od 2008 roku, kiedy to zadebiutował pierwszy Hyundai i10, sprzedano już łącznie ponad 670 tys. sztuk. W segmencie A jest dziesiątym najchętniej wybieranym modelem na świecie.

Obraz

W najnowszej odmianie zmianom uległ przede wszystkim przedni pas, czyli wizytówka każdego samochodu. Wygięto krawędzie heksagonalnego grilla oraz dodano światła powyżej listwy, na której mocuje się tablicę rejestracyjną. Coś podobnego znamy m. in. z Renault Twingo. Są to światła do jazdy dziennej. Zmniejszono także średnicę soczewek przeciwmgielnych oraz przeprojektowano boczną listwę ochronną, która jest teraz bardziej jednolita.

Motyw okrągłych lamp powtarza się także w tylnym pasie, który zyskał diody w światłach głównych. Nowy jest również zderzak z czarną nakładką. Jak to zwykle bywa przy faceliftingach, zmieniono wzór felg z lekkich stopów, ale najwięcej nowości czeka na nas w kabinie.

Obraz

Co prawda, stylizacja kokpitu jest dokładnie taka jak w obecnym modelu, ale wymieniono stację multimedialną, w której wreszcie zagościł porządny, 7-calowy, kolorowy ekran. System obsługuje aplikacje Apple CarPlay i Android Auto, przy czym warto zaznaczyć, iż taki zestaw będzie dostępny za dopłatą lub w standardzie wersji topowej. Nawigacja otrzyma 7 lat bezpłatnej funkcji LIVE Services, polegającej m. in. na monitorowaniu ruchu drogowego. Będzie można także sprawdzać pogodę, a nawigacja podpowie gdzie są umieszczone fotoradary.

Hyundai i10 zgodnie z trendami będzie wyposażony w system ostrzegający o ryzyku kolizji oraz niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Ta druga funkcja aktywuje się powyżej prędkości 60 km/h.

Obraz

Pod maską znajdą się te same silniki benzynowe o pojemności 1,0 oraz 1,25 litra, współpracujące z pięciobiegowymi skrzyniami manualnymi lub na niektórych rynkach z czterobiegowym automatem. Wersje oznaczone jako Blue Drive będą wyposażone w system start/stop.

Odświeżony model zadebiutuje w Wielkiej Brytanii, a potem także na pozostałych rynkach. W sprzedaży będzie dopiero w przyszłym roku, natomiast na żywo zobaczycie go na Paris Motor Show.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀