Nowy Hyundai i10 - znamy ceny
Po pierwszych jazdach nowym Hyundaiem i10 największą niewiadomą pozostawała jego cena. Kariera tego auta na europejskim rynku stała pod znakiem zapytania przez kilka tygodni. Czy i10 będzie na tyle tani, by konkurować z liderami segmentu A? Teraz już wiemy.
31.10.2013 | aktual.: 13.10.2022 14:08
Po pierwszych jazdach nowym Hyundaiem i10 największą niewiadomą pozostawała jego cena. Kariera tego auta na europejskim rynku stała pod znakiem zapytania przez kilka tygodni. Czy i10 będzie na tyle tani, by konkurować z liderami segmentu A? Teraz już wiemy.
Podczas konferencji na prezentacji i10 przedstawiciele marki zapowiadali szumnie, że nie chcą już, by Hyundai był postrzegany jako producent tanich samochodów. To budziło obawy, ponieważ do tej pory to między innymi rozsądne ceny gwarantowały marce zainteresowanie na rynku europejskim. Po kilku latach poprawiania jakości aut Hyundai widocznie poczuł, że jest marką na tyle silną, by konkurować z resztą stawki jak równy z równym.
Ceny nowego i10 zaczynają się od 35 900 zł. Jest to kwota, jaką przyjdzie nam zapłacić, jeśli zdecydujemy się na jednostkę 1,0 MPI o mocy 66 KM oraz wyposażenie na poziomie Access. Warto dodać, że chociaż ta wersja nie obejmuje klimatyzacji i radia, Hyundai oferuje te elementy wyposażenia gratis. Podobnie dla poziomu Comfort (od 39 900 zł), w którym już w standardzie jest radio z mp3, nabywcy otrzymają za darmo klimatyzację oraz światła LED do jazdy dziennej.
Ceny mocniejszej wersji silnikowej (1,2 MPI, 87 KM) zaczynają się od 37 900 zł. Za najwyższy poziom wyposażenia zapłacimy 47 900 zł. Obejmuje on między innymi system HAC (wspomaganie ruszania pod górę), wszystkie szyby sterowane elektrycznie, LED-y do jazdy dziennej, doświetlanie zakrętów, czujniki parkowania, tempomat z ogranicznikiem prędkości, sterowanie audio z kierownicy, Bluetooth i wiele innych dodatków. Za automatyczną skrzynię biegów trzeba dopłacić 4000 zł bez względu na poziom wyposażenia.
Więcej szczegółów w oficjalnym cenniku.