Alfa Romeo Giulietta

#Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo Giulietta

Niepraktyczny, drogi w utrzymaniu, a przede wszystkim awaryjny samochód – tak większości kojarzy się Alfa Romeo. Niejeden właściciel Alfy Romeo może to potwierdzić. Włoskie "ślicznotki" kupowały jednak osoby, które szukały auta nietuzinkowego, charakteryzującego się nieprzeciętną stylistyką i charakterem, wyróżniającego się w tłumie. W dzisiejszych czasach coraz trudniej znaleźć na drogach ciekawe, ekstrawagancie samochody. Większość producentów wypuszcza nudne i często podobne do konkurencji auta. Na szczęście są marki, które nie utraciły tożsamości i produkują modele wzbudzające emocje. Do takich należy nowa Alfa Romeo Giulietta.

  • Alfa Romeo Giulietta to model zastępujący Alfę 147. Giulietta to osobowe auto klasy kompaktowej, należący do segmentu C i produkowane od 2010 roku
  • Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde wersja  "Launch Edition" wyprodukowana była jedynie w 999 sztukach. Ekskluzywne auto posiadało specjalne dodatki, takie jak: spojler i lusterka boczne wykonane z karbonu, spojlery boczne, sportowe dokładki z przodu i z tyłu oraz 18-calowe alufelgi z pięcioma otworami, lśniące od antracytowego wykończenia
  • Alfa Romeo Giulietta Veloce to topowa wersja Alfy Giulietta. Na wyścigowy styl tego modelu składają się: sportowe zawieszenie, które obniżono i usztywniono, progowe listwy, sportowe zderzaki, 17-calowe felgi z aluminium, przyciemniona tylna szyba, ulepszony układ hamulcowy wyposażony w czerwone zaciski hamulcowe, szersze końcówki wydechu oraz tylny dyfuzor
  • Alfa Romeo Giulietta, w wersji wyposażeniowej Quadrifoglio Verde (Zielona Koniczyna), pod maską kryła sportowy silnik R4 1750 Tbi o mocy 240 KM. Model ten do 100 km/h przyspieszał w przeciągu 6 sekund, a maksymalna prędkość to 244 km/h
  • Alfa Romeo Giulietta to pięciodrzwiowy hatchback z miejscem dla 5 osób. Model posiada napęd na przednią oś, a jego długość to 4,35 metra. W testach zderzeniowych Euro NCAP Giulietta wypadła znakomicie, uzyskując maksymalną ilość gwiazdek (jej poprzednik, Alfa 147 osiągną znaczny gorszy wynik, zdobywając 3 gwiazdki na 5 możliwych)
  • Alfa Romeo Giulietta najczęściej występuje w kolorze czerwonym lub metalicznym szarym. W 2011 roku model ten zdobył drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku. Ostatni face lifting auta miał miejsce w 2016 roku, który cechował się przede wszystkim zmienioną atrapą chłodnicy - chromowane poprzeczki ustąpiły miejsca scudetto z siatką
  • Panel centralny w Alfie Romeo Giulietta
Źródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://i.wheelsage.org/pictures/a/alfa_romeo/giulietta_quadrifoglio_verde/alfa_romeo_giulietta_quadrifoglio_verde_253.jpeg) użytkownika bad_Q
[1/7]
Alfa Romeo Giulietta to model zastępujący Alfę 147. Giulietta to osobowe auto klasy kompaktowej, należący do segmentu C i produkowane od 2010 roku

Alfa Romeo Giulietta to następca dobrze znanego w Polsce modelu 147. Włoski kompakt zadebiutował na targach w Genewie w 2010, został wyprodukowany z okazji stulecia marki. Nowa Giulietta nawiązuje do modelu Giulietta Nova, produkowanego na przełomie lat 70-80. Produkowana od 2010 roku Giulietta miała cechować się nieprzeciętnym wyglądem i praktycznością. Została zbudowana na zupełnie nowej płycie podłogowej. Włoski kompakt mierzy 4,35 m długości, 1,80 m szerokości i 1,46m wysokości. Te liczby sprawiają, że Giulietta jest większa od swoich konkurentów: Audi A3 i BMW serii 1. Te wymiary przekładają się na ilość miejsca dla kierowcy i pasażerów, narzekać mogą wyżsi pasażerowie siedzący z tyłu z powodu braku miejsca nad głową. Bagażnik ma 350 l pojemności i dość wysoki próg załadunku. Stylizacja deski rozdzielczej wzbudza emocje, ma własny styl, z którego słynie włoska marka.

To samo tyczy się dynamicznej pięciodrzwiowej stylizacji nadwozia: muskularnych linii bocznych, szeroko ustawionych przednich lamp wykonanych w technologii LED z centralnie ułożonym grillem czy też wkomponowanych w nadwozie tylnych klamek.

Samochód dostępny jest w dwóch wersjach: Progression i Distinctive oraz w dwóch pakietach: Premium i Sport.

Podstawowa wersja Giulietty została wyposażona m.in. w elektryczną blokadę dyferencjału Q2, 6 poduszek powietrznych, ręczną klimatyzacje, komputer pokładowy, 16-calowe felgi, system DNA, który dostosowuje pracę silnika, układu kierowniczego i hamulców do wymagań i charakterystyki kierowcy, oraz system gaszenia silnika start/stop.

Wersja wyższa Distinctive zawiera dodatkowo m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzacje, tempomat, skórzaną kierownicę, panel kontrolny z możliwością konfiguracji czy felgi ze stopu lekkich metali.

W pakiecie Premium znajdują się: system Blue&Me, port USB i łącze Bluetooth, czujniki parkowania, deszczu i zmroku czy biksenonowe przednie reflektory.

W pakiecie Sport Giulietta zostaje wyposażona w 17- lub 18-calowe felgi ze stopów lekkich metali, nakładki na pedały, sportowe skórzane siedzenia czy osłony progów.

W ofercie silników znajdują się benzynowe jednostki 1,4 TB o mocy 120 KM, 1,4 TB Multiair o mocy 170 KM, a także sportowa wersja Quadriflogio Verde (QV) 1,8, która generuje 235 KM. Diesle oferowane są w dwóch wersjach: 1,6 JTDM o mocy 105 KM i 2,0 l JTDM o mocy 170 KM. Wszystkie jednostki są sterowane przez 6-stopniową skrzynię manualną. Dodatkowo jednostki Multiair i 2,0 JTDM są oferowane z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Nowa Alfa Romeo Giulietta otrzymała najwyższą ocenę w testach Euro NCAP. O bezpieczeństwo podróżujących dbają m.in.: 6 poduszek powietrznych, łamana kolumna kierownicy, system aktywnych zagłówków anti-whiplash, 6 poduszek powietrznych i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.

Plusy:

-stylizacja nadwozia

-układ jezdny

Minusy:

-widoczność

-jakość niektórych elementów wnętrza