Alfa Romeo Giulietta po liftingu. Prawdziwy dinozaur wciąż tylko odświeżony

Prace nad nową kompaktową alfą romeo trwają. Następca Giulietty powstaje w biurach projektowych, a tymczasem doczekliśmy się kolejnego liftingu. Modelu, który jest w ofercie od 2010 roku.

Alfa Romeo Giulietta po liftingu. Prawdziwy dinozaur wciąż tylko odświeżony
Marcin Łobodziński

11.04.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:19

W segmencie kompaktów Giulietta jest prawdziwym dinozaurem. To samochód, który według wszystkich standardów powinien mieć już następcę. Auto jest pod wieloma względami przestarzałe, a osoby zainteresowane włoskim kompaktem nie chcą go kupować właśnie ze względu na wiek konstrukcji, co przekłada się na ogromny spadek wartości.

Alfa Romeo Giulietta (2019)
Alfa Romeo Giulietta (2019)© fot. mat. prasowe

Tymczasem Alfa Romeo wprowadza kolejny lifting modelu na rok 2019. Najważniejszym i w zasadzie jedynym obszarem objętym zmianami są nowe silniki z homologacją Euro 6 D-temp. Gama obejmuje:

  • Benzynowy 1.4 T-Jet turbo o mocy 120 KM
  • Diesel 1.6 JTDM o mocy 120 KM
  • Diesel 2.0 JTDM o mocy 170 KM
Alfa Romeo Giulietta Veloce (2019)
Alfa Romeo Giulietta Veloce (2019)© fot. mat. prasowe

W ofercie nie ma żadnej wersji sportowej typu hot hatch. Taką ma zastąpić w specyfikacji Veloce 170-konny diesel. Jest natomiast automat TCT przewidziany dla diesla 1.6 jako opcja za 8000 zł lub w standardzie do 2-litrowego motoru.

Alfa Romeo Giulietta Veloce (2019)
Alfa Romeo Giulietta Veloce (2019)© fot. mat. prasowe

Alfa Romeo Giulietta nie została w żaden sposób zmieniona wizualnie, ani z zewnątrz ani wewnątrz. Jedyną istotną zmianą są nowe systemy multimedialne, kompatybilne z Android Auto i Apple Car Play. Na polski rynek przygotowano trzy specyfikacje wyposażenia:

  • Giulietta Super – silniki 1.4 i 1.6
  • Giulietta Sport - silniki 1.4 i 1.6
  • Giulietta Veloce – tylko silnik 2.0
Alfa Romeo Giulietta Veloce (2019)
Alfa Romeo Giulietta Veloce (2019)© fot. mat. prasowe

Podstawowa wersja Giulietta Super 1.4 T-Jet kosztuje 76 300 zł. Wersja Sport wymaga dopłaty 9300 zł. Topowa odmiana Veloce 2.0 JTDM to wydatek rzędu 123 500 zł.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/23]
Źródło artykułu:WP Autokult
Alfa RomeoAlfa Romeo Giuliettasegment c
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (16)