Odświeżona Alfa Romeo Giulietta (2016) - na nową generację poczekamy

Odświeżona Alfa Romeo Giulietta (2016) - na nową generację poczekamy

Mariusz Zmysłowski

W ubiegłym roku oczy wszystkich zwrócone były na Alfę Romeo Giulię. Wraz z premierą tego modelu, pojawiły się plotki, które wskazywały na to, że nowa Giulietta zostanie posadzona na tej samej platformie, co większy sedan. To oznaczałoby, że włoski kompakt będzie dysponował napędem na tylną oś. Na razie na sensacje tego pokroju musimy zaczekać. Alfa Romeo zaprezentowała Giuliettę po kolejnym liftingu i zakończyła żywot wersji Quadrifoglio Verde.

Czy powinniśmy się dziwić, że Alfa Romeo na razie każe nam zaczekać na następcę obecnej generacji Giulietty? Nie, absolutnie - obecnie Włosi mają ważniejsze projekty na głowie. Po pierwsze - na premierę czeka Giulia. Owszem, samochód został już przedstawiony w ubiegłym roku, ale pokazać prototypy to jedna rzecz, druga, to wprowadzić wóz do produkcji. Przed Alfą Romeo stoi w tej kwestii spore wyzwanie, ponieważ publika bardzo dobrze przyjęła Giulię Quadrifoglio i przed autem stawiane są spore wymagania. Dlatego ten model nie może być rozczarowaniem.

Obraz

Drugi projekt, który Alfa Romeo ma obecnie na tapecie to SUV, o którym plotkuje się w kuluarach świata motoryzacyjnego od lat. Nadejście uterenowionego modelu Włosi zapowiedzieli już blisko dwa lata temu, wraz z ogłoszeniem swojego planu 5-letniego. Teraz premiera zbliża się wielkimi krokami.

Nic dziwnego, że Alfa Romeo zamiast pokazać koleją generację Giulietty, zajmuje się jej odświeżaniem. Trzeba przy tym przyznać, że zmiany są niewielkie. Przedni grill z chromowanymi poprzeczkami został zastąpiony scudetto z siatką. Czy to zmiana na korzyść? To kwestia gustu, ale sądzę, że bardziej do włoskiego charakteru tego wozu pasowała atrapa chłodnicy sprzed liftingu.

Obraz
Obraz;

Kolejną subtelną nowością jest zmieniony i przeniesiony napis Giulietta, mieszczący się na tylnej klapie. Niestety, postradał on swój klasyczny charakter. Oldschoolowy font został wymieniony na nowoczesny, pasujący do tego, którym podpisana jest Giulia.

Pod maską kompaktowej Alfy Romeo po liftingu będzie pracować szereg silników benzynowych oraz wysokoprężnych. Jednostki o zapłonie iskrowym to wyłącznie (pomijając odmianę sportową, o której za chwilę) motory o pojemności 1,4 l. Najsłabszy z nich będzie dostępny w dwóch wariantach: TB i TB GPL. Obydwa mają rozwijać 120 KM i 215 Nm. Kolejny, 1.4 TB MultiAir ma generować 150 KM i 230 Nm. Najwięcej emocji wśród standardowych wersji dostarczy 1.4 TB MultiAir z przekładnią dwusprzęgłową TCT. Ta odmiana ma dysponować mocą na poziomie 170 KM.

Obraz

W ofercie odświeżonej Giulietty będą trzy diesle: nowy 1.6 JTDM o mocy 120 KM, parowany z TCT oraz dwa warianty 2-litrowego JTDM. Będą one rozwijać 150 i 175 KM.

Na początku wspomniałem, że wraz z tym liftingiem Alfa Romeo kończy żywot modelu Quadrifoglio Verde. Czterolistna koniczyna została porzucona na rzecz nazwy Veloce, czyli po prostu szybko. Pod jej maską będzie pracował doskonale znany nam z testu przedliftowej Qadrifoglio Verde 1,75-litrowy silnik opisany jako Turbo Benzina, rozwijający 240 KM. W połączeniu ze skrzynią TCT ma on rozpędzać szybką Giuliettę do 100 km/h w 6 sekund.

Obraz

Zmianie ulegnie teraz cennik kompaktowej Alfy Romeo. Nie chodzi jedynie o ceny, ale i o jego zawartość. Giulietta oferowana będzie na trzech głównych poziomach wyposażenia oraz czwartym, wspomnianym już Veloce. Podstawowy ma nosić po prostu nazwę modelu, bez dopisków. Drugim poziomem będzie Giulietta Super. W jego skład wchodzi między innymi dwustrefowa klimatyzacja, tempomat, podłokietnik, 16-calowe felgi aluminiowe i chromowane dodatki. Najbogatszą odmianą będzie Giulietta Lusso. Tutaj w cenie dostaniemy między innymi skórzane fotele, aluminiowe pedały oraz 6,5-calowy ekran dotykowy z Uconnect Radio Nav, z poziomu którego użytkownik może uzyskać dostęp między innymi do Facebooka, Twittera i innych serwisów online.

Czy Giulietta potrzebowała tych poprawek? Dla tego modelu, jako dla produktu, niezbędne było ulepszenie systemu multimedialnego, który pozwoli podciągnąć ten kompakt bliżej kategorii premium. Wzbogacona została z pewnością także lista dodatków, którą poznamy wraz z przedstawieniem pełnego cennika. Reszta zmian to kosmetyka, którą przeprowadzono przy okazji, może nawet trochę na siłę. Nieodżałowaną stratą pozostaje piękna, historyczna nazwa Quadrifoglio Verde.

Alfa Romeo Giulietta po litfingu zadebiutuje publicznie już w przyszłym tygodniu, na zbliżających się targach samochodowych w Genewie.

Alfa Romeo Giulia (2016) - zdjęcia po liftingu

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/29]
Źródło artykułu:WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (21)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.