Cięcia w Alfie Romeo. Zapowiadanych aut sportowych nie będzie

Połączenie Fiata z francuską grupą PSA wywołało niemałe poruszenie w branży. Nie oznacza to, że teraz FCA będzie miało łatwiej. Inwestorzy zostali poinformowani o planach na najbliższe lata. Wiadomości nie są optymistyczne - nie zobaczymy nowych wcieleń 8C i GTV, pożegnamy się też z kompaktową Giuliettą.

Alfa Romeo Giulia nie została tak ciepło przyjęta przez rynek jak liczyło na to FCAAlfa Romeo Giulia nie została tak ciepło przyjęta przez rynek jak liczyło na to FCA
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Żuchowski
Mateusz Lubczański

Prezentacje dla inwestorów pozwalają nam zorientować się w sytuacji poszczególnych modeli. W przypadku Maserati (bo ta firma również należy do Fiata) mówimy o przyszłorocznym faceliftingu Levante, Ghibli i Quattroporte. O dziwo nie zrezygnowano z "zupełnie nowego samochodu sportowego", co oznacza, że elektryczny model jednak zawita w salonach. Według plotek i spekulacji miałby on nazywać się Alfieri.

Tak miała wyglądać GTV
Tak miała wyglądać GTV © fot. autokult

Tak dobrych wiadomości nie otrzymujemy z obozu Alfy Romeo. Kiedy firmą zarządzał Sergio Marchionne, planowany był prawdziwy wysyp modeli, które miały zalać rynek - również chiński. Tak się jednak nie stanie. Alfa Romeo w pierwszej połowie tego roku sprzedawała się w Unii Europejskiej gorzej niż Lancia, czyli marka dostępna tylko we Włoszech i mająca w ofercie jeden model. Terapia szokowa jest więc potrzebna.

To oznacza, że zrezygnowano z niedochodowych segmentów – nie zobaczymy więc sportowych 8C i GTV. W 2021 roku zostanie przeprowadzony lifting Gulii i Stelvio. Wtedy też na drogi wyjedzie kompaktowy SUV, czyli auto bardzo zbliżone do konceptu Tonale. Rok później Alfa zaprezentuje mniejszego SUV-a klasy B. Oczywiście będzie miał on elektryczny napęd.

Pożegnamy się też z Giuliettą. Poprzedni plan zakładał, że auto zostanie odświeżone w 2022 roku, ale nie ma co ukrywać, że jest to konstrukcja mająca swoje lata. Czeka ją taki sam los jak MiTo, które nie radziło sobie w wąskim segmencie małych aut klasy premium – bo tak pozycjonuje się Alfa Romeo.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach