Nowa Alfa Romeo Giulietta będzie bazować na Giulii? [aktualizacja]
Obecnie najgorętszym tematem związanym z Alfą Romeo jest Giulia. Trzeba jednak pamiętać, że najbliższe plany włoskiej marki to także inne modele, w tym następca kompaktowej Giulietty.
04.01.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:54
Według dziennikarzy Auto Expressu nowa generacja Giulietty będzie konstrukcyjnie bazować na większej Giulii. Powołują się oni na rozmowę ze stylistą Fiat Chrysler Automobiles Alberto Dillilo. Podobno przyznał on, że Giulietta wykorzysta skróconą platformę z najnowszego sedana Alfy. Stylista spytany, czy jest szansa na to, że auto zostanie wyposażone w napęd na tylną oś, stwierdził jedynie zdawkowo, że jest to technicznie wykonalne.
Trzeba pamiętać, że w przypadku takich rozmów, póki nie padnie jasne zaprzeczenie, wszystko pozostaje możliwe. Żadnemu przedstawicielowi marki nie wolno potwierdzić nic oficjalnie, póki nie dostanie na to pozwolenia z góry. Oczywiście, sytuacja nie dotyczy osób, które są na tyle wysoko postawione, że jedynymi, którzy mogą im dać zielone światło do zdradzania sekretów, są one same. Dzięki temu czasami od samych CEO możemy dowiedzieć się ciekawych szczegółów, dotyczących nadchodzących modeli.
Giulietta nowej generacji zadebiutuje prawdopodobnie w roku 2017. Dopiero wtedy przekonamy się, czy Alfa Romeo pójdzie w kierunku przeciwnym do BMW. Przypomnijmy, że nie wyklucza się, że bawarska marka zerwie z budowaniem napędów na tylną oś dla swoich najmniejszych modeli - Serii 1 i Serii 2. Tym sposobem otworzy się nisza dla Alfy Romeo, która mogłaby wskoczyć w wolne miejsce na rynku i zaoferować kompaktowe auto z RWD.
Pod maską Giulietty nie zobaczymy raczej nic większego niż rzędowe silniki czterocylindrowe. Zgodnie z planami Alfy Romeo nie oznacza to jednak niedostatku mocy. Naturalnie, na dolnej półce będą oferowane motory generujące niewiele ponad 100 KM, ale niemal pewne jest, że pod maską wersji Quadrifoglio pojawi się motor o mocy przekraczającej 300 KM. Z pewnością Alfa Romeo będzie oferować w swoim kompakcie także diesle.
To nie pierwszy i z pewnością nie ostatni raz, kiedy producent może wykorzystać jedną platformę do budowy różnych modeli. Przypomnijmy, że modułowych rozwiązań korzysta także między innymi grupa Volkswagena. Na bardzo elastycznej architekturze mają bazować również wszystkie nowe modele Volvo. Płyta podłogowa z XC90 może ewoluować nawet do platformy dla kompaktowego modelu z rodziny C. Dzięki temu znacznie obniża się koszty produkcji i koszty projektowania nowych modeli.
[aktualizacja 4 stycznia]
Grafik, którego prace możecie często oglądać u nas, zarówno na stronie, jak i na fanpage'u na Facebooku, Theophilus Chin przygotował wizualizację, która prezentuje jak mogłaby wyglądać Alfa Romeo Giulietta. To nic innego jak doskonale znana już Giulia Quadrifoglio ubrana w nadwozie hatchbacka segmentu C. Auto wygląda świetnie - pas przedni ze sportowego sedana z Włoch bardzo dobrze leży na tej karoserii. Pytanie tylko, czy faktycznie chcielibyśmy by Giulietta wyglądała własnie w ten sposób?
Chociaż ten - na razie wyimaginowany - kompaktowy hot hatch bije na głowę większość swoich potencjalnych konkurentów, powinniśmy mieć nadzieję, ze Alfa Romeo nie zrobi wozu aż tak bardzo wizualnie spokrewnionego z Giulią. Przekonaliśmy się już, że Włosi potrafią zaprojektować naprawdę zgrabny i nowoczesny wóz. Dlaczego więc nie oczekiwać, że postawią przed swoimi stylistami niełatwego zadania zrobienia czegoś równie ładnego jak Giulia, ale przy tym świeżego?